River sönder våra sängkläder!!

A

adore

Min hona som ska få kattungar vilken dag som helst :bump: river sönder våra sängkläder.
Ett lakan är det bara att slänga och sen är det en massa småhål/flikar i påslakanen. Inget roligt för de är rätt nya.
Hon går väl runt och tycker att hon bäddar fint men det är inget kul. Får stänga till sovrummen!! Är bara att hoppas på att hon inte får bebbarna i sängarna...

Nån som vet vad man kan göra??
 
Inte säkert att det funkar med din katt men:
Leta fram en lagom stor kartong och bädda med det trasiga lakanet som ju ändå skulle kasseras. Min katt trivdes bra i en kartong till en videoapparat. Den har ju rätt låga kanter så hon kunde hålla koll på omgivningen även om hon låg ner, bara genom att lyfta på huvudet.
Verkar hon fortfarande föredra sängen, så prova att ställa kartongen på sängen (när du inte använder den själv förstås).
 
Ställa dem på sängen var en smart ide!!
Vi har tre olika lådor står redan och det trasiga lakanet hamnade direkt i den ena när jag upptäckte det.
 
En banankartong är perfekt lägg i lite handdukar och tyg att bygga bo av, bred över kartongen med en handduk så att det blir bara en liten öppning så känner sig katten tryggare. Är det första ungningen för kissen kan det också vara så att hon söker tryggheten hos sina människor.
Att jag tycker banankartongen är speciellt bra beror på att ungarna inte tar sig över förrän de är så stora att de klarar att gå omkring och själva hitta tillbaks.
 
Har hört att man inte ska använda banankartonger pga allt gift som finns på dessa kartonger. Men om man klär dem med något tyg borde ju det vara väldigt bra!
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 078
Senast: Elendil
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 187
Senast: Fiorano
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 385
  • Artikel
Dagbok Jag hoppas på uppehållsväder i eftermiddag. Permon på laddning, spinnande katt i knät... Jag ska ta en sväng mot Hovsta i em (utan...
Svar
0
· Visningar
523
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp