• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Seabaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 78
  • Visningar Visningar 9 514
20180309_210519.webp

Två enkla ringar i vitt guld, den med stenar är vigselringen. Jag ville ha ringar som jag kan ha på mig alltid, för mig innebär det att det inte ska vara något som sticker ut eller kan fastna någonstans. Enda gången jag tar av dem är om jag ska göra något kladdigt, typ rulla köttbullar eller färga hår. Eller när jag tränar på jobbet, då för att inte någon ska skada sig på dem.

Våra förlovningsringar är i borstad volfram med en rand i roséguld. Vi har dem inte på jobbet pga hygienskäl och jag har den inte när jag dansar pole. Annars försöker vi ha dem på.

Hade denna som förlovningsring :)
Skulle jag få välja nu hade jag valt en vintagering :love:

Bifogade filer

• Thomas-Sabo-Ring-Äkta-Silver-Glam-amp-Soul-4.webp
    Thomas-Sabo-Ring-Äkta-Silver-Glam-amp-Soul-4.webp
    6 KB · Visningar: 140
Jag har min förlovningsring på mig nästan alltid, tar av den när jag ska sova eller duscha. Vid friluftsaktiviteter får den hänga runt halsen. Sambon har ingen ring alls just nu men vill ha en vigselring.

Är inte mycket för diskreta smycken :D Materialen är silver och labradorit, två favoriter.
bm_product__0842_1024x1024.jpg

Jag och min lagligt gifta man har har ringar i billigt silver, mest bara för att de är symboler för oss. Ingen av oss har på oss dem till vardags, kanske ibland till fest för att någon (men inte alltid båda) vill pynta oss lite. Ringarna är verkligen inte särskilt viktiga för mig.

Har en slät guldring. Har den på förutom på jobbet där jag av hygienskäl inte har på mig den.

Åhh vad fina ringar alla har!!
Verkar som om det inte finns några "generella regler" på modeller för förlovning och vigsel, alltså vilken ring som "bör" ha sten eller inte eller alls?!

Jag har så svårt att bestämma mig om jag vill ha diamant eller inte på förlovningsring.
(jag och sambo har pratat om att förlova oss).
Vi bor ju även i tropiskt klimat och simmar/snorklar mycket i havet, jag är rädd att en diamant/sten kan skadas av havsvatten?
Samt bli väldigt smutsig (jag jobbar med bilar och hästar). Tänker att en slät ring fungerar bättre/stör mindre :confused:

Men har nu sett massa fina ringar med stenarna "nedsänkta" i ringen. Det gav mig lite nytt hopp :love: jag gillar ändå tanken på att ha nån/några stenar

Jag vägrade diamanter (etiskt, moraliskt osv) och gillar stora kitschiga smycken. Vi har varsin tunn rundad slät ring i vitguld, partner har sin på jämt, min ligger i tandborstmuggen:D
Jag använder ringar ibland, men mitt intresse för äkta bling är obefintligt. Min favorit är en i vitt plexiglas, en stor blaffig pryl.

Åhh vad fina ringar alla har!!
Verkar som om det inte finns några "generella regler" på modeller för förlovning och vigsel, alltså vilken ring som "bör" ha sten eller inte eller alls?!

Jag har så svårt att bestämma mig om jag vill ha diamant eller inte på förlovningsring.
(jag och sambo har pratat om att förlova oss).
Vi bor ju även i tropiskt klimat och simmar/snorklar mycket i havet, jag är rädd att en diamant/sten kan skadas av havsvatten?
Samt bli väldigt smutsig (jag jobbar med bilar och hästar). Tänker att en slät ring fungerar bättre/stör mindre :confused:

Men har nu sett massa fina ringar med stenarna "nedsänkta" i ringen. Det gav mig lite nytt hopp :love: jag gillar ändå tanken på att ha nån/några stenar

Ett tipps inga ringar på i stallet. Lyckades få in piggen från ett spänne på en grimnas nos del under ringen o det kunde av med fingret. Lyckades komma loss och få hjälp att få av ringen direkt. Före dess haft ring/ringar i jätte många år på händerna i stallet. Men vis av lärdom i detta fall utan ring i stall.

Ni som är förlovade eller gifta, vad har ni för ringar? Vore kul att se foton.

Har ni ringen/ringarna alltid på er?

Det är ju en halv djungel liksom....

Har ringar från Flemming Uziel, en med tre diamater som är nedsänkta i ringen och en slät. De är breda och lite maffigare ringar. Mannen har en slät ring. Används sällan. Då jag inte längre har ringar i stallet. Är tyvärr dålig på att lägga in bilder.

Vi köpte förlovningsringar 2001 men har inte gift oss. Vi köpte i vitt guld, från Albrekts guld har jag för mig, och egentligen var det en rand med rött guld i mitten. Men den valde vi bort.

Jag har alltid på mig min, förutom om jag bakar något som behöver knådas eller trillar köttbullar eller liknande. Sambon har aldrig på sig sin.

Bifogade filer

• 20180310_140504.webp
    20180310_140504.webp
    118 KB · Visningar: 94

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är dels lite trött på förlovningsringen jag har, och ska dessutom förhoppningsvis gifta mig snart, så det börjar bli dags att leta...
Svar
9
· Visningar
685
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 321
Kropp & Själ Jag förlovade mig 2019, gifte mig i våras. Så mina ringar har jag använt ett tag utan problem. Men för några veckor sen så blev det rött...
Svar
10
· Visningar
893
Hemmet Vad har ni för utemöbler? Vilket material och hur förvarar ni dem mellan säsongerna? Tar ni hand om dem på något sätt? Jag har aldrig...
Svar
17
· Visningar
889
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka