Riktigt VITA maränger??

bettysmatte

Trådstartare
Hur får man till det? Idag testade jag florsocker istället för strösocker, men de blev lika "fisgula" ändå. Jag har låg värme - 80 grader. Maränger blir alltid goda, och håller alltid snygg form, men jag vill att de också ska hålla sig vita genom gräddningen. Hur gör man :confused: ???
 
Hur får man till det? Idag testade jag florsocker istället för strösocker, men de blev lika "fisgula" ändå. Jag har låg värme - 80 grader. Maränger blir alltid goda, och håller alltid snygg form, men jag vill att de också ska hålla sig vita genom gräddningen. Hur gör man :confused: ???
Gör italiensk maräng eller schweizisk dvs varmvispad så verkar den bli vitare. Eller kallare ung så inget bryns alls.
 
Vad jag lärt mig är att de blir gula (eller vackert gyllene, beroende på hur misstagskänslig man är :D) om man inte fått till volymen ordentligt. För att... de bakar för länge? Vet inte riktigt, faktiskt. Men, felsökning på det antagandet då: temperatur på äggvitorna, gradvis tillförsel av socker, tillsatt syra, och ren skål av glas, glaserad keramik eller rostfritt?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 331
Senast: Grazing
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 617
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Torp på ca 70 kvm. Låg takhöjd. Kamin finns, och köksfläkt ansluten till skorstenen. Badrumsfläkt finns, samt fönster i badrummet...
2
Svar
31
· Visningar
2 013
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 304
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp