Rinniga ögon...

feel

Trådstartare
Min Chihuahua har väldigt rinniga ögon. Har varit hos veterinären två gånger, första gången fick vi salva mot ev. ögoninflammation, den hjälpte ingenting. Andra gången spolades tårkanalerna ( väldigt trånga) och han fick starkare ögondroppar. Ingenting har hjälpt...

Har någon annan erfarenhet av liknande?
 
Sv: Rinniga ögon...

Min border har väldigt rinniga ögon o enligt vet så beror det på ögonhår som sitter felriktade runt franskanten. Man kan dra bort dom, men dom skulle växa ut igen fick jag som svar när jag frågade vad man kunde göra åt det...
 
Sv: Rinniga ögon...

Är din vavva väldigt typad i ansiktet? Alltså har den en väldigt stupande skalle/panna? I så fall är det nog bara så att tårkanalerna är ihoptryckta och därför rinner. Tänk perserkatter. Det går inte att göra någonting åt, men man ska ju tänka sig både en och två gånger innan man avlar på djur som har det såhär!
 
Sv: Rinniga ögon...

Han fick väldigt fina kommentarer om sitt huvud/ansikte på utställningen vi var på, så antar att han är rätt "typad" eller vad man ska säga. Grejen är den att han är 3 år och har fått problem först nu, borde inte trånga tårkanaler visa sig på en gång?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 661
Senast: tanten
·
Hundhälsa Med min förra hund var jag ofta hos veterinären pga oturshund, så jag har liksom koll på hur det brukar gå till. Mina nuvarande hundar...
Svar
19
· Visningar
2 166
Senast: McFlurry
·
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 731
Senast: jemeni
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
605
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp