Jag fattar inte varför de låter gamla lag syd regera och peta ut vem de vill. Varför går inte Sebbe, Klas, Tobias och Robban ( tidigare Anna) ihop. De har lika många röster.
Tänkte detsamma, men antagligen för att gamla Nord och Sebbe inte drar riktigt jämnt, delvis nya grupperingar, särskilt innan Sofie åkte ut tror jag.

Bonnie och Fia känns ju lite som att de glidit igenom programmet med hjälp av sin pakt, även om jag inte har något emot dem så har de inte heller gjort något särskilt avtryck.
 
Tänkte detsamma, men antagligen för att gamla Nord och Sebbe inte drar riktigt jämnt, delvis nya grupperingar, särskilt innan Sofie åkte ut tror jag.

Bonnie och Fia känns ju lite som att de glidit igenom programmet med hjälp av sin pakt, även om jag inte har något emot dem så har de inte heller gjort något särskilt avtryck.
Just de två och i synnerhet Fia ser jag inte som värdiga vinnare. De har mest bara glidit med. Jag har inget emot dem men ser hellre någon annan.
 
Utposten måste verkligen vara helvetet på jorden eller? Kul att Robert fick komma tillbaka.
 
Inget förvånande i örådet men tycker att Fia är feg. Linn vågade i alla fall säga som det var.

Förstår inte ens varför de ljög, alla skulle ju rösta på Anna så det hade de väl kunnat säga likaväl? I stället för att säga att de kommer rösta på Klas?

Över lag så tycker jag nog att Fia, Bonnie och Tobias bör åka ut, de har verkligen bara åkt på räkmacka utan att göra särskilt mycket.
 
:devil: :angel:

Inte för att jag prompt ville ha ut Anna, men skönt att se Sebastian så omskakad.

Kommer att sakna de tre utpostarna dock. Fast på det här viset hann Peter hem till sin mammas begravning. :heart
Jag är förvirrad över dag och rum så för alla eventualiteters skull (har inte kollat kvällens avsnitt än) - men utpostarna som blev över är väl inte ute? De fick ju vara kvar - till nästa öråd kanske? 🤔
 
De andra tre är kvar på utposten - hoppas att de får tävla sig in!

Vad irriterad jag blev på Fia som öppet sa att hon inte ville vara med Bonnie för att hon tycker att hon är virrig!
Komiskt att och kul att Bonnie vann tillsammans med Emiloio!
 
Ingen som har tänkt på (eller om jag minns fel) men minns jag rätt sa Anders något i stil med att ända sättet att komma från ön var att ge upp eller att komma tillbaks till tävlingen.
 
Jag är förvirrad över dag och rum så för alla eventualiteters skull (har inte kollat kvällens avsnitt än) - men utpostarna som blev över är väl inte ute? De fick ju vara kvar - till nästa öråd kanske? 🤔
Jo, de är kvar (visade det sig i gårdagens avsnitt. Fast när jag skrev efter örådet visste jag inte det.

Tycker att Sebbes grad av knäckthet är lite överdriven. Vad trodde han? Anna röstades väl ut främst för att knäcka kombon Anna/Sebbe, den gav honom alldeles för mycket styrka.
 
Urrk, det är säkert larver och sånt som Emilio och Bonnie ska fördela mellan de andra! Nån kompis får en chokladbit och nån annan en levande kackerlacka.
Men kul att de två vann tävlingen och fick utmärka sig lite.
 
Tycker att Sebbes grad av knäckthet är lite överdriven. Vad trodde han? Anna röstades väl ut främst för att knäcka kombon Anna/Sebbe, den gav honom alldeles för mycket styrka.

Ja, alltså det teamet var väl egentligen alldeles för tajta och med det starka i just fysiska tävlingar så de hade nog åkt båda två samtidigt om det hade varit möjligt. Och ja, han är SÅ knäckt så det är larvigt. "Nu har jag INGEN". Nä, spelar man spelet för hårt så ör det ju så.

I övrigt tror jag att det är de här lite tysta som är farligast. Fia, Bonnie och nu har även Kung Linn en ganska låg profil kan jag tycka.

Linn ryter ifrån när Bonnie och Emilio planerar att ge 'fel personer' mer på middagen, den som de egentligen inte vet ett smack om. Bra rutet av Linn, men jag tror att middagen har en annan twist. Vet inte om det är insekter igen, det har de ju redan fått. Är det andra äckligheter som getpungar och kotunga och sånt kanske?

(varje gång jag ska lägga in en spoiler klickar jag på smileyknappen. Varje gång. Grr :banghead: )
 
Ja, alltså det teamet var väl egentligen alldeles för tajta och med det starka i just fysiska tävlingar så de hade nog åkt båda två samtidigt om det hade varit möjligt. Och ja, han är SÅ knäckt så det är larvigt. "Nu har jag INGEN". Nä, spelar man spelet för hårt så ör det ju så.

I övrigt tror jag att det är de här lite tysta som är farligast. Fia, Bonnie och nu har även Kung Linn en ganska låg profil kan jag tycka.

Linn ryter ifrån när Bonnie och Emilio planerar att ge 'fel personer' mer på middagen, den som de egentligen inte vet ett smack om. Bra rutet av Linn, men jag tror att middagen har en annan twist. Vet inte om det är insekter igen, det har de ju redan fått. Är det andra äckligheter som getpungar och kotunga och sånt kanske?

(varje gång jag ska lägga in en spoiler klickar jag på smileyknappen. Varje gång. Grr :banghead: )
Jamen precis. Han har kört stenhårt på Anna, gett henne brev och immunitet och sen bara VA, är jag ENSAM? Usch, jag hoppas verkligen inte att han vinner.

Ja, Linn lackade ur ordentligt där. :D Fast jag tycker att Bonnie och Emilio resonerade fint.

Peter verkar börja brista lite, förresten. Medan de andra två verkar klara sig fint. Otroliga psyken de har.
 
Har sett hela veckans avsnitt. Blev väldigt glad inför morgonens avsnitt. Men många är kvar och få avsnitt. Hur ska detta sluta? Är väl 50 avsnitt totalt?
 
Jag tolkar Sebbe som att han gett upp. Han kommer göra det bästa tills han åker ut men känslomässigt har han gett upp. Precis den känslan jag ibland kan få när chefen på jobbet inte fattar något och jag bestämmer mig för att gå till jobbet för att jag älskar mitt jobb, har roligt på jobbet - sen efter avslutat pass går jag hem och skiter högaktningsfullt i jobbet liksom. Går det så går det.
Hade han bara taggat ner lite gällande Anna, varit solidarisk med Nick och följt den ödmjuka linjen han och Nick pratade om i kombination med stridsvilja hade det kanske gått annorlunda. Nu kanske Nick hade blivit akut sjuk ändå, men jag tror att Anna blev Sebbes fall. Det är lite "ja jag gör detta, inga hard feelings alls, enjoy the ride och det blir vad det blir". Han vill hem.

Sebbe tackar och tar emot kokosen, den är helt okej.
Jag tycker den där middagen var lite väl utstuderat arrangerad. Produktionen visste mycket väl vem som skulle få kokosen. Ganska onödigt tycker jag. Men som sagt, Sebbe tuggade och var nöjd.
 
@honung jag kan nästan hoppas att det är så. Jag tycker han har spelat sina kort rätt fult. Även när det gällde Nick och breven, jag förstår att Nick lackade ur. Sedan följde Sebbe efter honom upp på berget och kallade alltihop för misskommunikation som berodde på vad Linn sagt. Men han kunde ha löpt den linan ut om han verkligen velat värna relationen med Nick, han kunde i det läget ha erbjudit honom att få sitt brev mot att han själv avstod sitt.
 
@honung jag kan nästan hoppas att det är så. Jag tycker han har spelat sina kort rätt fult. Även när det gällde Nick och breven, jag förstår att Nick lackade ur. Sedan följde Sebbe efter honom upp på berget och kallade alltihop för misskommunikation som berodde på vad Linn sagt. Men han kunde ha löpt den linan ut om han verkligen velat värna relationen med Nick, han kunde i det läget ha erbjudit honom att få sitt brev mot att han själv avstod sitt.
Exakt så. Hans prat om att vara lite mer ödmjuk föll liksom platt plus att hans besatthet av Anna var en del av enkelbiljetten hem. (nu vet vi ju inte ännu om han åker hem förtida, men det lutar åt det)
 
Exakt så. Hans prat om att vara lite mer ödmjuk föll liksom platt plus att hans besatthet av Anna var en del av enkelbiljetten hem. (nu vet vi ju inte ännu om han åker hem förtida, men det lutar åt det)
Jag tycker han verkar helkonstig med det där tårögda "Åh vilken resa det här har varit för mig personligen, jag har verkligen öppnat upp nya sidor av mig själv." Där ser man vad lite svält och smuts kan göra. :D

Jag gissar att han måste vinna alla återstående immuniteter för att inte bli utröstad asap.
 
@honung jag kan nästan hoppas att det är så. Jag tycker han har spelat sina kort rätt fult. Även när det gällde Nick och breven, jag förstår att Nick lackade ur. Sedan följde Sebbe efter honom upp på berget och kallade alltihop för misskommunikation som berodde på vad Linn sagt. Men han kunde ha löpt den linan ut om han verkligen velat värna relationen med Nick, han kunde i det läget ha erbjudit honom att få sitt brev mot att han själv avstod sitt.

Jag kan inte fatta att fyra stycken (egentligen 3) sitter och bestämmer över resten. Vill de vara kvar så behöver de gå ihop. Utan överraskningar så står det då 4-4, de har liksom lika chans att rösta ut någon av tjejerna.
 
Jo, de är kvar (visade det sig i gårdagens avsnitt. Fast när jag skrev efter örådet visste jag inte det.

Tycker att Sebbes grad av knäckthet är lite överdriven. Vad trodde han? Anna röstades väl ut främst för att knäcka kombon Anna/Sebbe, den gav honom alldeles för mycket styrka.
Sebbe har ju ingen fingertoppskänsla för hur man spelar det sociala spelet, muskler är inte allt på Robinsson. Åtminstone hittills.
 

Liknande trådar

Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
Svar
2
· Visningar
285
Senast: lingonben
·
IT & mobiler Vilken är er favorit ljudbokstjänst? Jag har använt Nextory ett tag, men kommer inte överens med deras sökverktyg, jag söker tex på...
2
Svar
20
· Visningar
557
Senast: Cinzia
·
Hundträning Jag hittade ingen tråd för kontaktövningar! Min bästa i hundgården med min bångstyriga Shar pei-tik är att dela upp godiset i högvärde...
Svar
3
· Visningar
251
Senast: Hellhound
·
Hemmet Mitt gamla diskställ börjar bli slitet så jag tänkte byta upp mig. Gillar egentligen det gamla rent praktiskt men det är inte det minsta...
2
Svar
24
· Visningar
1 126
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp