Tjoho, jag har lyckats titta ikapp Gränslandet ändå!

Suzana kan inte ha läst regelboken och sett att där fanns en längst vinner-tävling innan hon utmanade Peter :laugh:

Och gråtfesten vid frukosten! Märkligt vad folk bondar när de är ett litet isolerat gäng. Och Nick har blivit en nallebjörn! 😱

Utposten - Mathias är fantastisk på att hålla humöret uppe. För min del kan han gärna få vinna hela tjottaballongen, han är den sanna överlevaren. Tävlingarna är ju ändå bara lek.

Men alla ställen de dumpar utröstade på ... Efter Gränslandet och Utposten kommer nu Avskrädet. Där hamnar ALLA utom Robinsonvinnaren vars kvartsmiljonvinst ersätts av en biljett hem.
 
Suzana kan inte ha läst regelboken och sett att där fanns en längst vinner-tävling innan hon utmanade Peter :laugh:
Men du hon ojade sig över att hon var kortast och skulle ha svårt med sträck på dig mot Jannica ;)

Utposten - Mathias är fantastisk på att hålla humöret uppe. För min del kan han gärna få vinna hela tjottaballongen, han är den sanna överlevaren. Tävlingarna är ju ändå bara lek.

Det är många som gärna får vinna för mig bland annat Mathias, Sofie, Bonny, Linn (även om jag har svår för hur hon behandlade fången), Nick (som visar helt andra sidor i år men om det bara gällde i gränslandet så kan han gott åka ut), Robert, Tobias.

Fia och killarna i lag syd känns inte som Robinsonmaterial, typ alla klagar över att Anna är lat så hon är förmodligen det annars har jag inget emot henne. Sebastian var en dålig lagspelare och betedde sig riktigt illa mot Suzanne på gränsen till mobbing. Hon må ha varit gnällig, dålig på tävlingarna och allmänt jobbig, men man behöver inte vara elak och det är improduktivt att klanka ned på någon under en tävling.
 
Nu vet vi ju att tv4 inte brukar ge några giveaways, men detta allstå. Emilio är på bild, vilket får mig att tro att det inte är 'han' som blir uppläxad, men Öfvergård anväder 'ni' och i bakgrunden hörs vad jag tror är Emilios röst humma *mhm'. Någon har fått ätbart av någon, vad tror ni? Är det Lucas och Emilio? Ett VÄLDIGT grovt regelbrott, innebär det att dessa 'ni' får lämna?

 
Nu vet vi ju att tv4 inte brukar ge några giveaways, men detta allstå. Emilio är på bild, vilket får mig att tro att det inte är 'han' som blir uppläxad, men Öfvergård anväder 'ni' och i bakgrunden hörs vad jag tror är Emilios röst humma *mhm'. Någon har fått ätbart av någon, vad tror ni? Är det Lucas och Emilio? Ett VÄLDIGT grovt regelbrott, innebär det att dessa 'ni' får lämna?

Jag troooor nog inte det är Emilio och Lucas, i så fall har de klippt väldigt konstigt. Hm..
 
Jag troooor nog inte det är Emilio och Lucas, i så fall har de klippt väldigt konstigt. Hm..
I vilket fall, vilket kan vara avsiktligt av tv4, så visar den korta sekvensen av Emilios kroppspråk att det är något som är mycket besvärande för honom, han har stirrande blick och sväljer hårt. Jag har kanske sett för många body language reader videos på youtube, men här ligger en hund begraven! Eller en chokladkaka eller två! 🤔
(kan det vara Nick & Sebbe som snedseglat på vägen till Robinsonön?)
 
Otippad örådsutgång!

Jag kan ju tycka att det brunnit i huvudet på pojkarna som simmat ut till en båt, och sen dessutom ljuga om det. Vilka småbarnsfasoner? Jag skulle också ha röstat ut Emilio före Lucas, för Emilio känns så dryg och cynisk och som hjärnan bakom det mesta som de där pojkarna hittat på i elaksheter och annat. Lucas känns lite mjukare men lika pantad som Emilio då.

Utposten - Robban börjar se ut som ett skelett. Jag undrar om inte han blir den första att ge upp.

Jg trodde att Nick och Sebbe skulle komma in i handlingen idag, men det ser ut att bli en dramatisk vecka med dem inblandade istället. Det är så jäkla spännande nu!
 
Otippad örådsutgång!

Jag kan ju tycka att det brunnit i huvudet på pojkarna som simmat ut till en båt, och sen dessutom ljuga om det. Vilka småbarnsfasoner? Jag skulle också ha röstat ut Emilio före Lucas, för Emilio känns så dryg och cynisk och som hjärnan bakom det mesta som de där pojkarna hittat på i elaksheter och annat. Lucas känns lite mjukare men lika pantad som Emilio då.

Utposten - Robban börjar se ut som ett skelett. Jag undrar om inte han blir den första att ge upp.

Jg trodde att Nick och Sebbe skulle komma in i handlingen idag, men det ser ut att bli en dramatisk vecka med dem inblandade istället. Det är så jäkla spännande nu!
Ja hur korkad får man bli? Vad tjänade det till att ljuga om att de inte fick tävla? Det är ett spel och man kan inte lita på någon, men det fanns ju inget att vinna på det och trodde de verkligen inte att det skulle avslöjas på örådet?

Och utposten? De måste få mat på något vis, det känns inte meningsfullt att låta dem svälta i veckor helt utan mat. Ingen bra TV direkt. Ihopkedjade så är det låg chans att de hittar något i tillräckliga mängder.
 
Ja hur korkad får man bli? Vad tjänade det till att ljuga om att de inte fick tävla? Det är ett spel och man kan inte lita på någon, men det fanns ju inget att vinna på det och trodde de verkligen inte att det skulle avslöjas på örådet?

Och utposten? De måste få mat på något vis, det känns inte meningsfullt att låta dem svälta i veckor helt utan mat. Ingen bra TV direkt. Ihopkedjade så är det låg chans att de hittar något i tillräckliga mängder.
Det känns lite som att man försöker behålla the good ones i spelet. Och var tog Lucas vägen? Kommer han också till utposten? Eller var det enkelbiljett till avskrädet som @mandalaki sa?

Det är bara Suzanna från lag nord som inte är kvar i handlingen längre väl? Birgitta som hoppade av, var hon sydstatare? I gamla lag syd har Anna, Anna, Carl, Adnilson och Åsa försvunnit.
Hur många program är det kvar egentligen?
 
Otippad örådsutgång!

Jag kan ju tycka att det brunnit i huvudet på pojkarna som simmat ut till en båt, och sen dessutom ljuga om det. Vilka småbarnsfasoner? Jag skulle också ha röstat ut Emilio före Lucas, för Emilio känns så dryg och cynisk och som hjärnan bakom det mesta som de där pojkarna hittat på i elaksheter och annat. Lucas känns lite mjukare men lika pantad som Emilio då.

Utposten - Robban börjar se ut som ett skelett. Jag undrar om inte han blir den första att ge upp.

Jg trodde att Nick och Sebbe skulle komma in i handlingen idag, men det ser ut att bli en dramatisk vecka med dem inblandade istället. Det är så jäkla spännande nu!
De måste ju tappat allt förstår totalt. Det fanns ju verkligen ingenting att vinna på att ljuga... Konstigt att de andra tjejerna var med på ljugande också. Hur kunde de tro att det inte skulle tas upp.
 
Fy, kvällens tävling var grymt tuff, rätt futtig vinst för den insatsen tycker jag. Det borde belönats med en immunitet, allra minst. I morrn får vi se reaktionerna på "återvändarna", spännande!
 
För det första, vilken grym tävling. Det borde varit immunitetstävling inte bara en pristävling. Fy vad hemskt att typ drunkna för en dag på spa... Jag hade gett upp direkt.

Sen tyckte jag att straffen för "grovt regelbrott" inte var särskilt mycket straff. Det borde ha varit något mer.

Skönt att Lukas är ute även om Emilio gärna får ryka med, småbarnsfasoner. Så jäkla töntigt att ljuga om att de var med i tävlingen och så trögt. De trodde alltså att Anders inte skulle ta upp det på örådet?:confused: Och jag avskyr att Emilio sitter och ler konstant och tycker han är kung. Hoppas han kommer ner på jorden utan Lukas. Älskade att se dem så obekväma på örådet. :D

Sen stör jag mig på Tobias, han känns himla feg alltså. Säger inte ett ord och hade tänkt rösta med lag syd mot Anna, för att inte han skulle åka ut i förlängningen. Fegt.

Utposten är bara tråkig, tror att Mattias ger upp först (måste någon ge upp för att de andra ska få återvända eller kan alla 4 få återvända?). Kul att han tycker att han inte gnäller när han gör det ganska mycket. :D
 
Buhu, Lucas tycker det var oväääärdigt!

Lucas Crespo Peñaloza är säker på att produktionen ville ha ut honom och därför gav Sophie extrarösterna.
– Det är jag hundra procent säker på. Sophie ville ha ut mig så då är det klart att de ger henne den i hennes händer.


https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Adb1e5/lucas-akte-ut-fran-robinson-riggat
Jag antar att tävlingen som avgjorde att syd hamnade i nord släger med alla saker och två fick lämna nord och syd helt plötsligt var i majoritet var värdig.

Värdig=gynnar Lucas.
 
För det första, vilken grym tävling. Det borde varit immunitetstävling inte bara en pristävling. Fy vad hemskt att typ drunkna för en dag på spa... Jag hade gett upp direkt.
Alla har sin akilleshäl, och någon risk för drunkning var det knappast. För mig så hellre denna tävling än äta insekter, jag har inge problem med vatten. En dag på spa här tror jag deltagarna ser som ett attraktivt pris.
 
Jag tror också att spa var ett uppskattat pris när man inte fått vara ren på flera veckor.

Har tittat ikapp igen. Alltså TRE extraröster. Det är många. Samtidigt kanske det var enda sättet att bryta pakternas inflytande, oavsett vem som hade vunnit dem.

Gillar INTE kedjorna och buren på Utposten. Däremot gillar jag det gänget. Jannika växer som sjutton för mig, tålig som tusan och tar allt med ett leende. Så jäkla strongt.

Trodde aldrig jag skulle säga det här men: Nick har blivit snäll. :laugh: Vore roligare om han rörde om lite. Fast då skulle han väl åka ut fort som ögat, han kanske lärd sig något förra säsongen.

@honung Bra analyserat av Emilio i klippet. :up:
 
Alltså, den här dynamiken mellan Klas vs Sebbe - var de inte 'kompisar' innan Sebbe åkte ut? Är det Anna som står emellan dom? Jag tycker Klas reaktion att flytta ut från lägret var lite häftig.

Kvällens tävling, helt klart var det en tävling där någon som nyss varit på Spa troligtvis inte skulle falla i. 🤐
 

Liknande trådar

Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
Svar
2
· Visningar
288
Senast: lingonben
·
IT & mobiler Vilken är er favorit ljudbokstjänst? Jag har använt Nextory ett tag, men kommer inte överens med deras sökverktyg, jag söker tex på...
2
Svar
20
· Visningar
559
Senast: Cinzia
·
Hundträning Jag hittade ingen tråd för kontaktövningar! Min bästa i hundgården med min bångstyriga Shar pei-tik är att dela upp godiset i högvärde...
Svar
3
· Visningar
253
Senast: Hellhound
·
Hemmet Mitt gamla diskställ börjar bli slitet så jag tänkte byta upp mig. Gillar egentligen det gamla rent praktiskt men det är inte det minsta...
2
Svar
24
· Visningar
1 126
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp