Bukefalos 28 år!

I kvällens avsnitt - Syd gör något riktigt slugt. Jag får nästan ont i magen när jag ser och hör hur elakt det är. Men det kan nog sätta igång en hel del av spelet och skapa oreda där det minst förtjänas. Det är ondska personifierat i dokusåpavärlden!
Sitter och kollar nu. JÖSSES! Undrar om de kom på det själva eller om produktionen tipsade dem om en så satanisk idé.
 
Sitter och kollar nu. JÖSSES! Undrar om de kom på det själva eller om produktionen tipsade dem om en så satanisk idé.
Skulle inte förvåna mig! Men jag tycker inte att det är trevliga människor i det lägret så det kanske är eget hopkok. Det verkar inte som att de hann utbyta info om det på tävlingen dock. Men nästa avsnitt kanske.
 
Skulle inte förvåna mig! Men jag tycker inte att det är trevliga människor i det lägret så det kanske är eget hopkok. Det verkar inte som att de hann utbyta info om det på tävlingen dock. Men nästa avsnitt kanske.
Nej de är sannerligen inte roliga. Och jag tycker Linns resonemang om krigsfången är superläskiga.

Dock: som jag tror att du skrev i din spoiler så är det dags för lite rock’n’roll i Nord nu. Där är för gulligt.
 
Jaha, ännu en stark kille till Gränslandet.

Jag förstår inte riktigt Suzanna. Milde himmel vilket mobbingoffer hon blev. Har hon presterat på tävlingarna då? Näe, det har hon inte. Sebastian kan nog vara dryg, men käre nån så illa som Suzanna beskriver Sebastian tycker jag inte att vi fått se något av i alla fall?
 
Jaha, ännu en stark kille till Gränslandet.

Jag förstår inte riktigt Suzanna. Milde himmel vilket mobbingoffer hon blev. Har hon presterat på tävlingarna då? Näe, dethon inte. Sebastian kan nog vara dryg, men käre nån så illa som Suzanna beskriver Sebastian tycker jag inte att vi fått se något av i alla fall?
Jag håller med dig fullt ut. Tänker att Sebastian kanske varit värre än han framställts i tv, men får inte ihop det. Varför skulle de välja att inte visa det i så fall? Suzana är helmärklig och har lyckats få resten med sig... Jag var rätt säker på att det skulle varit hon som fick åka.
 
Jaha, ännu en stark kille till Gränslandet.

Jag förstår inte riktigt Suzanna. Milde himmel vilket mobbingoffer hon blev. Har hon presterat på tävlingarna då? Näe, det har hon inte. Sebastian kan nog vara dryg, men käre nån så illa som Suzanna beskriver Sebastian tycker jag inte att vi fått se något av i alla fall?
Jo jag håller nog med också. Sebastian verkar visserligen inte vara en speciellt soft kille men Suzana sa i något avsnitt "Sebastian kollar på mig som att han vill döda mig" (eller något liknande iaf) och det kändes liiite överdrivet. Krasst sett så har hon ju presterat dåligt i tävlingar.
 
Jag tycker det var skönt att Sebastian åkte. Han hade en obehaglig attityd och det är så skönt att se att det inte håller, att folk reagerar. Visst har vi haft nog med arroganta och ilskna män i såna här program? Just Robinson handlar ju enligt mig om överlevnad och det är inte alls säkert att det är nån fördel att vara jättestark eller tycka sig själv vara en ”alfahanne” som Nick kallar sig (gud vad jag ogillar det uttrycket!). Det handlar ju inte bara om att man ska vara ”stark kille”. Jag är övertygad om att överlevnad på en öde ö handlar om så mycket annat. Och ja, jag är rätt nyfiken på hur gränslandet utvecklar sig, med så många tuppar.. :D
 
Jag håller med dig fullt ut. Tänker att Sebastian kanske varit värre än han framställts i tv, men får inte ihop det. Varför skulle de välja att inte visa det i så fall? Suzana är helmärklig och har lyckats få resten med sig... Jag var rätt säker på att det skulle varit hon som fick åka.
Jag var också säker på att hon skulle åka då det stod klart att hon INTE hade någon immunitet på örådet. Det förvånade mig mycket att resten av gänget röstade på Sebastian också, utöver Suzanna och Sofie. Men kan väl kanske tänka mig att slugspelet började där då, att Sebastian var en stark spelare som vanligt som man vill få ut bara av den anledningen.

Jo jag håller nog med också. Sebastian verkar visserligen inte vara en speciellt soft kille men Suzana sa i något avsnitt "Sebastian kollar på mig som att han vill döda mig" (eller något liknande iaf) och det kändes liiite överdrivet. Krasst sett så har hon ju presterat dåligt i tävlingar.

Ja, mycket överdrivet. Han har inte sett glad ut men hennes beskrivning av Sebastian kändes väldigt märklig sett till hur harmoniskt allt varit innan hon blev krigsfånge.
Jag tycker hennes insats i tävlingarna varit mycket medioker.
 
Jaha, ännu en stark kille till Gränslandet.

Jag förstår inte riktigt Suzanna. Milde himmel vilket mobbingoffer hon blev. Har hon presterat på tävlingarna då? Näe, det har hon inte. Sebastian kan nog vara dryg, men käre nån så illa som Suzanna beskriver Sebastian tycker jag inte att vi fått se något av i alla fall?
Jag tycker nog att Sebastian betet sig illa nog för att komma i skottlinjen. Man vinner inget som lag på att ha med någon som hackar på de svagare och det verkade som fler fått sig en släng. Jag tror dock att det var taktik av en del i laget. Hur gärna man än vill att laget ska vinna så vill man vara kvar själv och finns det en hackordning på vilka som ska ut har man per automatik de som står längs ner emot sig.
 
Jag tycker nog att Sebastian betet sig illa nog för att komma i skottlinjen. Man vinner inget som lag på att ha med någon som hackar på de svagare och det verkade som fler fått sig en släng. Jag tror dock att det var taktik av en del i laget. Hur gärna man än vill att laget ska vinna så vill man vara kvar själv och finns det en hackordning på vilka som ska ut har man per automatik de som står längs ner emot sig.
Du har ju helt rätt men att Sebastian inte kunnat räkna ut det är en gåta. Han kan ju inte räkna med att vinna alla immunitetstävlingar och sen bete sig som ett as. Hans lilla Anna kanske ligger i farozonen nu också .
 
Tror laget får det tufft nu när Sebastian har lämnat. Ska bli kul och se gränslandet. Hoppas han skickar ut Nick eller Adnilsson .
 
Du har ju helt rätt men att Sebastian inte kunnat räkna ut det är en gåta. Han kan ju inte räkna med att vinna alla immunitetstävlingar och sen bete sig som ett as. Hans lilla Anna kanske ligger i farozonen nu också .
Skulle tro att Anna står på tur.
 
Jag tycker det var skönt att Sebastian åkte. Han hade en obehaglig attityd och det är så skönt att se att det inte håller, att folk reagerar. Visst har vi haft nog med arroganta och ilskna män i såna här program? Just Robinson handlar ju enligt mig om överlevnad och det är inte alls säkert att det är nån fördel att vara jättestark eller tycka sig själv vara en ”alfahanne” som Nick kallar sig (gud vad jag ogillar det uttrycket!). Det handlar ju inte bara om att man ska vara ”stark kille”. Jag är övertygad om att överlevnad på en öde ö handlar om så mycket annat. Och ja, jag är rätt nyfiken på hur gränslandet utvecklar sig, med så många tuppar.. :D
Jag håller med om det, faktiskt. Sebastian har framstått som en hygglig kille men under det där lurar något som jag inte kan sätta fingret på.

Nick: Nu är det för mycket testosteron här 🤣
 
Ja verkligen. Blir spännande med Sebastian mot Adnilson.
Ja, vi får väl hoppas att han skickar hem honom. Eller Nick.

Sen sa de i gårdagens eller om det var kvällens avsnitt en sak som jag tror inte är så uppenbart - det kan vara TVÅ som vandrar in i Robinson. Hur såg det ut förra året, någon som minns?
 
T
Ja, vi får väl hoppas att han skickar hem honom. Eller Nick.

Sen sa de i gårdagens eller om det var kvällens avsnitt en sak som jag tror inte är så uppenbart - det kan vara TVÅ som vandrar in i Robinson. Hur såg det ut förra året, någon som minns?
Tror jag minns, fick inte han Pascal tävla mot ''sin '' tjej? Det var ju bara dom två kvar då. För minns att dom fick en fin sista kväll med frukt och bubbel.
 

Liknande trådar

Tjatter Robinson är tillbaka, Anders Lundin likaså! Vilka tittar och vad tänker vi?
Svar
12
· Visningar
395
Senast: Piaff
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
52 53 54
Svar
1 068
· Visningar
28 504
Senast: EmmaBovary
·
IT & mobiler Vilken är er favorit ljudbokstjänst? Jag har använt Nextory ett tag, men kommer inte överens med deras sökverktyg, jag söker tex på...
2
Svar
20
· Visningar
787
Senast: Cinzia
·
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
6
· Visningar
224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp