Rinnande öga!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Korsning
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 800
K

Korsning

Högra ögat på min häst är svullet och rinner. Något tips på vad jag kan göra? Kanske tvätta med något? :confused:

Om ögat är svullet, bör du konsultera vetrinär, det är inte ovanligt at hästar får in skräp och pinnar i ögat med skadad hornhinna som följd. Detta bör tas om hand omgående, annars rsikerar pållen bestående skador i ögat.

Kontakta veterinären med en gång,
Om det är frågan om en sk. uveitis (inflammation) så kan hästen bli blind om man väntar lite för länge med behandlingen.
Även hornhinnesår behöver akut behandling. Det är allt för stor risk att avvakta och se, eller försöka att behandla det själv

Liknande trådar

Kropp & Själ Ligger hemma med vad jag tror är influensan. Nu har det satt sig på ögonen också. Än så länge är det inget var men det rinner så att...
Svar
3
· Visningar
197
Senast: Snowball
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Till följd av att hästen fick veterinärvård för ett skadat öga för sent behövde ögat opereras bort. Nu döms hästägaren för djurplågeri.
Svar
0
· Visningar
205
Senast: Gunnar
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 385
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
527
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka