Jag tror den militära banan handlar om 8 månaders värnplikt och 2 månader i främlingslegionen eller något i den stilen.

Det är ungefär vad jag har kommit fram till också. Grabben är för sjutton 28 bast, ska han alltså ha tjänstgjort både i svenska och franska militären, utbildat sig till jurist och nu vara förmodat framgångsrik jurist i London? Säkert.

Förmodligen gjorde han svensk värnplikt, åkte sen till Frankrike men pallade inte trycket. Det är vad jag tror.
 
Förmodligen gjorde han svensk värnplikt, åkte sen till Frankrike men pallade inte trycket. Det är vad jag tror.
Men är det viktigt egentligen?

Själv bodde jag på Öland ett år en satikens kall och eländig folktom vinter. Jag känner mig som en Ölänning när jag är där och blänger surt på skränande turister som inte ens kan uttala ordet pessika på rätt sätt så som en bör när man är på Öland. 👼 Jag är inte en dålig människa för det när jag beskriver mig som en semi-ölänning grundat på det. :o:angel:;)
 
Men är det viktigt egentligen?

Själv bodde jag på Öland ett år en satikens kall och eländig folktom vinter. Jag känner mig som en Ölänning när jag är där och blänger surt på skränande turister som inte ens kan uttala ordet pessika på rätt sätt så som en bör när man är på Öland. 👼 Jag är inte en dålig människa för det när jag beskriver mig som en semi-ölänning grundat på det. :o:angel:;)

Nej, inte alls viktigt såklart. Men när han framställer sig som så bra och duktig på alla sätt och vis och dessutom beter sig som världens största as så vill jag gärna döma honom litegrann... :idea:

(Jag blir fruktansvärt provocerad av honom, ska jag erkänna. Har slagit av ljudet på tv:n flera gånger för att slippa eländet... :o)
 
Nej, inte alls viktigt såklart. Men när han framställer sig som så bra och duktig på alla sätt och vis och dessutom beter sig som världens största as så vill jag gärna döma honom litegrann... :idea:

(Jag blir fruktansvärt provocerad av honom, ska jag erkänna. Har slagit av ljudet på tv:n flera gånger för att slippa eländet... :o)
Äh, chilla. :)
 
Ja, det var ju också ett sätt att slippa bli utröstad. Så jäkla fegt! :laugh:
Jag har inte bestämt mig än för om det var fegt eller modigt. Jag tyckte stämmningen där var mycket obehaglig av det vi fick se. Jag skulle ju tro också att produktionen hetsar folk lite till drama och - väljer ut vissa nyckelspelare de inte vill offra. Jag kan ju tycka att man i produktionsledet kanske istället borde hämma det här stenhårda sociala spelet lite och fokusera mer på den faktiska programidén, att överleva både ön och det sociala spelet och här tycker jag att det spretar åt alla håll. Carl-stefan beter sig som ett arsle, men det gör också adnilson och den där andra som jag inte kommer ihåg namnet på, han som inte heter emilio.
 
Jag har inte bestämt mig än för om det var fegt eller modigt. Jag tyckte stämmningen där var mycket obehaglig av det vi fick se. Jag skulle ju tro också att produktionen hetsar folk lite till drama och - väljer ut vissa nyckelspelare de inte vill offra. Jag kan ju tycka att man i produktionsledet kanske istället borde hämma det här stenhårda sociala spelet lite och fokusera mer på den faktiska programidén, att överleva både ön och det sociala spelet och här tycker jag att det spretar åt alla håll. Carl-stefan beter sig som ett arsle, men det gör också adnilson och den där andra som jag inte kommer ihåg namnet på, han som inte heter emilio.
Ja, lite så känner jag också. De tappade greppet om de här killarna och lät det gå för långt. De tyckte säkert att fan vilken bra tv det här blir och så tappade de alltihop.

Jag gillade Adnilson i början men nu beter han sig som en jättebebis. Lucas har jag inte så mycket emot, fast Emilio verkar väl mest sansad av de tre.
 
Ja, lite så känner jag också. De tappade greppet om de här killarna och lät det gå för långt. De tyckte säkert att fan vilken bra tv det här blir och så tappade de alltihop.

Jag gillade Adnilson i början men nu beter han sig som en jättebebis. Lucas har jag inte så mycket emot, fast Emilio verkar väl mest sansad av de tre.
Precis så! Och Lucas hette han ja! Ja, jag tänkte nog att han Adnilson var en mcket potentiell Robinson, han kändes ganska chill och erfaren och med kunskaper utöver det vanliga. Men hela detta urartade till ett grabbigt testosteronkrig som bara var obehagligt.

Nu läser inte jag på flashback men du nämnde att Carl-stefan skrev där - vad säger han där om detta? Är han lika dryg där som i robinson?
 
@honung Jag läste inte hela tråden men - ja, i princip. Eller möjligen något mer sansad. Han stod fast vid sitt agerande - förstås - och skrev saker som att han tyckte att han var snällt framställd, det värsta han sa var inte med.
(Dock vet jag inte vad han skrivit efter att senaste avsnittet kom ut)

En intressant grej som säkert stämmer var att han skrev att programledaren, arga snickaren vad han nu heter, bar sig gräsligt åt. Problem med anger management, skällde på yngre medarbetare, orsakade en massa omtagningar osv.
 
@honung Jag läste inte hela tråden men - ja, i princip. Eller möjligen något mer sansad. Han stod fast vid sitt agerande - förstås - och skrev saker som att han tyckte att han var snällt framställd, det värsta han sa var inte med.
(Dock vet jag inte vad han skrivit efter att senaste avsnittet kom ut)

En intressant grej som säkert stämmer var att han skrev att programledaren, arga snickaren vad han nu heter, bar sig gräsligt åt. Problem med anger management, skällde på yngre medarbetare, orsakade en massa omtagningar osv.

Intressant, här anar vi en konflikt på många kanter kanske!

Ja, alltså det har sina risker att ha med ultrastarka personligheter i såna här sammanhang, vare sig det gäller deltagare eller produktion. Jag har på ett extrajobb där jag jobbar på mycket konserter och event, däribland tv-inspelningar. I dessa har jag OFTA erfarit en ytterst dryg och arrogant produktion och vad ska jag säga...ett arbetsklimat som inte är helt lättjobbat. Vissa programledare, eller ska jag säga, tv-personligheter är sjukt diviga och temperamentsfulla och sen crewet...har en mycket speciell typ av eh...kultur som kan kännas eh...elitistisk och pressande. Jag kan tänka mig att alla dessa element fanns här runt lägren under inspelningarna och att klippningen är absolut hårt gjord vad det gäller fler än carl-stefan.


Ops, jag anar en diva där!
"Hänt har även hört av sig till Adnilson och bett honom ge sin syn på saken, men han har än så länge inte behagat kommentera händelseutvecklingen i kvällens program. " :angel:
 
Ny video av Carl-Stefan

(tycker den här "coola" kostymkädda HotShot-grejjen han kör känns lite blek i hemmavideo-formatet)
 
Liten skräll i Gränslandet ikväll. :)

Eftersom det är tidigt på dagen lägger jag kommentar om det i spoilertagg.

Modigt av Anna att välja att utmana honom. Men smart! Det var mycket spännande!
 
Ny video av Carl-Stefan

(tycker den här "coola" kostymkädda HotShot-grejjen han kör känns lite blek i hemmavideo-formatet)

Haha, han känns redan passé! Vem bryr sig liksom ... Men han måste väl mjölka ur allt han bara kan om det här, om två månader är han helt bortglömd.

Liten skräll i Gränslandet ikväll. :)

Eftersom det är tidigt på dagen lägger jag kommentar om det i spoilertagg.

Modigt av Anna att välja att utmana honom. Men smart! Det var mycket spännande!

Först studsade jag men det var ju egentligen jättesmart! Bättre att försöka ta honom innan tävlingarna blir fysiska. Hon kunde ju faktiskt ha vunnit. Men jag måste säga att jag var imponerad av hans iskyla med de förbannade klossarna

Jag tycker fortfarande att Gränslandet är intressantast. Trots att Carl är borta fortsätter ju bara tjafset och paktandet. Jag har inte sett mycket av Robinson under åren men av det jag sett har matletandet, byggandet, överlevandet varit mycket mer innan. Nu vill jag se mer av det, inte bara tjafs. Jag vill se dem leta mat i havet i djungeln, inte få rispåsar med jämna mellanrum,

Undrar vilken lågstadieskola Adnilson lämnade när han åkte till Fiji? Han beter sig som en barnunge. Annan sak: jag tycker det var en rätt osmaklig slaverivibb av den där fotbojan. Men smart byteshandlat av båda tjejerna
 
Haha, han känns redan passé! Vem bryr sig liksom ... Men han måste väl mjölka ur allt han bara kan om det här, om två månader är han helt bortglömd.
Vem? ;)
Först studsade jag men det var ju egentligen jättesmart! Bättre att försöka ta honom innan tävlingarna blir fysiska. Hon kunde ju faktiskt ha vunnit. Men jag måste säga att jag var imponerad av hans iskyla med de förbannade klossarna



Jag tycker fortfarande att Gränslandet är intressantast. Trots att Carl är borta fortsätter ju bara tjafset och paktandet. Jag har inte sett mycket av Robinson under åren men av det jag sett har matletandet, byggandet, överlevandet varit mycket mer innan. Nu vill jag se mer av det, inte bara tjafs. Jag vill se dem leta mat i havet i djungeln, inte få rispåsar med jämna mellanrum,

Undrar vilken lågstadieskola Adnilson lämnade när han åkte till Fiji? Han beter sig som en barnunge. Annan sak: jag tycker det var en rätt osmaklig slaverivibb av den där fotbojan. Men smart byteshandlat av båda tjejerna

Helt hysteriskt glasklart, men även han hade nerver som visade sig i handen! Ja, det var supersmart av henne! Och troligtvis är det bara här han faktiskt kan bli rättvist utmanad.

Håller med om allt!
 
Ny video av Carl-Stefan

(tycker den här "coola" kostymkädda HotShot-grejjen han kör känns lite blek i hemmavideo-formatet)
Ska man sammanfatta så är hans sanning att han försökte provocera medtävlarna till våldsamheter och på det viset se till att de blev hemskickade. Han ansåg att han lyckades, programledningen höll inte med.

Han försökte förhandla till sig pengar för att stanna kvar och fick lite alternativ hur det skulle lösas men valde att åka hem.

Enligt mig borde han plockats bort helt, men produktionsbolaget ville uppenbarligen ha konflikter att visa i TV-rutan, dock inte till vilket pris som helst. Det blir problematiskt när man tar med individer vars taktik är att provocera fram slagsmål. Det går till slut i nästan alla fall. Få individer klarar en ständig ström av förakt och nedlåtande tillmälen. På det maskning i tävlingarna. Det är en tidsfråga innan det smäller.
 
Vem? ;)


Helt hysteriskt glasklart, men även han hade nerver som visade sig i handen! Ja, det var supersmart av henne! Och troligtvis är det bara här han faktiskt kan bli rättvist utmanad.

Håller med om allt!


Eeh ... Christer? 🤔

Ja, när han la sin sista kloss och faktiskt blev nervös så trodde jag att det skulle rasa. Jäkligt synd att det inte gjorde det.
 
Få individer klarar en ständig ström av förakt och nedlåtande tillmälen. På det maskning i tävlingarna. Det är en tidsfråga innan det smäller.

Oavsett hans provokationer så tycker jag inte att det är okej när smockan hänger i luften så som den faktiskt såg ut att göra mellan honom och Adnilson och Lucas. Det är inte okej att nästan slåss.

Jag undrar bara hur mycket produktionen såg av Carls sidor under auditionprocessen. Han måste ha varit smart och visat sig lagom mycket som provokatör.

För mig är det dock fortfarande inte glasklart att hans avslutande synk med kravet på pengar inte var riggad av produktionen. Att de inte kom på den där lösningen för att bli av med honom och räta upp tävlingen.
 
Jag tyckte det var uppenbart att han inte pallade mer, han blev tagen av situationen och kunde inte hantera Adnilson och ställde därmed "krav" för att få en ursäkt att lämna. Mastiff kunde låtit honom ligga i en hydda tycker jag, vad hade det gjort?
 

Liknande trådar

Tjatter Robinson är tillbaka, Anders Lundin likaså! Vilka tittar och vad tänker vi?
Svar
12
· Visningar
317
Senast: Piaff
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
2
Svar
35
· Visningar
1 368
IT & mobiler Vilken är er favorit ljudbokstjänst? Jag har använt Nextory ett tag, men kommer inte överens med deras sökverktyg, jag söker tex på...
2
Svar
20
· Visningar
659
Senast: Cinzia
·
Hundträning Jag hittade ingen tråd för kontaktövningar! Min bästa i hundgården med min bångstyriga Shar pei-tik är att dela upp godiset i högvärde...
Svar
3
· Visningar
335
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp