Bukefalos 28 år!

Gwaeron

Trådstartare
Hur gör man för att hästens man ska sluta vara sliten, tunn och tråkig? Svansen är det inget fel på, men manen ser för hemsk ut. Hjälper det att klippa? I så fall, hur mycket ska man ta av?
 
Sv: Risig man

Börja med att reda ur manen försiktigt, med fingrarna. Glansspray alt. hästbalsam kan vara bra att använda. När manen är ordentligt utredd så fläta den försiktigt. inte så hårt som om du skulle göra knoppar. Fäst längst ner med en snodd.
Det bästa är om du har en snodd i samma storlek som en hästsnodd fast med tyg runt. En vanlig snodd i gummi sliter så förbaskat.
Lycka till
 

Liknande trådar

Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
1 003
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 637
Senast: Bee
·
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
2 059
Senast: RedQueen
·
Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp från er som kan räkna eftersom min hjärna inte klarar av matematik. I år har vi fått två skördar som är så...
2
Svar
21
· Visningar
1 300
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lädervård
  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp