Rökande grannar - vad kan jag göra?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi verkar vara flera som delar den upplevelsen.
Att jag är arisk och att det handlar om ras.
Det vet jag faktiskt inte varifrån som det kommer.
Det kanske är ett tecken på att du bör fundera över varför du uppfattas så, om det inte är din avsikt.
Det andra?
Du jag kan ändå inte umgås med rökare som röker på mig, det skulle döda mig.
Så vad har jag att förlora?
Om de håller sig undan från mig så är det säkrare för min överlevnad.
 
Att jag är arisk och att det handlar om ras.
Det vet jag faktiskt inte varifrån som det kommer.

Det andra?
Du jag kan ändå inte umgås med rökare som röker på mig, det skulle döda mig.
Så vad har jag att förlora?
Om de håller sig undan från mig så är det säkrare för min överlevnad.

Läs om.
 
@Inte_Ung
Kan du verkligen inte se att människor är unika individer? Alla har sina förutsättningar och mål i livet, och olika åsikter om vad det innebär att lyckas här i livet. Med vissa självklara undantag så finns det inget rätt eller fel när det gäller hur man vill leva sitt liv.
Märker du inte på sättet som dina inlägg tas emot att det kanske finns något i sättet du uttrycker dig på som går att jobba på?
 
Jag orsakar inga eldsvådor, jag släcker mina cigaretter o tar hem fimparna som hamnar väl isolerade i mina sopor. Jag röker inte i närheten av andra människor.
Det papper o den tobak jag använder är inte parfymerade eller indränkta i kemikalier som får dem att brinna vilket köpecigaretter är.
 
@Inte_Ung
Kan du verkligen inte se att människor är unika individer?

Märker du inte på sättet som dina inlägg tas emot att det kanske finns något i sättet du uttrycker dig på som går att jobba på?

Det har hon/han/den/det aldrig gjort är svaret på ovanstående frågor, ty han/hon/den/det lever i en väldigt svart/vit och fyrkantig värld där han/hon/den/dets åsikter och påstående är de enda sanna.

Personligen retar den där överlägsenheten och självgodheten som alltid tycks komma in i inläggen gallfeber på mig, så till den milda grad att han/hon/den/det är satt på ignore.
 
Det är inte direkt utan indirekt.
Om du inte ser det så gör du inte, men jag får svar av det.
Jag vill inte peka ut dem, de är flera, då det skulle medföra så mycket ilska att tråden riskerade att låsas.
Och det vill jag inte.

Varför skulle det orsaka så mycket ilska om du citerar några inlägg? Du har väl gjort/skrivit värre saker än så i tråden. Det är väl bara nån enstaka som skrivit nåt åt hållet att man har rätt att förgifta andras luft, de flesta anser ju inte det?
 
Märker du inte på sättet som dina inlägg tas emot att det kanske finns något i sättet du uttrycker dig på som går att jobba på?
Jodå det märker jag.
Men dels så anser jag att det inte hör till tråden att uppfostra mig och dels så bryr jag mig inte om vad vissa av er tycker om mitt sätt att diskutera rökning.
Ni skjuter f.ö. fortfarande budbäraren.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag behöver verkligen hjälp. :( Jag bor i en bostadsrätt och har en granne som röker som fan inne i sin lägenhet. Och det hade jag inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
11 124
Senast: nordtravare
·
Relationer För några månader sedan fick jag nya grannar. Ett ungt par. Har inte haft någon direkt kontakt med dem. Första gången jag hörde bråk...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 899
Senast: Texaz
·
Övr. Hund Vi bor i lägenhet i stan. Ett ganska lyhört hus. Som granne har vi en ungkarl med sex stycken Greyhounds. Det är väl helt ok iof om det...
Svar
13
· Visningar
1 418
Senast: gejsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp