Rörliga bilder

Jag tycker nog att de runt förtio ofta är större boomers än boomersarna i så fall. :D
Du räknas till Generation y/ Millennials (om du är född efter -82 men innan -04).

Shit vad -82 ser gammal ut när man skriver det så här. Jag kommer ihåg när jag jobbade som ridlärare en sommar och hade barn på läger som var födda -06 och det kändes helt absurt.
 
Jag tycker nog att de runt förtio ofta är större boomers än boomersarna i så fall. :D

Nja, det håller jag inte med om. Boomers kännetecknas ju av lite bakåtsträveri och lätt faktaresistens, i stil med "skiter i om det inte är sant det är förjävligt ändå" och klassikern Livets Hårda Skola (icke-ironiskt) som utbildningsstatus, samt överlag ganska dålig netikett. Den generation som vi myntat begreppet mansplaining av, t ex. Dvs en äldre generation som omger sig av andra strukturer och normer än de som är 40 idag. :)
 
Hur kan man vara en millenial om man är född på åttiotalet? Det borde ju helt logiskt vara om man är född någon gång på tvåtusentalet.
 
Nja, det håller jag inte med om. Boomers kännetecknas ju av lite bakåtsträveri och lätt faktaresistens, i stil med "skiter i om det inte är sant det är förjävligt ändå" och klassikern Livets Hårda Skola (icke-ironiskt) som utbildningsstatus, samt överlag ganska dålig netikett. Den generation som vi myntat begreppet mansplaining av, t ex. Dvs en äldre generation som omger sig av andra strukturer och normer än de som är 40 idag. :)
Du glömde lägga till att de gärna hänger på Facebook, när de flesta andra har övergett det skeppet. (Jag frågade en yngre släkting om han hade FB - han skrattade åt mig. )
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
706
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 560
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
13 549
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp