Robyn Hood & Marion (ulvlek)

Rätta mig om jag tänker fel nu men nu har vi en ulv i lyan och Robyn kvar och 4 goda det går ju bra nu :laugh:

Det borde vara så.
Annars hade leken varit slut redan imorse (om det varit flera ulvar) eller nu om det varit färre ulvar.

Problemet är att hitta den sista ulven först och främst.

har du några tankar om vem det kan vara?

jag vill inte rätta dig, men torde vara så - men man kan aldrig veta - så jag tänker fortsätta att tro att alla är onda tills motsatsen är bevisad ( det brukar fö vara en bra devis att gå efter )

Fast alltså - det kan väl inte vara på något annat sätt rent fördelningsmässigt?
Om det varit flera ulvar hade leken varit slut imorse. Om det varit färre hade det varit slut nu - för då hade det inte funnits någon ulv kvar - bara tjuven.

Så vem tror du är sista ulven?

Fast alltså - det kan väl inte vara på något annat sätt rent fördelningsmässigt?
Om det varit flera ulvar hade leken varit slut imorse. Om det varit färre hade det varit slut nu - för då hade det inte funnits någon ulv kvar - bara tjuven.

Så vem tror du är sista ulven?
jag för min del tror att det är Snurrfian
med habina som runner-up
eller så är det nån av de andra
:idea:
rent spelmässigt så håller jag med ( fördelningen onda/ goda och om leken skulle vara slut etc) :up:
och det var med avseende på det sista jag skrev att man kan aldrig veta ! Men då menade jag iofs mer med det i åtanke att man kan inte veta vilka som är onda /goda .....

Det vore väldigt grejt att se lite tankar från resten av fältet. Jag tycker ju att det inte kommit så många tankar från @Snurrfian , @fio och @Sookie jag har dessa tre + Habina som de jag skulle vilja se mer av.

Rent röststatistiskt ligger Sookie minst dåligt till - jag tror det är en ensam god här.
Sen så är det ganska dött lopp mellan resten rent röstmässigt.

Det vore väldigt grejt att se lite tankar från resten av fältet. Jag tycker ju att det inte kommit så många tankar från @Snurrfian , @fio och @Sookie jag har dessa tre + Habina som de jag skulle vilja se mer av.

Rent röststatistiskt ligger Sookie minst dåligt till - jag tror det är en ensam god här.
Jag håller med i analysen- det som får det svårt är det att de inte kunnat/ haft tid etc att bidra. jag tror inte det är en tillfällighet att de är kvar till slutet ( baserat på hur jag själv brukar resonera som ulv)
någon kan ju dessutom vara ulv ( för min del har jag klart och tydligt skrivit det innan och jag är inte rädd att göra det igen- jag tror det är @Snurrfian )
jag är rädd att jag kommer ryka nu i detta käket ( för det finns ju iaf minst en ulv kvar- annars hade leken varit slut )

DL1 21:30
17:26 Snurrfian röstar på 1quarter4ever
19:15 (Malinois) cirkus röstar på 1bumpo
19:52 Sookie röstar på (Malinois) 1cirkus

20:12 Blacksmithfarm1 röstar på (Malinois)cirkus
20:38 Blacksmitfarm1 ändrar röst till Snurrfian

20:54 Schantana röstar på 1blacksmithfarm1
21:05 Lilltess röstar på (Malinois) 2cirkus
21:08 hemlig röstar på 1Habina
21:16 Ferrari röstar på 1Artline
21:18 LenaH röstar på 2Blacksmithfarm1
21:22 Habina röstar på 1ferrari
21.26 quarter4ever röstar på 2Artline
21:28 Blacksmithfarm1 ändrar röst till 3Artline

21:29 Artline röstar hemlig
21:29 Artline ändrar röst till 3blacksmithfarm1
(bollen__ ) BSF 2 missar att rösta
bumpo missar att rösta

Artline lynchas (ulv)
Inget käk

DL 2 21:00
19:13 hemlig röstar på 1Blacksmithfarm1
19:56 LenaH röstar på 1Ferrari
20:41 Lilltess röstar på 2Ferrari
20:50 Snurrfian röstar på 3Ferrari
20:52 Ferrari röstar på 1Lilltess
20:52 bumpo röstar på 2Blacksmithfarm1
20:53 Blacksmithfarm1 röstar på 4Ferrari
20:56 Schantana röstar på 3Blacksmithfarm1
20:58 Habina röstar på 4blacksmithfarm1
20:59 ( bollen__) BSF2 röstar på 5Blacksmithfarm1
21:00 Sookie röstar på 1quarter4ever
21:00 quarter4ever röstar på 5ferrari

BSF1 lynchas ( välsignad)
LenaH käkas ( siare)

Röstlista DL 3 kl 21.30
17:25 Schantana röstar på 1Ferrari
18:20 bumpo röstar på 2Ferrari
19:35 Lilltess röstar på 1Habina
19:49 Blacksmithfarm2 röstar på 2Habina
19.55 cirkus röstar på 3Ferrari
20.19 hemlig röstar på 3Habina
20.36 quarter4ever röstar på 4Ferrari
20.38 Habina röstar på 5ferrari
21.20 Sookie röstar på 6Ferrari

ferrari röstar på quarter4ever

snurrfian röstar på Ferrari
ferrari lynchas (ulv)

DL 4
15:24 cirkus röstar på 1
Blacksmithfarm2
20:17 hemlig röstar på 1Habina
20:25 Habina röstar på 1
hemlig
20:45 quarter4ever röstar på 1bumpo
20:49 Sookie röstar på 1Schantana/fio
20:55 Snurrfian röstar på 2
hemlig
20:59 Blacksmithfarm röstar på 3hemlig

hemlig 3
övriga varsin (:p)

hemlig lynchades och var ängel
bumpo käkades och var bybo

DL5

14.32 Blacksmithfarm röstar på Habina
19.52 Snurrfian röstar på
blacksmithfarm2
20:57 Habina röstar på blacksmithfarm2
20:58 cirkus röstar på blacksmithfarm2
21:03 fio röstar på blacksmithfarm2
21.15 quarter4ever röstar på blacksmithfarm 2

21:21 Sookie röstar på blacksmithfarm2
Blacksmithfarm2: 6
Habina: 1

DL1 21:30
17:26 Snurrfian röstar på 1quarter4ever
19:15 (Malinois) cirkus röstar på 1bumpo
19:52 Sookie röstar på (Malinois) 1cirkus

20:12 Blacksmithfarm1 röstar på (Malinois)cirkus
20:38 Blacksmitfarm1 ändrar röst till Snurrfian

20:54 Schantana röstar på 1blacksmithfarm1
21:05 Lilltess röstar på (Malinois) 2cirkus
21:08 hemlig röstar på 1Habina
21:16 Ferrari röstar på 1Artline
21:18 LenaH röstar på 2Blacksmithfarm1
21:22 Habina röstar på 1ferrari
21.26 quarter4ever röstar på 2Artline
21:28 Blacksmithfarm1 ändrar röst till 3Artline

21:29 Artline röstar hemlig
21:29 Artline ändrar röst till 3blacksmithfarm1
(bollen__ ) BSF 2 missar att rösta
bumpo missar att rösta

Artline lynchas (ulv)
Inget käk

DL 2 21:00
19:13 hemlig röstar på 1Blacksmithfarm1
19:56 LenaH röstar på 1Ferrari
20:41 Lilltess röstar på 2Ferrari
20:50 Snurrfian röstar på 3Ferrari
20:52 Ferrari röstar på 1Lilltess
20:52 bumpo röstar på 2Blacksmithfarm1
20:53 Blacksmithfarm1 röstar på 4Ferrari
20:56 Schantana röstar på 3Blacksmithfarm1
20:58 Habina röstar på 4blacksmithfarm1
20:59 ( bollen__) BSF2 röstar på 5Blacksmithfarm1
21:00 Sookie röstar på 1quarter4ever
21:00 quarter4ever röstar på 5ferrari

BSF1 lynchas ( välsignad)
LenaH käkas ( siare)

Röstlista DL 3 kl 21.30
17:25 Schantana röstar på 1Ferrari
18:20 bumpo röstar på 2Ferrari
19:35 Lilltess röstar på 1Habina
19:49 Blacksmithfarm2 röstar på 2Habina
19.55 cirkus röstar på 3Ferrari
20.19 hemlig röstar på 3Habina
20.36 quarter4ever röstar på 4Ferrari
20.38 Habina röstar på 5ferrari
21.20 Sookie röstar på 6Ferrari

ferrari röstar på quarter4ever

snurrfian röstar på Ferrari
ferrari lynchas (ulv)

DL 4
15:24 cirkus röstar på 1
Blacksmithfarm2
20:17 hemlig röstar på 1Habina
20:25 Habina röstar på 1
hemlig
20:45 quarter4ever röstar på 1bumpo
20:49 Sookie röstar på 1Schantana/fio
20:55 Snurrfian röstar på 2
hemlig
20:59 Blacksmithfarm röstar på 3hemlig

hemlig 3
övriga varsin (:p)

hemlig lynchades och var ängel
bumpo käkades och var bybo

DL5

14.32 Blacksmithfarm röstar på Habina
19.52 Snurrfian röstar på
blacksmithfarm2
20:57 Habina röstar på blacksmithfarm2
20:58 cirkus röstar på blacksmithfarm2
21:03 fio röstar på blacksmithfarm2
21.15 quarter4ever röstar på blacksmithfarm 2

21:21 Sookie röstar på blacksmithfarm2
Blacksmithfarm2: 6
Habina:
BSF 2 ( @bollen__!!! :p )
lynchas var princess Joanna

Jag tycker det är ganska dött lopp mellan ffa fio och Snurrfian.

Habina är något mer åt det åtminstone inte ulv-hållet. Dels med avseende på DL1 då röstade hon på ulven Ferrari. Sen att Lilltess använde henne som lockbete och bsf2 hängde på och röstade där, jag tror att bsf2 hellre valt att offra den siade ulven Ferrari i det läget än rösta på en osiad kollega . Så Habina ligger något bättre till än de andra två.

Habina är något mer åt det åtminstone inte ulv-hållet. Dels med avseende på DL1 då röstade hon på ulven Ferrari. Sen att Lilltess använde henne som lockbete och bsf2 hängde på och röstade där, jag tror att bsf2 hellre valt att offra den siade ulven Ferrari i det läget än rösta på en osiad kollega . Så Habina ligger något bättre till än de andra två.
Tja jag kan hänga med på det ! och jag ska erkänna att jag tidigt i leken haft en tanke att av tre nya deltagare så borde ju iaf en hamna i lyan? men vad det gäller sannolikhet etc så är det ju närmast bevisat att det inte existerar i ulvlekar ? ;)
Jag föredrar att gå på det som kommer fram i lekarna- och ibland är man tvärlurad och ibland har man rätt- oavsett vilket så är det - KUL:)

Hm hm
ja du har väl lite rätt i din analys- men glömde du inte bort Robyn där?
:idea:

Tja jag kan hänga med på det ! och jag ska erkänna att jag tidigt i leken haft en tanke att av tre nya deltagare så borde ju iaf en hamna i lyan? men vad det gäller sannolikhet etc så är det ju närmast bevisat att det inte existerar i ulvlekar ? ;)
Jag föredrar att gå på det som kommer fram i lekarna- och ibland är man tvärlurad och ibland har man rätt- oavsett vilket så är det - KUL:)

Men håll med om att det är ganska osannolikt att Habina är i lyan om man ser hur rösterna har fallit

jag tänkte på en grej till när jag gick tillbaka - hon färgade ju alla goda blåa i en röstlista hon gjorde - kan det varit värsta vinken till lyan att hon är tjuven?
Att sen bsf valt att gå efter henne kan ju bero på att de var villiga att offra tjuven och kanske sätta sig lite i bättre dager. Det kan ju ha funnits hopp om att någon annan skulle hakat på och förmodligen så hade tjuven redan stulit färdigt

.

Men håll med om att det är ganska osannolikt att Habina är i lyan om man ser hur rösterna har fallit

jag tänkte på en grej till när jag gick tillbaka - hon färgade ju alla goda blåa i en röstlista hon gjorde - kan det varit värsta vinken till lyan att hon är tjuven?
Att sen bsf valt att gå efter henne kan ju bero på att de var villiga att offra tjuven och kanske sätta sig lite i bättre dager. Det kan ju ha funnits hopp om att någon annan skulle hakat på och förmodligen så hade tjuven redan stulit färdigt

.
Jajamän!
jag är helt med på habina om tjuv !!

men jag är rädd att tjuven stulit extrarösten.....
så lyan har koll på vem som har den- men i detta läget spelat det inte så stor roll ( hoppas jag)

Jajamän!
jag är helt med på habina om tjuv !!

Okej, då tror jag att du, jag och @Sookie är goda - Habina är tjuven och sen jäklars är det skitsvårt att veta vem av de två sista som är ulven.

Knepigt om extrarösten är stulen :arghh: men hur menar du att lyan borde veta vem den tillhört?

En fråga till LL - @Hedinn @Paddington måste extrarösten användas i nästkommande DagDL eller kan lyan spara den?

Det vore väldigt grejt att se lite tankar från resten av fältet. Jag tycker ju att det inte kommit så många tankar från @Snurrfian @fio och @Sookie jag har dessa tre + Habina som de jag skulle vilja se mer av.

Jag ska efter jag sovit i morgon försöka att sätta mig ner och se över tråden och de som är kvars inlägg... :) man tycker ju att det borde gå att få lite... :meh: Mer klarhet över dom som är kvar och vem som är Robyn... :rage: Borde ju ha några hintar till ulvarna... Kan man ju hoppas :crazy: :banghead:
Att leka denna leken när man jobbar är svårt :wtf: Dyngnet har inte så många timmar :cry: :arghh: Men så beroendeframkallande :D

Jag ska efter jag sovit i morgon försöka att sätta mig ner och se över tråden och de som är kvars inlägg... :) man tycker ju att det borde gå att få lite... :meh: Mer klarhet över dom som är kvar och vem som är Robyn... :rage: Borde ju ha några hintar till ulvarna... Kan man ju hoppas :crazy: :banghead:
Att leka denna leken när man jobbar är svårt :wtf: Dyngnet har inte så många timmar :cry: :arghh: Men så beroendeframkallande :D
men du
jag fattar att man behöver tänka ( vem fan behöver inte det ?)
men det du behöver göra nu är att visa på varför du kan vara god :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka