Behandling av ringorm och sanering -när?

Svamlan

Trådstartare
Har fått Imaverol utskrivet av vet pga trolig ringorm, har ej fått provsvaren än. Hästen med utslag (bara en i ett stall med nio) ska badas med detta 4 ggr med 3-4 dagars mellanrum. Första gången behöver hela hästen behandlas, sen behandlas bara fläckarna och stora områden kring fläckarna. Men nu funderar jag på när man i det här förloppet bör sanera sakerna och box etc? Efter första behandlingen? Man kan ju inte sanera efter varje.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har fått jätteproblem med huden på låren. Det svider och blir värre av textilier. Började med att jag fick ont av uniformsbrallorna...
Svar
8
· Visningar
1 348
Senast: MissFideli
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 473
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 727
Senast: Egonson_
·
Hästvård Har aldrig varit drabbad förr så noll erfarenhet. Men nya fröken kom med en hårlös fläck som de inte ens brydde sig om på vetbes. Den...
2
Svar
31
· Visningar
3 990

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp