Robert Whitaker showjumper till en mycket grov ponny?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Calaha
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 769
C

Calaha

Jag sitter och funderar på om RW-s hoppsadel skulle kunna passa min ponny? Jag skulle vilja ha en hoppsadel till min nordsvenskkorsning, han är ca 148 cm och bred som ett matsalsgolv.. något svängd rygg.

Såg på H**ks hemsida att man kan använda det bredaste koppjärnet (grå) i den sadeln, men vet någon hur många grader det järnet är?

Är det någon här som har den sadeln och använder den till en häst bredare än genomsnittet?

Sv: Robert Whitaker showjumper till en mycket grov ponny?

Jag har den och har xvid i, det är ca 110 grader. Den är väldigt rak skulle jag säga. Jag har den till min väääldigt rakryggade häst, dock hade sadeln fått vara liiite rakare bara.

Liknande trådar

M
Utrustning Har problem att hitta en hyffsad sadel till vår lilla b-ponny som är extremt bred över ryggen, kortkort anläggningsyta, något överbyggd...
Svar
13
· Visningar
4 444
Senast: Wiszca
·
J
Utrustning tipps om vad för sadlar som skulle kunna passa är oxå välkommna! Hade självklart laddat upp bilder men jag får det inte att funka...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: jonson
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
662 148
Senast: caballus
·
S
Utrustning va idag iväg med min häst och provade massor av sadlar. det blev så mkt provande så det känns som jag glömt bort allt :-/ provade bla...
Svar
11
· Visningar
1 323
Senast: shakermaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka