Rivstarka utetäcken

Sv: Rivstarka utetäcken

Har inför denna vinter införskaffat ett nytt vintertäcke, Bucas. Sitterjättebra på min pålle som annars kan vara lite knepig att hitta passande täcken till.

Hittills har det hållt, inte en repa i tyget, och då är han 3,5 år och hagkompisarna är alla lika gamla o yngre, så det är tuffa tag i hagen med andra ord.

Jag sprayar min täcken med ättiksprit som du kan köpa i mataffären för en billig peng. Häller detta i en sprayflaska o sprayar hela täcket med det. Än så länge har det funkat avskräckande!
 
Sv: Rivstarka utetäcken

vad heter antibit-sprayen? känner att jag ska spraya ner stackars lilla hästkompisen med något snart :p
 
Sv: Rivstarka utetäcken

täcket inhandlades på rea för 400:- :d
sprayen heter crib...., köptes för 120 pix på mantorpstravshop, den fungerar jättebra, jag har smakat o man får lust att borsta tungan efter :p
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 030
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 144
Senast: super
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 563
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 300
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Att bjuda någon?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp