• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Seabaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 78
  • Visningar Visningar 9 514
Jag har väldigt enkla klassiska ringar i gult guld. Vigselringen är den med diamanter. Den har bara diamanter på ovansidan, jag ville inte betala för bling som inte skulle komma att synas :angel: Förlovningsringen är helt slät. Jag ville ha ringar som jag kan ha jämt och som passar till allt, och jag ville att de skulle vara smala för att inte fingrarna ska se korviga ut :p

Jag har haft en lång period då jag inte kunnat ha ringarna, pga stress (får eksem i händerna då) och graviditet men nu sitter de där igen :)

A4B03E6F-6570-4BD6-803B-8A5A77EF3938.webp

Jag är lite såld på den här stilen för tillfället, fast i gult guld... (sambon vill ha en slät enkel)

Screenshot_20180311-101903.webp

Vi har båda två helt vanliga släta guldringar. Inte sådär tunna och liksom platta utan en lite tjockare variant. Jag är egentligen inte alls en smyckesmänniska och gillar generellt enkla saker utan för mycket krusiduller. Jag ville också kunna ha ringarna på mig hela tiden utan att behöva oroa mig för att typ få jord i diamanterna... :p Har dem verkligen ALLTID på mig, så de har ju fått lite...hmmm...patina på 10 respektive 9 år. Men det tycker jag hör till.Visa bifogad fil 12090

Min mormor hade sadana ringar. En forlovningsring och en vigselring. Under ett langt liv nar hon bar dem dagligen som "bondmora" slets de ganska ordentligt och hon slog ihop de tva till en ... och morfar fick kopa en till ring mer an en gang.:p

En till fråga... hur tar man reda på sin ringstorlek samt skaffar ringar men samtidigt att det ska vara en "surprice" liksom? :meh: (min sambo som undrar :p)

En till fråga... hur tar man reda på sin ringstorlek samt skaffar ringar men samtidigt att det ska vara en "surprice" liksom? :meh: (min sambo som undrar :p)
Min sambo gissade ringstorlek. Sen gick vi dit och gjorde den lite mindre :) Det ingick ändring av storlek inom en månad i köpet. Det var ju inte förlovning men sak samma.

Jag hade ingen aning och blev jätteglad, hellre fel storlek än veta om det tycker jag:o

Jag och sambon är bara förlovade (ännu) och har varsina sådana här guldringar. Är jättenöjd med dem, enkla men samtidigt lite struktur i dem. Jag har på den nästan jämt men håller jag på med kletiga degar brukar den åka av.
Giftermål är planerat om några år och har ingen aning om vad jag ska matcha den med...

Bifogade filer

• 20028892_front_normal.webp
    20028892_front_normal.webp
    12,7 KB · Visningar: 71
Har från schalins, vitt och rött guld med nåt snirkliga mönster. Har alltid ringen på så de börjar bli slitna. När vi gifter oss ska jag jälv designa ringen och då vill jag ha en i vitt guld med en blå diamant alt topas. Mannen har en likadan och bär också sin alltid utom när han tränar.

20180312_133556.webp

Den med en sten är förlovningsringen, det är till hälften min mormors fars ring från 1923, texten som mormor lät gravera in på senare tid, "Mor och Far 31/3 1923" finns kvar :love: Min man har en som är likadan utan sten i. Med hans morfars vigselring i, med hans mormors namn. Förlovningsringen har blivit lite matt men vill inte putsa upp den.

29104260_10156136742744648_8182346872828985344_o.jpg

Som relativt nyförlovad är jag väldigt ring-fixerad och nyfiken på att se era förlovnings och vigselringar! :laugh: Så in med bilder och berätta gärna om det finns någon story bakom!

Jag kan börja! :D
20180320_132942.webp

Jag fullkomligt älskar min förlovningsring! Rödguld med tot 0.36 ct wsi briljantslipade diamanter i halvallians. Den ska vid bröllopet kompletteras med en solitärring som vi ska be en guldsmed tillverka, troligen av ärvda släktingars ringar för att det känns fint att de får "vara med" fast de inte lever längre. Fel ordning kanske enl tradition men fästmannen ville ge den största diamanten på bröllopsdagen. :heart

Här är mannens ring + min vigselring. Jag har en slät guldring som förlovningsring. När vi letade förlovningsringar hittade jag denna och blev kär i den men valde då att ta en slät ring som förlovningsring och denna som vigselring :heart

Bifogade filer

• Screenshot_20180320-152905.webp
    Screenshot_20180320-152905.webp
    145,6 KB · Visningar: 80
@dressyrtjejen Jättefin! och kul med egen design! :laugh: Fick ni köpa egna diamanter eller gick det att köpa genom guldfynd då? Va det lång leveranstid?

@mandalaki jag sökte men hittade ingen tråd. Men ska kika i den också nu!

@superstar vilken snygg bild och snygga ringar, är svag för rödguld :o :D

Det känns som en klar fördel att veta att man ska gifta sig så man kan planera båda ringarnas stil på en gång :up:
min nästa kommer bli en enklare ring stilmässigt med slät skena och en lagom stor sten så man ser mer att det är rödguld på den.

Ska vi låta denna tråden bero och hoppa över i den andra som hette bara "Ringar"?

Fattar inte att ja inte hittade den när jag sökte. Den va ju väldigt ny också! Så jag hoppar nog dit nu :)

Min kille friade utan ring, han ville att vi skulle se ut dom tillsammans då vi ska ha dom resten av livet.

Har hört att vissa guldbutiker lånat ut en atrappring till frieriet om man sen köper hos dom. Kanske en idé?

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är dels lite trött på förlovningsringen jag har, och ska dessutom förhoppningsvis gifta mig snart, så det börjar bli dags att leta...
Svar
9
· Visningar
685
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 321
Kropp & Själ Jag förlovade mig 2019, gifte mig i våras. Så mina ringar har jag använt ett tag utan problem. Men för några veckor sen så blev det rött...
Svar
10
· Visningar
893
Hemmet Vad har ni för utemöbler? Vilket material och hur förvarar ni dem mellan säsongerna? Tar ni hand om dem på något sätt? Jag har aldrig...
Svar
17
· Visningar
889
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår