Gjorde han själv det alls egentligen? Var det inte Anna eller någon annan som sa att han hade reagerat så hårt på Sebbes och Nicks ankomst att han flyttade? Jag har minnesluckor!
Jag med. Tittade innan jag somnade i går kväll, under visst inflytande av retsina. Men NÅT sa han om det. 😳
 
Kvällens avsnitt:

Nu har Sebbe skitit i det blå skåpet! Finns det överhuvudtaget NÅGON rimlig anledning till att INTE ge brev till Nick som ju också har barn?
Alltså, att Anna och Emilio får? 🤔:confused: Alltså jag fattar att det händer saker i lägret vi inte får se, och hur Emilio framställs kanske är ljusår från den Emilio som är där på riktigt. Men att backstabba Nick på det sättet? Huuur i helaste friden tänker Sebbe?

Och vad är det för barnrumpor som åker till Fiji för att vara med i en tv-realityshow en sommar som inte kan vara utan brev hemifrån? LInn få brev? Anna få brev? Emilio få brev? Va?
 
Bara jag som kände att Nicks tårar var lite fejk? Förstår jag det rätt bor hon i Sverige, han i USA och de ses bara npn gång om året i vanliga fall?
 
Konstigt avsnitt, konstigt val av Sebastian. Men jag kan hålla med om att det inte var mycket till vinst... Att välja sig själv dessutom, när han verkligen hade chansen att samla lite poäng :banghead: Och hur fan trodde han att Nick skulle reagera? Är det möjligt att vi känner Nick bättre än vad Sebastian gör, trots allt de gått igenom? Bara hans reaktion i början när de sa "Bonnie, för hon har ju barn" säger ju allt.
 
Kvällens avsnitt:

Nu har Sebbe skitit i det blå skåpet! Finns det överhuvudtaget NÅGON rimlig anledning till att INTE ge brev till Nick som ju också har barn?
Alltså, att Anna och Emilio får? 🤔:confused: Alltså jag fattar att det händer saker i lägret vi inte får se, och hur Emilio framställs kanske är ljusår från den Emilio som är där på riktigt. Men att backstabba Nick på det sättet? Huuur i helaste friden tänker Sebbe?

Och vad är det för barnrumpor som åker till Fiji för att vara med i en tv-realityshow en sommar som inte kan vara utan brev hemifrån? LInn få brev? Anna få brev? Emilio få brev? Va?
Ja jag undrar hur han tänker. Jag kan i och för sig inte se nödvändigheten av att prioritera de med barn. Barnen har noll glädje av att föräldrarna får läsa brev. Det handlar om de vuxnas känslor och hur stor hemlängtan man har är inte enbart oberoende av barns existens.

Det är lätt att se vad fördelningen baserar sig på, gamla lag syd, Anna och han själv. Det är uppenbart att han vill samla poäng, frågan är hur väl det fungerar. Nicks reaktion är förståelig. De har svurit att de ska hålla ihop - Nick ville verkligen ha ett brev. Hade han skippat brevet själv hade det kanske funkat, likaså Annas. Nu kan inte någon tro på svamlet om att det är de som har mest behov eller hur han uttryckte sig.

Det är ett skitpris för all del, men han var nog lite väl osmart här Sebastian. Och hans frälsningssnack från tidigare är bra lamt utifrån hur hanterat detta. Hade det haft minsta bäring hade han i vart fall inte tagit ett brev själv. Han var ju så tillfreds med livet....
 
Hejar ni på någon? Innan hejade jag på Klas och Anna men nu har Klas blivit lite knasig och Anna verkar sitta fast med Sebastian...
 
Hejar ni på någon? Innan hejade jag på Klas och Anna men nu har Klas blivit lite knasig och Anna verkar sitta fast med Sebastian...
Så svårt, man ser ju verkligen inte hela bilden av hur deltagarna egentligen är. Jag har gillat Klas, Anna och Sofie massor men nu vet jag inte längre, tycker alla blivit lite märkliga. Kanske Peter och Jannika men svårt att veta vad jag hade tyckt om dem ifall de varit kvar i "riktiga" lägret med paktande och annat.

Delvis KL... Blev lite chockad över snacket igår om att rösta ut Fia. Fattar ju på ett sätt att de måste pakta men det känns så... fult. Stackars Bonnie som verkligen inte vill, men samtidigt fattar att hon måste rädda sitt eget skinn :crazy:
 
Mina favoriter varierar men Sebastian, Fia, Anna, Nick och Emilio hör inte dit. Nick med ett frågetecken då han visat en del bättre sidor men han behöver leverera mer i mina ögon.
 
Min favorit är helt klart Klas. Men jag skulle tro att den enda riktiga överlevaren är en same, men då programmet handlar väldigt mycket om annat än bara överlevnad och det i sällskap av ett gäng vinnarskallar så har Mattias liten chans till att bli vinnare. Men om en skulle sätta alla två och två isolerade på varsin ö utan att vara fastkedjade med varandra så tror jag nog att Mattias och Robban är i egen klass som Robinson och Fredag.
 
Är hemma nu och har tittat ikapp. MYCKET intressant utveckling mellan Nick och Sebastian. Siameserna Anna och Sebastian är jag dock rimligt trött på. Ska Anna bara glida igenom tävlingen pga honom?

I Utposten tror jag att Robert är på väg att ge upp. Och tycker fortfarande att Jannika verkar grymt stark. Det är dock lite läskigt att de inte har något att äta.

Peter fortsätter vara min favoritcitatleverantör. ”Den här ön kan dra åt helvete just nu”. :laugh:
 
@Lobelia Det är väl klart att det var för deltagarnas skull och inte barnens som deltagarna skulle få läsa breven?

Jag tycker att de med barn var de självklara valen, alltså även Nick. Att inte ha kontakt med sitt barn är värre ån att inte ha kontakt med någon, bandet förälder/barn är starkast.
 
@Lobelia Det är väl klart att det var för deltagarnas skull och inte barnens som deltagarna skulle få läsa breven?

Jag tycker att de med barn var de självklara valen, alltså även Nick. Att inte ha kontakt med sitt barn är värre ån att inte ha kontakt med någon, bandet förälder/barn är starkast.
Vi är uppenbarligen oeniga när det gäller om föräldrar ska ha företräde till brev. Jag anser att att alla är där frivilligt och alla (eller flertalet) har hemlängtan. Om föräldrar har mest är diskutabelt, det varierar säkert. Vad jag menade att om det handlar om barnens upplevelse hade det varit självklart men nu var det inte så.
 

Liknande trådar

Tjatter Robinson är tillbaka, Anders Lundin likaså! Vilka tittar och vad tänker vi?
Svar
12
· Visningar
309
Senast: Piaff
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
Svar
2
· Visningar
372
Senast: lingonben
·
IT & mobiler Vilken är er favorit ljudbokstjänst? Jag har använt Nextory ett tag, men kommer inte överens med deras sökverktyg, jag söker tex på...
2
Svar
20
· Visningar
656
Senast: Cinzia
·
Hundträning Jag hittade ingen tråd för kontaktövningar! Min bästa i hundgården med min bångstyriga Shar pei-tik är att dela upp godiset i högvärde...
Svar
3
· Visningar
329
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp