Robyn Hood & Marion (ulvlek)

Jag efterlyser @Schantana och @Sookie vore himla bra att få mer från er hur ni resonerar nu idag? Ffa Schantana känner jag att det är lite lite att gå på och risken är ju att om man inte visar hur man står att man kan bli lätt tagen för att vara ond och smyga med , och det underlättar om du hinner in och skriva lite om de som är kvar nu :)
Sookie har ändå skrivit om alla i leken och jag har redan gått igenom det hon hittills kommit med, men som sagt idag är en ny dag utan någon uppenbart siad att rösta på så nu är det viktigt att alla är med och gräver och visar upp sig så man kan få en så bra bild som möjligt av alla:)

Även @bumpo vore ju jättebra om du hinner in ( och orkar) delge lite tankar innan det är röstningsdax

Malinois/ cirkus malinois hade jag svårt att placera och hon hade ju uppenbarligen något som gjort att hon inte hann leka längre . Cirkus hoppar in och av det jag sett av cirkus så är det inget som skakat igång min ulvradar än. Hon och jag verkar resonera rätt lika , och hon förefaller gräva och fundera över det mesta. Så skulle vilja att cirkus var på de godas sida denna gången, men säker kan jag ju inte vara förstås. men inte där jag riktar mitt intresse för dagen iaf.

Måste iväg och handla ( får ju gäster igen under kristi himmelsfärd och nåt ska man ju bjuda på :D )
men hinner in innan DL och hoppas då att de jag undrat över har kommit med lite till från dem:)

det som är mer konstigt är att hon tycker att det är bättre att lägga rösten på Habina istället för den ( troligen) siade ulven ferrari?
Du var först ut med att kommentera att det vore bra om inte alla röstar på Ferrari - då får vi det svårare att hitta onda.
Jag tyckte det var en bra idé. Och då Habina var en jag reagerat på och Lilltess var en jag höll som god så tyckte jag att det var ett bra alternativ till Ferrari. Lilltess var noga med att säga att hon skulle byta över ifall det kom för många röster på Habina - fine, nu i efterhand kan vi ju anta att det defenitivt berodde på att hon hade info om Ferrari.

DL1 21:30
17:26 Snurrfian röstar på quarter4ever
19:15 (Malinois) cirkus röstar på bumpo
19:52 Sookie röstar på (Malinois) cirkus

20:12 Blacksmithfarm1 röstar på (Malinois)cirkus
20:38 Blacksmitfarm1 ändrar röst till Snurrfian

20:54 Schantana röstar på blacksmithfarm1
21:05 Lilltess röstar på (Malinois) cirkus
21:08 hemlig röstar på Habina
21:16 Ferrari röstar på Artline
21:18 LenaH röstar på Blacksmithfarm1
21:22 Habina röstar på ferrari
21.26 quarter4ever röstar på Artline
21:28 Blacksmithfarm ändrar röst till Artline

21:29 Artline röstar hemlig
21:29 Artline ändrar röst till blacksmithfarm1
(bollen__ ) BSF 2 missar att rösta
bumpo missar att rösta

Artline lynchas (ulv)
Inget käk

DL 2 21:00
19:13 hemlig röstar på Blacksmithfarm1
19:56 LenaH röstar på Ferrari
20:41 Lilltess röstar på Ferrari
20:50 Snurrfian röstar på Ferrari
20:52 Ferrari röstar på Lilltess
20:52 bumpo röstar på Blacksmithfarm1
20:53 Blacksmithfarm1 röstar på Ferrari
20:56 Schantana röstar på Blacksmithfarm1
20:58 Habina röstar på blacksmithfarm1
20:59 ( bollen__) BSF2 röstar på Blacksmithfarm1
21:00 Sookie röstar på quarter4ever
21:00 quarter4ever röstar på ferrari

BSF1 lynchas ( välsignad)
LenaH käkas ( siare)

Röstlista DL 3 kl 21.30
17:25 Schantana röstar på Ferrari
18:20 bumpo röstar på Ferrari
19:35 Lilltess röstar på Habina
19:49 Blacksmithfarm2 röstar på Habina
19.55 cirkus röstar på Ferrari
20.19 hemlig röstar på Habina
20.36 quarter4ever röstar på Ferrari
20.38 Habina röstar på ferrari
21.20 Sookie röstar på Ferrari

ferrari röstar på quarter4ever

snurrfian röstar på Ferrari

ferrari lynchas (ulv)
Okej. En genomgång.

bumpo: miss (snurrfian) - BSF1 - Ferrari
Kan vara ulv, rösten på "mig" i DL2 kan ju ses som en räddning.

Habina: Ferrari - BSF1 - Ferrari
Har varit på tapeten en del. Jag landar på samma konstaterande som Snurrfian (tror jag det var?) att hon kan vara ulv som ville få ut en god Lilltess - eller att lyan valt att käka Lilltess för att kasta (fler) misstankar på henne.
Hennes röst i DL2 kan vara räddning av Ferrari. I DL3 hade hon inte mycket till val då hon var den enda andra på tapeten...

hemlig: Habina - BSF1 - Habina
Tja, möjligheten finns ju att hemlig sitter i lyan och har käkat Lilltess för att få fler misstankar riktade mot Habina? Hon la första rösten på "mig" DL2 - vilket passar in om hon är ulv - även om det inte måste betyda att hon är det. Stämmer det att första käket var "mig" så passar det ju lyan fint att få mig utröstad istället för att slösa ett käk till på "mig". Speciellt med Lilltess kommentar som satte "mig" åt det godare hållet.

cirkus: bumpo - missar - Ferrari
Förutom att hon misstänker mig idag så tycker jag att hon resonerar på ett vettigt sätt. Det kan hon göra även som ond så det är inget som gör att jag godförklarar henne.

quarter4ever: Artline - Ferrari - Ferrari
Onekligen en snygg rad. Det som talar emot hennes ondhet är rösten på Artline i DL1 - onödigt av ulvarna att offra en kollega på det sättet (BSF1 fick ju chansen att rädda sig).
Men jag utesluter inte att hon ända skulle kunna vara ond.

Schantana: BSF1 - BSF1 - Ferrari
Rösten i DL2 skulle mycket väl kunna vara försök till räddning av Ferrari. Måste läsa om vad hon har skrivit igen...

Snurrfian: Q4E - Ferrari - miss (Ferrari)
Hakar inte på cirkus och Q's teorier rakt av, utan presenterar egna misstankar. Och det är ju sunt och bra - men det är inget som gör att jag kan godförklara henne...

Sookie: cirkus (Malinois) - Q4E - Ferrari
Även Sookie måste jag läsa om. Har spontant inte reagerat på något hos henne.

DagDL 1
Ulven Artline lynchas.
Tjuven väljer sitt offer och vem som får bytet
NattDL 1
Någon är bestulen (= något av nedanstående kanske inte stämmer)
Lilltess får info
Ängeln skyddar någon
Ulvarna försöker käka en skyddad
LenaH siar Ferrari
Röstfifflaren lägger en extra röst

DagDL 2
Den välsignade Blacksmithfarm (1) lynchas
NattDL 2
Siaren LenaH käkas
Ängeln skyddar någon
Lilltess får info

DagDL 3
Ulven Ferrari lynchas
NattDL 3
Spionen Lilltess käkas
Ängeln skyddar någon

Roller kvar i leken:
Ängel
Röstfifflare
Bybo(r)
Tjuv
Ulv(ar)

Spelare kvar:
bollen__/BSF
bumpo
Habina
hemlig
Malinois/cirkus
quarter4ever
Schantana
Snurrfian
Sookie

Om vi tänker oss två ulvar kvar - det är väl rimligt? - så står det 3-6 nu. Eller ja.... Goda behöver bara få ut ulvarna så 2-6 blir det väl då. Men ulvarna får räkna tjuven i vinstvillkoren och behöver då ha ut 4st goda till innan de kan vinna.
Tänker jag rätt då?

Det gör att jag funderar på om ulvarna verkligen är så sugna på att offra tjuven? Då behöver de ju klara att få ut en god till innan de vinner. Det förutsätter ju att de vet vem tjuven är också - det är ju inte skrivet i sten att så är fallet - men det är inte heller omöjligt.
Ja, jag kan se att de hellre offrar tjuven än en ulv, men jag helst vill de nog ha ut en god tänker jag. De har ju en uppförsbacke framför sig.

DagDL 1
Ulven Artline lynchas.
NattDL 1
Lilltess får info
Ängeln skyddar någon
Ulvarna försöker käka en skyddad
LenaH siar Ferrari

DagDL 2
Den välsignade Blacksmithfarm (1) lynchas
NattDL 2
Siaren LenaH käkas
Ängeln skyddar någon
Lilltess får info

DagDL 3
Ulven Ferrari lynchas
NattDL 3
Spionen Lilltess käkas
Ängeln skyddar någon

Roller kvar i leken:
Ängel
Röstfifflare
Bybo(r)
Tjuv
Ulv(ar)

Spelare kvar:
bollen__/BSF
bumpo
Habina
hemlig
Malinois/cirkus
quarter4ever
Schantana
Snurrfian
Sookie

Om vi tänker oss två ulvar kvar - det är väl rimligt? - så står det 3-6 nu. Eller ja.... Goda behöver bara få ut ulvarna så 2-6 blir det väl då. Men ulvarna får räkna tjuven i vinstvillkoren och behöver då ha ut 4st goda till innan de kan vinna.
Tänker jag rätt då?

Det gör att jag funderar på om ulvarna verkligen är så sugna på att offra tjuven? Då behöver de ju klara att få ut en god till innan de vinner. Det förutsätter ju att de vet vem tjuven är också - det är ju inte skrivet i sten att så är fallet - men det är inte heller omöjligt.
Ja, jag kan se att de hellre offrar tjuven än en ulv, men jag helst vill de nog ha ut en god tänker jag. De har ju en uppförsbacke framför sig.
Jag läser och håller väl med om det mesta. Snart hemma vid datorn igen ( på mobilen just nu)

Jag har faktiskt inte hittat nåt mer att gå på idag. Väntar fortfarande på fler inlägg av Malinois/Cirkus och Sookie och Schantana. Av dessa är det M/C som känns mest skum för mig, kan inte riktigt förklara varför.

Bara för att inte missa röstningen väljer jag dock att följa det jag känt hittills, att Habina inte gjort nåt i mina ögon som bekräftar att hon inte är ond.
hemlig röstar på Habina

Nä, nu har jag tröttnat på att hemlig bara riktar in sig på mig hela tiden. Javisst jag kastar kanske sten i glashus här, men det är ganska många fler deltagare med. Jag har förklarat hur jag tänkte kring lilltess, det är inte första gången jag snöar in på en spelare och inte begriper varför ingen annan förstår min smarta teori.

Habina röstar på hemlig

Då hon inte för leken framåt öht utan bara röstar på mig hela tiden. Det känns som en ulv som desperat försöker misstänkliggöra en god.

Tänker jag rätt då?

Måste du skriva så vettigt när jag var inne på att jag kanske hade hittat en ulv i dig? ;) Jag håller med om att lyan antagligen kan tänka sig att offra tjuven... Och om det är så att @Habina är tjuven så blir det väldigt graverande att @hemlig röstar på henne direkt efter ditt inlägg... :cautious:

Måste du skriva så vettigt när jag var inne på att jag kanske hade hittat en ulv i dig? ;) Jag håller med om att lyan antagligen kan tänka sig att offra tjuven... Och om det är så att @Habina är tjuven så blir det väldigt graverande att @hemlig röstar på henne direkt efter ditt inlägg... :cautious:

Nu är jag inte tjuven (trodde ju lilltess var det :banghead:) men jag tycker det helt klart är graverande att hemlig röstar på mig igen. :mad:

Hemlig. För inte leken framåt, utan envisas med att försöka misskreditera mig hela tiden. Känns ulvig.
Schantana. Helt anonym för mig. :o
Snurrfian. Alltså... :eek: Känner inte att jag fått något intryck av snurrfian i den här leken. Nu brukar jag inte få det så ofta heller, men ändå...
Quarter4ever. Tycker jag ångar på i vanlig Q-anda, vilket egentligen inte säger någonting. Hon har vettiga tankar och för verkligen leken framåt, så även OM hon är ond, så vill jag ha kvar henne. :laugh:
Malinois/cirkus. Fortfarande lite för tidigt att säga någonting, men cirkus kommer med input som får mig att fundera iaf.
Bumpo. Känns väldigt anonym. :crazy:
Sookie. Började att försöka teoria riktigt bra, även om jag inte riktigt hängde med i hur hon menade. Men sedan tappade hon fart och nu vette sjutton var jag har henne.
bollen__/blacksmithfarm2. Jag blir lite nojjig, eftersom jag lätt fastnar i tänket att blacksmithfarm1 var god. Hon hoppade på Lilltess "fälla" men har ändå förklarat sig helt okej efter det.

Nä, nu har jag tröttnat på att hemlig bara riktar in sig på mig hela tiden. Javisst jag kastar kanske sten i glashus här, men det är ganska många fler deltagare med. Jag har förklarat hur jag tänkte kring lilltess, det är inte första gången jag snöar in på en spelare och inte begriper varför ingen annan förstår min smarta teori.

Habina röstar på hemlig

Då hon inte för leken framåt öht utan bara röstar på mig hela tiden. Det känns som en ulv som desperat försöker misstänkliggöra en god.
Om du inte är ond lovar jag att låna en av @quarter4ever s stekpannor :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka