Bukefalos 28 år!

Tillägger, jag tycker det är rätt skönt och befriande att det inte bara är fysiskt toppresterande människor eller analytiskt paktande spelstrateger med i Robinson, det är rätt skönt att se att snubbar som renskötaren faktiskt söker till programmet, och att han kanske har just de där skillsen som gör att han kan flyta med som en stadig kunnig människa och inte bli utröstad direkt på grund av taskig kondis.
Har inte kollat kvällens än. Men ja, det har du ju rätt i. Alla kan ju inte vara 24-åriga PT. Och man har nog fasen inte hört honom klaga en enda gång.
 
Mattias ( renskötaren) är seg.... kanske inte snabbast, men han har styrka, precis som de flesta hårt arbetande i "verkliga livet" men gym muskler har han inte!
Att jobba som renskötare är inget lätt liv. Dom om några är väl förberedda för både svält och dåliga förhållanden.

* Jenny *
 
Kvällens avsnittos:
Det blir tydligt hur otroligt mer vuxet lag Nord är mot vad lag Syd är. Bonnie och Suzanna blir krigsfångar i motstående lag, och Bonnie blir omedelbart inkluderad i Nord, medan Suzanna blir villkorad i Syd.
Sen hoppas jag att produktionen har ett traumateam på plats åt lag Nord den dagen de antingen måste rösta ut varandra eller de får en öppen konflikt. De är så otroooooligt känslosamma och tajta som lag, att de gråter när den de flesta uttryckt vara den de tänker rösta ut går iväg som krigsfånge till det andra lägret... Men de är fiiina människor som gör så, jag klagar inte!

Ja, alltså Hardenborg och tunnelbanan (vad hette hon? Jenny? Jaana? JAGKOMMERINTEIHÅG!) tycker jag beter sig som två moppiga truliga ungar. De tre musketörerna likaså. Adnilsson har verkligen sabbat det goda trevliga de fyra hade innan han vandrade in. Så mycket negativitet? Hur orkar Adnilsson med sig själv? Återigen är maten HAN fångat HANS. Och ingen säger emot honom?
Hardenborg var verkligen superduperdålig på att koordinera sin kropp. Trist, trist, trist. 🥺
 
Har fortfarande inte sett dagens. Men:

@honung Ja lite så tänker jag också. Har svårt att tro att de hyrde in Nick igen för att bara ha honom i Gränslandet.
Haha, ja absolut att jag också tror att Nick nog atte mig är bra betald för att delta här!

Tillbringar dagen med en anhörig som har en anhörig bland de tävlande. Vi hade rätt! Nick fick betalt för att vara med, liksom Cathrine. :D
 
Mattias ( renskötaren) är seg.... kanske inte snabbast, men han har styrka, precis som de flesta hårt arbetande i "verkliga livet" men gym muskler har han inte!
Att jobba som renskötare är inget lätt liv. Dom om några är väl förberedda för både svält och dåliga förhållanden.

* Jenny *
Vet e katten om dagens renskötare är mer förberedda på svält än andra, men hårt jobb är det säkert och även enkla förhållanden kan jag tänka.

Han har knappt fått tävla så det är svårt att veta var man har honom där. Det beror nog mycket på tävlingen.
 
Lite OT. Jag tycker att det är märkligt att så stor del av tävlingarna hänger så mycket på god fysik, samtidigt som de skickar dit deltagare som uppenbart inte har den fysik som krävs. Det är som att de medvetet skickar dit mobbingoffer (vilket blev tydligt redan vid den vidriga lagindelningen). Det hade varit mer intressant om varje tävling i så fall hade delmoment som var beroende av kunskaper som de mindre atletiska medlemmarna besatt.
 
Lite OT. Jag tycker att det är märkligt att så stor del av tävlingarna hänger så mycket på god fysik, samtidigt som de skickar dit deltagare som uppenbart inte har den fysik som krävs. Det är som att de medvetet skickar dit mobbingoffer (vilket blev tydligt redan vid den vidriga lagindelningen). Det hade varit mer intressant om varje tävling i så fall hade delmoment som var beroende av kunskaper som de mindre atletiska medlemmarna besatt.
Jag tycker också att det har varit för mycket fysiska tävlingar hittills.

Men de som inte har fysiken tror jag inte kvoteras in för att bli mobbade, utan för att de har andra egenskaper. Renskötar-Mathias är så udda i mixen att han blir intressant, Jannika är feminist och vegan med skinn på näsan osv, Linn har lite exhibitionistiskt utseende osv.

Åh jag kommer på att jag saknar den udda fågeln Johane från förra säsongen!
 
Lite OT. Jag tycker att det är märkligt att så stor del av tävlingarna hänger så mycket på god fysik, samtidigt som de skickar dit deltagare som uppenbart inte har den fysik som krävs. Det är som att de medvetet skickar dit mobbingoffer (vilket blev tydligt redan vid den vidriga lagindelningen). Det hade varit mer intressant om varje tävling i så fall hade delmoment som var beroende av kunskaper som de mindre atletiska medlemmarna besatt.
Vem i år anser du är ett tydligt mobbingoffer? Förra året kan jag hålla med, där var det en som nog skulle råkat illa ut oavsett lag men inte i år.
 
Jag upplever det finns hela skalan från atleter till ganska okej kondis/styrka. Det är ingen som är riktigt dålig som förra året, inte utifrån vad jag sett hittills. Sen kan folk ha problem med vissa övningar, men ska man ha krav på att kunna dyka, ha bra balans, lång räckvidd, bra på pussel, bra bollsinne osv så blir det mycket elitistiskt.
 
Jag tycker också att det har varit för mycket fysiska tävlingar hittills.

Men de som inte har fysiken tror jag inte kvoteras in för att bli mobbade, utan för att de har andra egenskaper. Renskötar-Mathias är så udda i mixen att han blir intressant, Jannika är feminist och vegan med skinn på näsan osv, Linn har lite exhibitionistiskt utseende osv.

Åh jag kommer på att jag saknar den udda fågeln Johane från förra säsongen!
Jag tror inte heller att de kvoteras in just för att de ska bli mobbade, men med det här upplägget på tävlingarna och den typen av lagindelning, måste de ha varit medvetna om att de kommer bli mer utsatta. Så länge det handlar så mycket om fysisk prestation, blir de som inte har fysiken valda sist i lagindelningen och de offras först när laget ska utse någon som inte får vara med och tävla. Och de får ofta skulden när laget förlorar.

Jag vill också ha en udda mix, men jag tycker att tävlingsupplägget borde anpassas mer till den udda mixen så att det blir tydligt att alla behövs.
 
Jag tror inte heller att de kvoteras in just för att de ska bli mobbade, men med det här upplägget på tävlingarna och den typen av lagindelning, måste de ha varit medvetna om att de kommer bli mer utsatta. Så länge det handlar så mycket om fysisk prestation, blir de som inte har fysiken valda sist i lagindelningen och de offras först när laget ska utse någon som inte får vara med och tävla. Och de får ofta skulden när laget förlorar.

Jag vill också ha en udda mix, men jag tycker att tävlingsupplägget borde anpassas mer till den udda mixen så att det blir tydligt att alla behövs.
Ja, jag minns förra säsongen som bättre på den punkten, där var fler tävlingar som inte bara byggde på fysik. I någon tävling i början skulle de äta typ levande larver och tjejerna var bättre på det än killarna, vill jag minnas.
 
I kvällens avsnitt - Syd gör något riktigt slugt. Jag får nästan ont i magen när jag ser och hör hur elakt det är. Men det kan nog sätta igång en hel del av spelet och skapa oreda där det minst förtjänas. Det är ondska personifierat i dokusåpavärlden!
 
Ja, jag minns förra säsongen som bättre på den punkten, där var fler tävlingar som inte bara byggde på fysik. I någon tävling i början skulle de äta typ levande larver och tjejerna var bättre på det än killarna, vill jag minnas.

pricksäkerhet där Denise (?) gjorde slarvsylta av Nick. Balans osv.
 

Liknande trådar

Tjatter Robinson är tillbaka, Anders Lundin likaså! Vilka tittar och vad tänker vi?
Svar
12
· Visningar
383
Senast: Piaff
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
52 53 54
Svar
1 068
· Visningar
28 218
Senast: EmmaBovary
·
IT & mobiler Vilken är er favorit ljudbokstjänst? Jag har använt Nextory ett tag, men kommer inte överens med deras sökverktyg, jag söker tex på...
2
Svar
20
· Visningar
779
Senast: Cinzia
·
Hundträning Jag hittade ingen tråd för kontaktövningar! Min bästa i hundgården med min bångstyriga Shar pei-tik är att dela upp godiset i högvärde...
Svar
3
· Visningar
397
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp