Riva papperströ?

skogstomten

Trådstartare
Någon som har koll på hur man enklast ordnar det?
Har hört spår om någon som byggt om en flishugg och någon annan som använt sig av en halmhack.

Hoppas någon vet lite närmare och har tips på hur man gör. :)
 
Gör som jag - skaffa ett jobb med sekretess! Där har man alltid en papperstugg :) jobbet har nu införskaffat en större modell som sväljer hela tidningar utan problem ( det blev lite klagomål att den mindre modellen blev så sliten :confused: undrar vad det berodde på :devil:
 
:rofl: så dom tyckte att den vart sliten?
:D
Men blir det inte långa strimlor av dom? eller är det en sån där modell som hugger på tvären också?
Fick strimlor/spagetti ett tag av min kusin, hon jobbade på ett dagcenter för utvecklingsstörda, några av dom hade som uppgift att köra papper i papperstuggen.Fast det var så in i bängen svårt att mocka, trasslade ju bara in mig :eek: :cool:
 
Tyvärr blir det spagetti av det men jag har upptäckt att spagetti av tidningspapper är mer lättmockat än av vanligt papper typ journaler. Dessutom så förmultnar tidningspappret fortare. Jag har tidningspapper mest till spilthästarna samt som strö ovanpå en torvbädd. jag använder halmgrepen och vänder upp o ner på trasselsuddert så skitarna ramlar av och ströet stannar kvar på grepen. :rofl: Efter ett tag när torven blandat sig med pappret så blir det en jätte mjuk bädd som ligger stilla. Bra för mig som ahr ponnsar som gräver efter havrrekorn som inte existerar. :bow:
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
874
Senast: a1agnlju
·
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver med hopp om att få lite klarhet i vad som gäller angående att gå, d.v.s. lägga spår eller helt enkelt promenera...
2
Svar
20
· Visningar
751
Senast: Roheryn
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
419
Senast: Sirap
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 506
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp