@Lobelia Att de är där frivilligt uppfattar jag inte som argument vare sig för eller mot något. Hur frivilligt det än är bör man inte underskatta vad hela upplägget gör med deras psyken.

KL

För mig är det det mest intressanta med programmet. Vad händer med människor som tvingas samsas på en öde ö utan bekvämligheter och nästan helt utan mat? (Dessutom med arrangerade prövningar av gruppdynamiken som t e x när Sebastian skulle välja fem som skulle få brevet. Dessa prövningar hade jag dock klarat mig utan, de är rätt obehagliga)

Vad tycker ni förresten om Sebastian? Efter senaste tävlingen känns det som att han kan vinna. Men jag uppfattar honom som en kall och manipulativ typ.
 
Utan att veta någonting om Sebastian egentligen, jag kommer inte ens ihåg vad han har för yrke, och utan att googla honom så tror jag att han nog är en väldigt emotionell människa som kanske genomgått något jobbigt och traumatiskt som nu tar igen det. Jobbade han som PT? Militär? Jag tror mycket ac hans liv handlar om styrka, en tuff yta bland 'det fina folket' (mhm, märkeskläder deluxe). Skulle tro att han arbetar eller har hobby där han visar upp sig, han är väldigt mån om sitt yttre. Det är möjligt att han är kall och manipulativ, men tror att det är en del av hans kompensation för ett betydligt mjukare inre. Och kanske är det den här mjukheten (läs: någon slags svaghet för Anna då) som får hans kalla och manipulativa jag att handla.
Djupanalys förvisso :D, men jag tror att han skulle kunna gå över lik för att bevisa för sig själv och andra hur mjuk och passionerad han är.

Till skillnad från Klas, som har ett starkare jag. Han har gränser som han inte går över.
 
@Lobelia Att de är där frivilligt uppfattar jag inte som argument vare sig för eller mot något. Hur frivilligt det än är bör man inte underskatta vad hela upplägget gör med deras psyken.
Nähä du diskkvalificerar mitt argument och jag anser det är ett starkt argument för att ingen har någon rimlig förtur till att få brev. Vi kommer nog inte längre.
 
För mig är det det mest intressanta med programmet. Vad händer med människor som tvingas samsas på en öde ö utan bekvämligheter och nästan helt utan mat? (Dessutom med arrangerade prövningar av gruppdynamiken som t e x när Sebastian skulle välja fem som skulle få brevet. Dessa prövningar hade jag dock klarat mig utan, de är rätt obehagliga)

Vad tycker ni förresten om Sebastian? Efter senaste tävlingen känns det som att han kan vinna. Men jag uppfattar honom som en kall och manipulativ typ.

Han kan nog tyvärr vinna, men då blir han nog tvungen att vinna många robinsontävlingar. Stark och troligen inte så värst populär är ingen bra kombination.

Han vill nog ses som både stark och ödmjuk men misslyckas med både och. Jag tror han, som de flesta andra innerst inne är en schyst kille, men jag ogillar starkt sidan av honom där han hackade på Suzanna. När någon använder mobbning och förtryck mot andra, så är det ofta ett tecken på dålig självkänsla och för Sebbe tror jag det är mitt i prick. Han behövde att någon annan att avreagera sig på och som garanterat var lägre ner i hackordningen.

Det fungerade dåligt i Nord där flertalet är starka individer med empati och stor integritet och istället för att lyfta honom så blev det hans fall. Man valde att offra en stark person som bröt mot att vara schyst mot alla före att offra en svag länk. Han verkar ha noll intresse för gamla lag nord och för sin nya vän i Nick, utan det är bara Anna och han själv som gäller. Sen är det lite kul att han försöker köpa gamla lag syds sympatier med breven, men hoppar över Fia som jag antar han inte har så mycket till övers för. Jag tror personligen att de tackar och tar emot när det gäller breven men att deras lojalitet inte går att köpa.

Är han kall och manipulativ Sebbe? Jag tror snarare han är egocentrisk och manipulativ. Jag tror inte han fattade hur illa det var att inte ge Nick ett brev hemifrån. Sen kanske Nick lugnar ner sig och det inte blir en splittring just nu utan TV4 försöker vilseleda, men fröet är sått.
 
@honung @Lobelia Intressanta svar. Ser honom nog ungefär som Lobelia, medan skillnaden honung beskriver mot Klas nog är spot on. Klas känns betydligt mer grundad i sig själv, även om jag har ett LITET frågetecken för att han alltid är den bussige ledaren (”jag vann en hängmatta men kommer inte att använda den”). Det kan å andra sidan vara smart strategi och skadar ju ingen.

Sebastian + Anna förstår jag inte. Antingen har de en fling eller så behöver han ett säkert stöd i utröstningarna och som han själv kan slå i en ev avgörande tävling mot slutet.
 
Jag tror Sebastian säkert är en trevlig typ men att han gick in med inställningen att vinna Robinson och inte skaffa vänner. Vilket han insåg var en taskig taktik efter ha blivit utröstad av tidernas mest sympatiska lag som prioriterade laganda istället för vinnarskalle. Nu är han tillbaka i tävlingen igen och då kom vinnarskallen tillbaka.
 
Jag tror Sebastian säkert är en trevlig typ men att han gick in med inställningen att vinna Robinson och inte skaffa vänner. Vilket han insåg var en taskig taktik efter ha blivit utröstad av tidernas mest sympatiska lag som prioriterade laganda istället för vinnarskalle. Nu är han tillbaka i tävlingen igen och då kom vinnarskallen tillbaka.
Haha, du kan säkert ha rätt :D
 
Sebastian + Anna förstår jag inte. Antingen har de en fling eller så behöver han ett säkert stöd i utröstningarna och som han själv kan slå i en ev avgörande tävling mot slutet.

Ja, detta förstår jag inte, generellt i alla dessa realityshower. "Vi två ska stå i final". Varför då? Känns det bättre att vinna/förlora mot en 'vän', någon man tycker om? Eller handlar det bara/även om att med varandras stöd ta sig till final, sen spöar man skiten ur sin 'vän'? Jag tycker det är en lite märklig strategi. Så gör väl ingen 'på riktigt' i idrottsvärlden, eller den tävlande världen? Eller är jag bara blåögd?
 
Ja, detta förstår jag inte, generellt i alla dessa realityshower. "Vi två ska stå i final". Varför då? Känns det bättre att vinna/förlora mot en 'vän', någon man tycker om? Eller handlar det bara/även om att med varandras stöd ta sig till final, sen spöar man skiten ur sin 'vän'? Jag tycker det är en lite märklig strategi. Så gör väl ingen 'på riktigt' i idrottsvärlden, eller den tävlande världen? Eller är jag bara blåögd?
Jag tror i och för sig inte du är blåögd men det är i mina ögon ganska naturligt att slå sig samman och heja på sina vänner både för att få hjälp på vägen och för att det är allmänt trevligare att förlora mot en vän än att någon man ogillar vinner.

Det jag inte kan förstå är mångas egocentriska syn. De verkar inte förstå att alla i en dokusåpa vill vinna och ingen vill bli betraktad som kanonmat. Typexempel Adnilson och Carl-Stefan. Båda blev överraskade över att andra i laget inte gick att styra.

CS hade föreställningen att han var så fantastisk att ingen skulle ge sig på även om han beredde sig som en skitstövel och för Adnilson så var han i och för sig inte medvetet otrevlig men han var uppenbart den tjejerna minst gärna behöll och han lekte bort sin eventuella immunitet. Båda fick veta att det inte räcker med att vara (eller tro sig vara) bäst.
 
Jag tror helt enkelt att Sophie inte ville ta nederlaget att bli utröstad. Därför tog hon över bollen och bad om det. Kan tycka att det var rätt fegt. Men hon gillade nog bonuseffekten att Annas immunitet blev värdelös (vilket jag också kan gilla, Anna åker ju bara med på olika killar)

Men jag HOPPAS att ingen i Utposten ger upp! De är så starka. Synd om teasern med breven hemifrån ska knäcka dem.
 
Jag tror helt enkelt att Sophie inte ville ta nederlaget att bli utröstad. Därför tog hon över bollen och bad om det. Kan tycka att det var rätt fegt. Men hon gillade nog bonuseffekten att Annas immunitet blev värdelös (vilket jag också kan gilla, Anna åker ju bara med på olika killar)

Men jag HOPPAS att ingen i Utposten ger upp! De är så starka. Synd om teasern med breven hemifrån ska knäcka dem.
Precis så, hon stack frivilligt in huvudet i snaran som dinglade framför näsan. Utan immunitet är det inte omöjligt att Anna hade rykt så den fyllde troligen sin funktion.
 
Jag tror helt enkelt att Sophie inte ville ta nederlaget att bli utröstad. Därför tog hon över bollen och bad om det. Kan tycka att det var rätt fegt. Men hon gillade nog bonuseffekten att Annas immunitet blev värdelös (vilket jag också kan gilla, Anna åker ju bara med på olika killar)

Men jag HOPPAS att ingen i Utposten ger upp! De är så starka. Synd om teasern med breven hemifrån ska knäcka dem.
Ja, som jag sa - hon tog makten över röstandet. Bonuseffekten med immuniteterna försvann just bara för att hon gjorde så där, hade hon inte gjort det hade immuniteterna varit tveklöst effektiva och skickat ut Bonnie tror ju jag. Kan tänka mig att rösterna skulle stått mellan Bonnie och Tobias? För jag tror det står ganska klart att Bonnie är en stark motståndare, Tobias satt nog löst för att han glider runt på räkmacka, trevlig mot alla men ett hot för alla och för hans vänskap med Sophie.
Men nu blev det Sophie som bestämde allt. Lite snopet, väldigt manipulativt där!
 
Oh, glömde det om utposten. Jag tror det är STOR risk för att Peter slänger in handduken. Men jag hoppas att han INTE gör det. Robban hittade tillbaka till livet bara han kom ut från buren.
 
Oh, glömde det om utposten. Jag tror det är STOR risk för att Peter slänger in handduken. Men jag hoppas att han INTE gör det. Robban hittade tillbaka till livet bara han kom ut från buren.
Jag tror också det, i trailern såg det ut så. Men just för att det såg ut så kanske det INTE blir så.

Jag fattade aldrig hur Sophies drag skulle kunna rädda Tobias. Var verkligen han näst på tur att röstas ut?
 
Jag tror också det, i trailern såg det ut så. Men just för att det såg ut så kanske det INTE blir så.

Jag fattade aldrig hur Sophies drag skulle kunna rädda Tobias. Var verkligen han näst på tur att röstas ut?
I förra eller möjligtvis förrförra avsnittet var det någon som reatde sig på Tobias, sa att han bara gled runt. Möjligtvis att det var Linn som sa det? Den som sa något om honom sa typ "visst han har ju borsten...meneee..." - det måste varit Linn.
Hans vänskap med Sophie kan ensamt bara det varit en anledning men just för att jag kom ihåg att någon sa något om Tobias, så kan jag tänka mig att rösta ut honom vore en strategi av en 'kall', typ Linn. Om de av någon anledning inte skulle kunna rösta ut Sophie hade Tobias varit nästa alternativ för vissa tror jag. Typ delad turplats med Bonnie.
 

Liknande trådar

Tjatter Robinson är tillbaka, Anders Lundin likaså! Vilka tittar och vad tänker vi?
Svar
12
· Visningar
309
Senast: Piaff
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
Svar
2
· Visningar
372
Senast: lingonben
·
IT & mobiler Vilken är er favorit ljudbokstjänst? Jag har använt Nextory ett tag, men kommer inte överens med deras sökverktyg, jag söker tex på...
2
Svar
20
· Visningar
656
Senast: Cinzia
·
Hundträning Jag hittade ingen tråd för kontaktövningar! Min bästa i hundgården med min bångstyriga Shar pei-tik är att dela upp godiset i högvärde...
Svar
3
· Visningar
329
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp