I förra eller möjligtvis förrförra avsnittet var det någon som reatde sig på Tobias, sa att han bara gled runt. Möjligtvis att det var Linn som sa det? Den som sa något om honom sa typ "visst han har ju borsten...meneee..." - det måste varit Linn.
Hans vänskap med Sophie kan ensamt bara det varit en anledning men just för att jag kom ihåg att någon sa något om Tobias, så kan jag tänka mig att rösta ut honom vore en strategi av en 'kall', typ Linn. Om de av någon anledning inte skulle kunna rösta ut Sophie hade Tobias varit nästa alternativ för vissa tror jag. Typ delad turplats med Bonnie.
Okej, förstår. Rösta ut honom bara för att slippa rösta ut någon de gillade bättre, antar jag.

Upplösningen i går med Sophie var rätt rolig, med tanke på hur många pakter i pakten i pakten det fanns inför ö-rådet. :D Tycker Klas hanterade det bra: "Jag skiter i vilket, meddela mig bara i sista stund hur ni gör så följer jag med".
 
Kom på en grej från ö-rådet förresten: det obetalbara tjafset mellan Nick och Bonnie om att Nick ätit nån jävla gryta som han inte borde eller nåt. Två fyraåringar hade gjort det bättre. :laugh:

Men oj vad blicken hade slocknat på Nick ikväll. Han har det tufft nu.
 
Kom på en grej från ö-rådet förresten: det obetalbara tjafset mellan Nick och Bonnie om att Nick ätit nån jävla gryta som han inte borde eller nåt. Två fyraåringar hade gjort det bättre. :laugh:

Men oj vad blicken hade slocknat på Nick ikväll. Han har det tufft nu.
Fast jag har stor förståelse för att det blir tjafs om mat när de lever under svältgränsen.

Det känns som Nick tappat gnistan. Jag gissar på en kombination av att kroppen inte hänger med och problem med det sociala spelat. Att hans ända vän stack en dolk i ryggen är nog ändå värst, jag gissar att han kan leva utan breven men har det svårt med sveket. Allt tillsammans kan knäcka den bästa.

Jag hoppas utposten kommer in i leken snart. Det kommer att göra det än mer rörigt med paktandet. De har mest bindningar till lag nord.
 
Kom på en grej från ö-rådet förresten: det obetalbara tjafset mellan Nick och Bonnie om att Nick ätit nån jävla gryta som han inte borde eller nåt. Två fyraåringar hade gjort det bättre. :laugh:

Men oj vad blicken hade slocknat på Nick ikväll. Han har det tufft nu.
Visst är det han som ligger ned och får läkarhjälp i bilderna från kommande avsnitt?

Jag googlade btw Sebbe. Platschef friskis och svettis. En träningsnarkoman, proteinjunkie, tillskotts-junkie. Deltidsmilitär? I allafall ser det ut som hans liv går ut på träning och whey, celcius cola och proteiner.
Det är hårda grabbar, både han och Nick. Men de tål inte lite påfrestningar och svält.
 
@Lobelia Det var inte att de tjafsade om mat jag reagerade på, utan HUR de tjafsade. Man fattade ingenting. Men det hade kunnat handla om mat, liggplatser, arbete i lägret eller vad som helst.

@honung Ja jag tyckte också att det såg ut som Nick som fick vård. Läskigt. Och Sebbe är läskig.
 
Någon mer som tycker Robinson blivit lite långtråkigt och segt?

Tycker Sophie var feg, kändes som att hon inte ville tappa ansiktet och därför valde att själv vilja bli utröstad i stället för att folk skulle rösta ut henne utan hennes kontroll, som ni varit inne på innan.

Vem tror ni vinner hela skiten?

Hur länge ska utposten finnas? Det är ju inte jättespännande att kolla på liksom..
 
Någon mer som tycker Robinson blivit lite långtråkigt och segt?

Tycker Sophie var feg, kändes som att hon inte ville tappa ansiktet och därför valde att själv vilja bli utröstad i stället för att folk skulle rösta ut henne utan hennes kontroll, som ni varit inne på innan.

Vem tror ni vinner hela skiten?

Hur länge ska utposten finnas? Det är ju inte jättespännande att kolla på liksom..
Nja inte långtråkigt men lite segt. Det känns som de aldrig kommer till skott. Skicka tillbaks folket från utposten till spelet så slutstriden kan börja på allvar.
 
Jag tycker nog också att avsnitten utan tävlingar är lite sega, trots att jag tycker att den sociala dynamiken är bland det mest intressanta i Robinson. Men när de inte tävlar sitter de ju bara där och karvar på sin höjd i en kokosnöt. Det blir lite långtråkigt.

Utposten gillar jag bättre för de människorna är så starka. Men håller med er som säger att några av dem bör slängas in igen, för att röra om lite.
 
Jag tycker nog också att avsnitten utan tävlingar är lite sega, trots att jag tycker att den sociala dynamiken är bland det mest intressanta i Robinson. Men när de inte tävlar sitter de ju bara där och karvar på sin höjd i en kokosnöt. Det blir lite långtråkigt.

Utposten gillar jag bättre för de människorna är så starka. Men håller med er som säger att några av dem bör slängas in igen, för att röra om lite.
Det trista är att vi vet hur det går. Den personen får en immunitet, detagarna muttrar "har man åkt ut en gång så..." och allvarligt talat har INGEN av utpostarna en chans i vare sig tävling eller öråd utan immunitet. Nä, jag tror det finns en mer raffinerad plan för utpostarna. Eller hoppas i alla fall. Typ Anders Öfvergård kommer hjulbent klivandes, och skelandes och säger "nu ska ni till öråd och bestämma vem som ska ut"
För allvarligt talat, jag tycker inte att Jannike och Peter, Mattias och Robban vet förtjänar att komma in i tävling igen, även om jag förstår att det momentet att TÄVLA i ROBINSON är liksom en hägring Peter och Jannice ser. Jag tror att rollen som tävlande på robinsonön är till de fyras nackdel och att de förtjänar något bättre än att vara vanliga robinsontävlare igen.
 
@honung Det hade varit askul om de fick komma tillbaka och rösta ut nån! :laugh:

Annars går det naturligtvis som du säger, de åker ut med arslena före. Men jag vill ha tillbaka dem ändå för att de förtjänar det, de har varit skitstarka.

Hjulbent ja! :laugh: Jag har inte noterat det förrän just bara häromdagen. Men han går som en cowboy.

GRÅTFESTEN! Anna grät, Sebbe grät, JAG grät. Trots att jag inte gillar dem.

Linn och Anna, ena iskalla jävlar. Hoppas det gick bra för Nick, får läsa Aftonbladet 20.01 ikväll
 
Ja, hoppas att det gick bra. Förutsätter ju det annars hade vi sett rubriker tidigare. Men trist att det slutar på det sättet för Nick. Antar att han är med i Robinson 2020.

Anna och Sebbes gråtfest. Äh, jag är nog kallhjärtad jag. Tänkte mest på orättvisan i att de båda just fått brev hemifrån.
 
När jag skulle söka fram kvällens avsnitt fick jag upp Robinson 2018 och tittade på ett avsnitt i senare delen av säsongen, för skojs skull.

De var rena nallebjörnsgänget. Dessie vann en jobbig, statisk tävling och alla blev superglada för hennes skull. Det var roligt att se sympatiske Henke och jättejobbiga Victoria igen. Och Nicoline: ”Jag är ju före detta elitgymnast så detta blir en tävling för mig” (hon blev första att ge upp). Och min säsongsfavoritpersonlighet Johan-e: ”Jag ligger helt klart i riskzonen för att åka ut-e.”

I Gränslandet lottades det om vem som skulle tävla. Pascal och Lillemor tjafsade om hur lottningen skulle genomföras. Och säsongens hatobjekt Jan, han som tränat balans på en tröskel hemma och sen ramlade i alla balansmoment, förklarade i en synk att ”Bra att jag förlorade lottningen, det visar att min strategi att slippa tävla fungerar.” Han ansåg sig ha en strategi i LOTTNING :banghead::laugh: (Min egen strategi när jag köper trisslotter är att vinna 25 000 i månaden i 10 år men den funkar fan inte)
 
@mandalaki Haha, jamen den strategin håller ju hoppet uppe, varenda gång! Jag har fullt upp varje vecka med att fördela alla pengar jag kommer vinna på min andel på eurojackpot för 44:-. Det svåra och jobbiga är att veta, om jag vinner nu på fredag, NÄR FÅR JAG PENGARNA UTBETALDA? Har funderat på att ringa och fråga för ovissheten är lite jobbig ju! Men livet känns onekligen lite mer lättare att bära när en vet att framtiden är räddad liksom! 👌
 

Liknande trådar

Tjatter Robinson är tillbaka, Anders Lundin likaså! Vilka tittar och vad tänker vi?
Svar
12
· Visningar
317
Senast: Piaff
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
2
Svar
36
· Visningar
1 415
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vilken är er favorit ljudbokstjänst? Jag har använt Nextory ett tag, men kommer inte överens med deras sökverktyg, jag söker tex på...
2
Svar
20
· Visningar
659
Senast: Cinzia
·
Hundträning Jag hittade ingen tråd för kontaktövningar! Min bästa i hundgården med min bångstyriga Shar pei-tik är att dela upp godiset i högvärde...
Svar
3
· Visningar
335
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp