Bukefalos 28 år!

Rimlig ersättning för hundpassning?

Jourtiden räknas inte. Dvs timmarna ingår inte i dina 40 h per vecka. Du kan inte gå därifrån. Och du kan bli väckt varann timme i 10 minuter utan att få ett öre. (övertid kickar in efter 30 minuter). Mardröm.

När jag hade sovande jour med timmarna inräknade var det okej dock. Men inte mer än så. Vara på jobbet 24 h helt låst och få räkna och få betalt för 16 h var som sagt inte okej nånstans.
Nu för tiden får man väll knappt några ören för att ha sovande jour på jobbet när man jobbar som tillexempel personlig assistent.
 
Nu för tiden får man väll knappt några ören för att ha sovande jour på jobbet när man jobbar som tillexempel personlig assistent.
Bero på avtalen från kommun till kommun och det kan även skilja hos de privata assistansbolagen (i alla fall var det så när jag jobbade via privat bolag men det är några år sen) . I min kommun får vi normal timlön plus ob för hälften av jourtimmarna. För min del är det 4 timmar varje natt jag inte får ersättning för.
 
Bero på avtalen från kommun till kommun och det kan även skilja hos de privata assistansbolagen (i alla fall var det så när jag jobbade via privat bolag men det är några år sen) . I min kommun får vi normal timlön plus ob för hälften av jourtimmarna. För min del är det 4 timmar varje natt jag inte får ersättning för.
Vad jag har förstått så har dom gjort om det nu vilket har lätt till bokstavligt knappt nånting för sovande jour på jobbet.
 
Vad jag har förstått så har dom gjort om det nu vilket har lätt till bokstavligt knappt nånting för sovande jour på jobbet.
Det finns avtalat i kollektivavtalet hur eraättningen ska beräknas. Sen kan det givetvis finnas lokala överenskommelser och även skilja beroende på vilket kollektivavtal man har. Kommunal har inte gått ut med nån information om att avtalet är ändrat för jourersättningen.
 

Liknande trådar

Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 702
Senast: Cambrie
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 554
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hej djurfolk! Jag undrar om det finns någon med erfarenhet av läkemedlena Onsior och Fenemal till hund? Min Pekingesekille har fått...
Svar
2
· Visningar
7 704
Hundhälsa Jag har fått ett nytt jobb som jag börjar på i mitten av januari, och lilla Bruce kommer troligtvis behöva dagpassning på heltid för...
2
Svar
29
· Visningar
2 169
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp