Rökförbud på platser utomhus

Men ibland är det svårt. I vissa sammanhang såsom kollektivtrafik/ flyg/ föreläsningar etc tvingas man stå nära någon som stinker rök. Samma sak med att tvingas ihop med någon som har haft på sig en halv parfymflaska. :mad:

Hellre rökluktande människor än dom som har parfym. Får astmaanfall av parfymer. Du börjar ju inte lukta rök för att du står brevid en rökare som inte röker?
 
Jamen det fattar väl jag med? Men ibland är man på tillställningar där en hel del röker och då är det ju trist att komma och lukta skunk. Eller för att man suttit ute på en uteservering en hel kväll och kommer hem och luktar skunk för att folk runtomkring en rökt.

Jag är rökare själv, eller tja jag röker ibland just nu men inte hela tiden. Hade någon sagt åt mig att inte röka så accepterade jag det. Jag vet hur svårt jag har med parfymer så jag tror jag är mer hänsynsfull pga det.
 
Fast dom röker väl inte på föreläsningarna? Jag förstår dig men många går till sådana överdrifter så fort det handlar om rökare.
Nej men om man har rökt precis innan och sen går in. så vet jag att vissa tycker att de får problem att stå bredvid.
Jag har ju flera gånger hamnat bredvid någon på bussen som luktar rök och då tycker jag det luktar rejält illa.
 
Nej men om man har rökt precis innan och sen går in. så vet jag att vissa tycker att de får problem att stå bredvid.
Jag har ju flera gånger hamnat bredvid någon på bussen som luktar rök och då tycker jag det luktar rejält illa.
Fast att man tycker något luktar illa är väl en annan fråga, eller ska folk förbjudas att åka kollektivt eller befinna sig på allmänna platser om de inte är nyduschade också?

Jag förstår grejen ur hälsoaspekten, att folk luktar annorlunda än man själv gör och att olika personer föredrar olika typer av lukter, det får man nog leva med.
 
Nej men om man har rökt precis innan och sen går in. så vet jag att vissa tycker att de får problem att stå bredvid.
Jag har ju flera gånger hamnat bredvid någon på bussen som luktar rök och då tycker jag det luktar rejält illa.

Jag tycker mina grannar från Somalien luktar illa när dom luktar matos. Jag står ut med det för jag kan ju inte kräva att dom ska lukta sköljmedel om kläderna som jag gör :p
 
Fast att man tycker något luktar illa är väl en annan fråga, eller ska folk förbjudas att åka kollektivt eller befinna sig på allmänna platser om de inte är nyduschade också?

Jag förstår grejen ur hälsoaspekten, att folk luktar annorlunda än man själv gör och att olika personer föredrar olika typer av lukter, det får man nog leva med.
Det var ett svar till @ainasoja som sa att man börjar inte lukta rök av att du står brevid en rökare som inte röker.
 
Jag tycker mina grannar från Somalien luktar illa när dom luktar matos. Jag står ut med det för jag kan ju inte kräva att dom ska lukta sköljmedel om kläderna som jag gör :p
Det var ett svar på din kommentar att "Du börjar ju inte lukta rök för att du står brevid en rökare som inte röker?"
 
@stjarnhimmel Förtydligande:
@ainasoja skrev att man inte börjar lukta rök av att stå bredvid någon som inte röker för tillfället.
Du svarar då "Nej, men folk kan tycka illa om lukten" (bl.a, slarvigt citerat).
Varpå jag svarar att man kanske inte kan kräva att alla runt en ska lukta på ett sätt man själv gillar.
 
Jag har varit onyttig idag och ätit hamburgare och godis..
Det går så bra med att vara nyttig..
:angel:

Kanske skulle börja röka istället för att äta godis? :D :p :laugh:
Vet du? Helt ärligt, den där "myten" om att man lättare går upp i vikt om man sluta röka, jag tror den är sann! :nailbiting:
 
@stjarnhimmel Förtydligande:
@ainasoja skrev att man inte börjar lukta rök av att stå bredvid någon som inte röker för tillfället.
Du svarar då "Nej, men folk kan tycka illa om lukten" (bl.a, slarvigt citerat).
Varpå jag svarar att man kanske inte kan kräva att alla runt en ska lukta på ett sätt man själv gillar.
Ok.
jag ändrar mitt inlägg;
JAG tycker det luktar illa. Vissa andra tycker säkert det luktar gott.
Vissa får svårt att andas eller rinnande ögon etc av röklukt eller rök.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp