Bukefalos 28 år!

Rörlig brösta

B

burton

Hej!
vi har nyligen fixat till en äldre rockard som egentligen är en tryckvagn och därför lite tyngre. Min kusin har en travhäst och nu ska man kunna åka ut 2 stycken efter honom.
Men då tänkte vi utrusta vagnen med en "rörlig brösta" dvs linor med trissor, frågan är nu vart vi kan hitta delar för att göra detta och hur man på bästa vis ska montera dit det, det får inte bli nåt halvdant.
Visst ska väl linan vara elastisk om jag inte minns fel?
Är det några speciella delar? Går de att införskaffa på en travbana?
 
Sv: Rörlig brösta

Skälva snöret som går runt bakom ska vara "oelastiskt". Går säkert att hitta i nån travshop.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 597
Senast: __sofia__
·
Körning Har från flera håll nu fått höra att de enda lokselarna som duger något till är Tärnsjös. En ny Tärnsjösele ligger dock liiite över min...
Svar
11
· Visningar
5 883
Senast: agtatoon
·
Körning Tänker jag rätt eller kommer jag ångra mig? Mitt körintresse bara växer och växer i takt med att unghästen blir duktigare och...
Svar
3
· Visningar
2 586
Senast: ptr
·
M
Körning Hej! Har precis börjat köra min häst, och undrar vad ni använder för reflexer?:laugh: både till er, hästen och vagnen;) Jag...
Svar
12
· Visningar
2 425
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp