• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Seabaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 78
  • Visningar Visningar 9 514
Jag har en och samma ring för förlovning och giftermål, och det är en ring i vitt guld med en blå diamant i (satte dit diamanten vid giftermålet). Tyvärr kan jag inte ha ringar på fingrarna längre för de svullnar upp och av så mycket hela tiden, så jag har ringen runt halsen istället.
(ser nu att den visst har blivit jättesliten och skitig.... :o )

20180309_105022-1328x747.jpg
Vilken otroligt fin ring! :love:

Den översta ringen är min mammas förlovningsring så den är över 50 år gammal. Är en liten domar där som är slipad på ett helt fantastiskt sätt. Tyvärrr går det inte att få fram på kort :(
Den undre är en vanlig slät guldring. Har i princip alltid på mig ringarna.
4044CBD4-1655-4848-9BE3-F1BFE2B6C047.webp

Har en slät ring i palladium som förlovningsring och vigselringen är inte skapad än (ska designa själv i vitguld och diamanter jag har redan). Tanken är att det blir en tunn ring med stenarna på rad.

Vi har bara varsin vigselring, min är ganska tunn i gult guld och med en rad smådiamanter på. Maken har en bredare slät i gult guld. Vi har båda kommit fram till att vi skulle vilja ha något ”mer” så jag kommer kanske så småningom komplettera min med enguldring med någon sten tror jag och mannen vill ha en lite maffigare guldring. Vi trodde liksom inte ringar var så viktigt för oss men det är nog lite viktigare än vi trodde :D:o Men det får bli på tioårsdagen eller så för nu har vi inte råd pga diverse byggprojekt :angel:

Så här ser mina ringar ut, de är i vitt guld med diamanter. De är rätt tunna vilket jag, som egentligen bär väldigt lite smycken, tycker är trevligt. Jag tar av dem när jag tränar, duschar och sover, annars bär jag dem nog jämt.

1520600663464374536944.webp

Inte mina, men har en likadan som den mellersta som förlovningsring och den dagen vi gifter oss ska jag ha den understa modellen.

IMG_4317.webp

Sambon har en likadan förlovingsring som min fast utan diamanter. Från Flemming Uziel.

Jag gillar enkelt och stilrent. Diamanter och glitter är inte min grej ,vilket syns i ringarna :D
Översta är förlovningsringen, tog den rakaste vi kunde hitta.
Mellersta är min farmors (RIP) förlovningsring, den är rundad.
Nedersta är vigselringen, bred, tjock och lite rakare. Vi smälte ner några av mannens mors (RIP) guldsmycken till våra vigselringar.
Har dem på mig dygnet runt.

Bifogade filer

• DSC_7426.webp
    DSC_7426.webp
    71,4 KB · Visningar: 189
Jag har en förlovningsring i vitt guld med en smaragdslipad diamant, sen kommer jag ha en tunn vigselring med diamanter runt om efter att vi gift oss. Eftersom jag inte gillar att ha ringar på min annars så ville jag ha tunna ringar som knappt känns att man har på sig. Tyvärr är infattningen på förlovningsringen ganska hög så den stör jag mig på ibland ändå.
qNH9FnF.png

Sambon har en matt ring i palladium, typ som denna
glaciaer-210-4_1791-600x442.jpg

Ingen av oss sover med ringarna på oss utan vi sätter på oss dem på morgonen, precis som man gör med klockan.

Jag har två guldringar med diamanter från Schalins. Den understa med stora hjärtat är förlovningsringen. Har ringarna på mig dygnet runt.

ringar-642.jpeg

IMG_6472.webp

Jag har en enkel slät ring i roséguld. Vill inte ha nåt pråligt och absolut inte två ringar. Använder bara ringen när jag är ute - på jobbet eller med vänner eller whatnot. Hemma är den alltid av.

Jag älskar min ring, den passar mig perfekt :).

stjaernfall-nova-0-06-ct-_500.jpg

Nova stjärnfall heter denna goding som jag föll för när vi skaffade förlovningsringar. Sambon har en i samma böjning men utan hjärta och diamanter.

Har den på mig alltid när jag är ledig, i stort sett. Tar av vid bakning om jag ska knåda bröd tex. När jag jobbar måste jag ta av den av hygienskäl, då brukar den sitta i halsbandet (om jag har ett på mig) eller på korthållaren.

Min ring (förlovning+vigsel) är i palladium med fem gröna oliviner/peridoter i, "egendesignad". Jag har den inte i stallet eller när jag sover men alltid annars.

img_1607-e1323709726471.jpg

ring2.jpg

Vi har båda två helt vanliga släta guldringar. Inte sådär tunna och liksom platta utan en lite tjockare variant. Jag är egentligen inte alls en smyckesmänniska och gillar generellt enkla saker utan för mycket krusiduller. Jag ville också kunna ha ringarna på mig hela tiden utan att behöva oroa mig för att typ få jord i diamanterna... :p Har dem verkligen ALLTID på mig, så de har ju fått lite...hmmm...patina på 10 respektive 9 år. Men det tycker jag hör till.Visa bifogad fil 12090
Gå till en guldsmed så putsar hen upp ringarna så de nästan blir som nya igen :)

Jag har en slät förlovningsring och vigselringen har 19 små diamanter. Den ser ut som den nedre ringen på Michellans bild :)

Våra ringar är handgjorda hos en guldsmed och man kan ju lugnt säga att de är värda sin vikt i guld :D De är riktigt tunga och mina ringar är tjocka. Jag har jättesvårt att uppskatta hur tjocka de är. Över 2 mm borde det vara. Jag tycker det är ballt med gedigna ringar.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är dels lite trött på förlovningsringen jag har, och ska dessutom förhoppningsvis gifta mig snart, så det börjar bli dags att leta...
Svar
9
· Visningar
685
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 320
Kropp & Själ Jag förlovade mig 2019, gifte mig i våras. Så mina ringar har jag använt ett tag utan problem. Men för några veckor sen så blev det rött...
Svar
10
· Visningar
893
Hemmet Vad har ni för utemöbler? Vilket material och hur förvarar ni dem mellan säsongerna? Tar ni hand om dem på något sätt? Jag har aldrig...
Svar
17
· Visningar
889
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka