'riktig' sadel till shettis

Lilla_Gubben

Trådstartare
Tänkte be om tips på sadelmärken som generellt ligger bra på runda, breda shettisryggar. Vi har börjat låna en shettis några dagar i veckan och nuvarande sadel ligger inte bra, den är för smal. Någon som kan tipsa, gärna hopp el allround som inte ruinerar en, då det inte är vår ponny, men det är bara vi som rider den

Sv: 'riktig' sadel till shettis

Såg för ett tag sen en tråd om just detta. Fanns massor av tips på engelska sidor. Så sök på buke om du hittar en liknande tråd eller googla :)

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 223
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Esmeralda
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 620
Senast: Juli0a
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 474
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka