Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Rimligt kilopris på HALM, snälla svara.

F

Francess

Jag har köpt 198 balar vetehalm av en grannbonde, väger väl en 10-12kg/bal tror jag. Han ville ha 1kr per bal, men eftersom jag har värphöns så ville han byta mot ägg istället! Jag har hitintills tagit 1kr/ägg, så det blev 1 ägg per bal halm. Himla bra överenskommelse!

J

javill

Jag betalade 40 kr per storbale havrehalm. Vet inte vad en sådan kan väga men räknar med att 5 stycken ska räcka hela vintern till mina tre hästar. Det är ingen moms.

Jag betalar 50öre/kg för finfin havrehalm. Har fått hem 21 storbalar med halm som jag hoppas räcker till mina 5 kusar i vinter

H

Happy

Jag skulle få betala 6:-/Bal på havrehalm.. Dom väger väl ca 10-12 kg skulle jag tro...

F

Francess

Ja visst är det! Vi har verkligen flyttat till ett underbart ställe med underbara grannar!

J

javill

Aha, tack för infon! Om jag räknar med att mina balar väger ca 200 kg stycket då så betalar jag 20 öre kilot.

T

Tokloke

jag köper kravodlad vetehalm (kanonfin) för 60 öre kg, balarna ligger på ca 12 kg. Behöver någon?!/tokloke

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6451 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Anläggning Min stallägare har bett mig se över vad jag tycker är rimlig höjning av min stallhyra. Jag är den enda som är inackorderad så det är...
2
Svar
26
· Visningar
2 291
Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
2 998
Anläggning Hej! Vad tänker ni om detta priset kontra servicen? Detta ingår för ett pris på 4700:- inkl. moms: - Relativt nybyggt stall med ljusa...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
13 119
Skola&Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa golden
  • Hund bet familjemedlem hjälp

Hästrelaterat

• Annonsera mera VI