T

Tribute

Jag har både hört att rönnbär ska vara giftiga för hästar och att de ska vara nyttiga och jag undrar vad som stämmer, om de är nyttiga vad är de bra för?
 
Sv: Rönnbär

Vad jag har hört är rönnbär nyttiga! Ska vara bra för att rensa ut njurarna bla. Användes med fördel till valacker. Man ska tänka på att ha bären i frysen under en natt innan de torkas för att nåt gift som inte är bra för hästarna ska försvinna. Har inte testat på min häst men ska göra det i vinter tänkte jag. Kostar ju inget att plocka så prova kan man ju alltid göra!

Man ska ge under ca 3 mån vinter/vår, 1 dl/dag till stor häst.
 
Sv: Rönnbär

Min häst stog å åt rönnbär igårå då slogde mig är de giftigt nu? vi här hemma har ju haft en del kyla dock inte på dagarna,kan han bli sjuk?Hanhar aldrig ätit de förr så jag har sett de dock men igår mummsade han i sig några klasar sedan gick han där ifrån,stoet hon bara älskar nypon å har ätot upp en hel buske men de är ju nyttigt så helt tokig var hon när hon kom till oss å fick se en stor mypon buske,de kanväl inteheller varafarligt?
 

Liknande trådar

Hästvård Nån som vet om den sorten är giftig/farlig för häst.
Svar
0
· Visningar
393
Senast: cowgirl81
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Hej, jag undrar hur många det är som har kommit igång med vaccinering mot Kvarka? Det verkar finnas ett nytt vaccin för hästar som...
2
Svar
35
· Visningar
2 317
Ridning Har en häst idag mer nerver/känslighet än en ”vanlig” ryttare klara av? Jag har hört från min ridskola att det är svårt att få tag på...
Svar
11
· Visningar
1 100
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp