Rodnad efter hårborttagning?

cherie

Trådstartare
Jag tänkte gå på laserbehandling för att börja ta bort hår permanent. Det jag funderar på är om huden blir röd/svullen efteråt? Försöker tänka på när i tid det passar bäst att boka beroende på ev eftersymtom som jag helst inte vill ska vara synliga ☺️
 
Viss rodnad får man räkna med enligt min erfarenhet men hur märkbar denna blir verkar vara individuellt. Har du känslig hy? Tycker också det är skillnad om man behandlar ansikte eller kropp.

När jag laserbehandlar ansiktet får jag en svag rodnad och värmeflush som är värst direkt efter och 1-2 timmar framåt. I regel ingen märkbar svullnad. Därefter brukar jag inte uppleva några problem. Behandlaren tycker min hy är mer tålig mot behandling än många andra hen behandlar, en del får större rodnad och svullnad upp till 3 dygn efter.

Jag hade bokat en första tid typ en fredag eftermiddag (med en hemmahelg framför sig) för att se hur huden beter sig
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
291
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 327
Senast: sthu
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 084
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp