Ringorm, när vänder det egentligen?

En bild btw, vet var lite fascinerad då det "inte är ofta man verkligen ser de runda utslagen"

Det här är innan det spårade ur alldeles och hon blev kal i halva ansiktet och det kom på halsen, bogen och kroppen med, och under virkonbehandlingen (och som synes då i samma takt som en läkte kom två nya)

12805710_943140095781964_7091689058615389823_n.jpg
12377794_953735608055746_2909047140250203476_o.jpg
 
Va snabb du är med att beställa namnskylt förresten! Vart köper du de där? Jag köpte likadana förr men minns inte vart det var längre.
 
Aha. Trodde du hade typ fyra stycken hästar. Har du inte haft många fler än två?

Nja jag har haft fyra (samtidigt) som mest men är länge sen nu. Har varit två i många år. Eller okej det var 2.5 st mellan maj och januari, då brorsbarnens gamla (35+ år) shettis bodde här sin sista tid. (Han förlorade sin kompis och började utforska sin hembygd, dvs rymma hela tiden, så då fick han flytta hit. Men vintern - som här var väldigt kall väldigt länge - tog efter nyår ut sin rätt på gamla ben med artros och då fick han somna medan det fanns livsglädje och värdighet kvar)
 
Skönt att det verkar ha börjat gå över! Vi fick in en inackordering med vad som visade sig vara ringorm för länge sen, tror det tog ett tag att bli av med. Dessutom blev min mamma smittad och var sådär lagom glad över det :D
 
Skönt att det verkar ha börjat gå över! Vi fick in en inackordering med vad som visade sig vara ringorm för länge sen, tror det tog ett tag att bli av med. Dessutom blev min mamma smittad och var sådär lagom glad över det :D

Jag gick och nästan bara väntade på att jag skulle få ringorm ;)
Men varken jag eller andra hästen drabbades - phu :)
 

Liknande trådar

Hästvård Förra veckan var veterinär ute och misstänkte starkt att nya ponnyns utslag var ringorm. 😫 😫 Imaverol var det någon licens på och...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 286
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Försöker leta efter trådar med ringorm men lyckas inte riktigt hitta här på sidan. :o Har haft veterinär ute för analystagning av...
Svar
5
· Visningar
2 145
Senast: Masel
·
Hästvård Har fått Imaverol utskrivet av vet pga trolig ringorm, har ej fått provsvaren än. Hästen med utslag (bara en i ett stall med nio) ska...
Svar
0
· Visningar
1 053
Senast: Svamlan
·
M
Hästvård Min dotter och jag har precis ( 14 dgr sedan) tagit hem en kamrat! Blivit fodervärdar. Kamraten är en gammal Nordsvensk-gubbe, hur mysig...
Svar
3
· Visningar
1 217
Senast: matador
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp