Röda schabrak

Apollo 13

Trådstartare
Jag ska beställa ett rött schabrak från MR tänkte jag. Jag vill ha ett klarrött till mina sjukt snygga klarröda lindor jag köpt :p Men jag skulle behöva lite hjälp med färger på kantband och paspoal? Först Tänkte jag Helrrött med en silvrig paspoal, men det kanske blir lite torrt?
Har ni några röda schabrak? Några färgkombinationer att rekomendera?
Släng gärna in bilder om ni har!

Graci!
 
Sv: Röda schabrak

Helrött? (Utan den silvirga passpoalen, alltså)

Guld, silver eller svart är snyggt att kombinera med rött, välj efter vad du har för färger på övriga detaljer i utrustningen. Kombinera guld och svart?

Vitt tycker jag inte är så snyggt, det blir så kallt och hårt, på något vis. Och danskt... :D
 
Sv: Röda schabrak

Jag har tänkt skaffa ett rött schabrak med svart kantband och vit/silver passpoal när jag hittar ett sånt eller har råd med ett mias. Vill ha som tävlingsschabrak då jag tänkt börja tävla med röd tröja under min svarta väst (hoppning). Men tror du man kan ha ett rött schabrak på en brun vallack eller kommer de bli fult? Vilken färg är din häst?

Jag tkr du kan ha svart kantband, eller marint :)
 
Sv: Röda schabrak

Jag har ett helrött med silvrig passpoal, inte alls tråkigt tkr jag :) Har tyvärr ingen bild just nu men det är riktigt snyggt!
 
Sv: Röda schabrak

o svart lät ju sjukt praktiskt, det lär ju lätt att hitta svarta saker att matcha med! måste se om jag kan hitta något o jämföra färgerna med varandra.
 
Sv: Röda schabrak

Jag har tänkt skaffa ett rött schabrak med svart kantband och vit/silver passpoal när jag hittar ett sånt eller har råd med ett mias. Vill ha som tävlingsschabrak då jag tänkt börja tävla med röd tröja under min svarta väst (hoppning). Men tror du man kan ha ett rött schabrak på en brun vallack eller kommer de bli fult? Vilken färg är din häst?

Jag tkr du kan ha svart kantband, eller marint :)

mitt sto är mörkbrunt och kommer bli skit snygg i det! hur min valack som e skäck kommer passa i det vet jag dock inte, men ajg vet att han e skit snygg röd grimma (brunt huvud) så din häst kan ju mycket väl passa i det :p

marint kantband vill jag absolut inte ha för jag tycker det blir för mycket "agria" över det hela. jag är sååå trött på alla som springer o betalar för att bära reklam för agria.. när ska folk fatta att ingen tror att dom e spronsrade av agria trotts att dom har agriaprylar? :p
svart kantband är jag lite nyfiken på, men orolig att det också ska se lite för mycket agria ut :p
 
Sv: Röda schabrak

Jag har ett helrött med silvrig passpoal, inte alls tråkigt tkr jag :) Har tyvärr ingen bild just nu men det är riktigt snyggt!

jaa jag har ju som sagt suktat lite på det, det låter ju snyggt och i mitt huvud ser det också snyggt ut.. men jag blir så osäker eftersom mitt huvud brukar tendera att ha lite fel ibland. :angel:
 
Sv: Röda schabrak

Jag har tänkt skaffa ett rött schabrak med svart kantband och vit/silver passpoal när jag hittar ett sånt eller har råd med ett mias. Vill ha som tävlingsschabrak då jag tänkt börja tävla med röd tröja under min svarta väst (hoppning). Men tror du man kan ha ett rött schabrak på en brun vallack eller kommer de bli fult? Vilken färg är din häst?

Jag tkr du kan ha svart kantband, eller marint :)


Rött är svårt på en brun häst, hästen i sig får inte vara för röd i färgen.

Jag ville ha rött till min förra häst, men hon var lite för mörkröd i tonen så det gick inte alls. Nu har jag en mörkbrun häst som passar superbra i rött! :love:
 
Sv: Röda schabrak

Men agrias schbrak är ju antingen i vitt tyg eller i marint tyg. Inte i rött tyg väl? Men jag kan förstå din oro över marint kantband. Jag tror ändå inte att svart kantband kommer bli de minsta agrialikt :)
 
Sv: Röda schabrak

Han är nog ganska röd tyvärr. Som på bilden under mitt namn. Vad tror du om rött på honom?
 
Sv: Röda schabrak

Men agrias schbrak är ju antingen i vitt tyg eller i marint tyg. Inte i rött tyg väl? Men jag kan förstå din oro över marint kantband. Jag tror ändå inte att svart kantband kommer bli de minsta agrialikt :)

fast det är kombinationen marint/vitt/rött jag inte tål :p och svart och marint e så likt att när det bara är kantbandet som skiljer sig så ärdet för litet för att synas så mycket om man inte matchar med något svart tex
 
Sv: Röda schabrak

Han är nog ganska röd tyvärr. Som på bilden under mitt namn. Vad tror du om rött på honom?

ah, så röd är inte min i färgen. jag tror det kan bli tufft tyvärr...

här e bruna färgen på min
5399334.jpg
 
Sv: Röda schabrak

men du. det där va ju lite coolt med två paspoaler! är dom tvinnade eller ligger dom bredvid varandra?

nu kollade jag igen och såg att dom ligger bredvid varandra. jag tyckte det var tufft faktiskt! meeeen jag tror jag vill ha lite flushigare, det där va ju en sportig cool hopphäst min donna måste få hjälp med att se lite elegant ut :angel:
men jag e inne på helrött med silverpaspoal men det kanske inte blir nämnvärt... kanske två silvriga paspoaler?
 
Senast ändrad:
Sv: Röda schabrak

Jag har ett klarrött från H**KS med guld pp skit snyggt =D
 
Sv: Röda schabrak

såå nu har jag beställ ett rött MR med silvrig paspoal...

jag funderar på om jag ska brodera på det... hästen heter Lilla Dun... blir det för plottrigt att brodera det i silver? (dressyrschabrak)
 
Sv: Röda schabrak

Det tycker jag inte, jag skulle absolut brodera i kantbandsfärgen. Och jag hade/kommer (ponnyn ska ha rött) välja just grå eller silver som pp, passar superbra med rött.

Men ang brodyren igen och rädslan för plottrighet så tror jag inte alls det blir plottrigt.

Inte ett rött, men väl ett grått, där jag var rädd det skulle bli 'för mycket och plottrigt' med silverbrodyr (är ju ett långt namn med), men JAG tycker iaf inte det blev det utan alldeles utmärkt. Svart däremot eller mörk färg tror jag inte blivit bra.

Brodyren är i silver, den ser lite skum ut på andra bilden bara, men den är i färgerna etc som på första bilden:

thumbnail.aspx



thumbnail.aspx
 

Liknande trådar

Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 068
Senast: Cattis_E
·
Utrustning När jag får för mig att jag vill ha ett visst schabrak - då vill jag ha EXAKT ett sånt :p Nu har jag fått en idé, jag tycker att jag har...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: Elektron
·
Anläggning Ska måla mitt stall med typ lasyr, som är skonsam för djur. Vill gärna att man ser träådringen. Tänkte ha rätt mörk färg. Har provat...
Svar
0
· Visningar
440
Senast: kristalia
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 247
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp