Rolig brodyr!

Sv: Rolig brodyr!

KL

Kul texter ni har :)

Om någon vet vart man kan få brodyr på ett fleecetäcke i Gbg får ni gärna slänga iväg ett PM. ;) Jag skulle vilja ha "Tjock och Lycklig" till min knubbiga ponny :D
 
Sv: Rolig brodyr!

Hehe.. Min svärmors häst borde ha ett chabrak som det står: "Ett steg i dag.." på ena sidan ".. Ett steg i morgon" på andra :D
 
Sv: Rolig brodyr!

Hejs

Funderar på bodera "pansarvagnen" på täcke elle schbrack, för min fjording..:D
 
Sv: Rolig brodyr!

Jag har en hackney-ponny som heter Mills End Anytime. Har funderat på:
If it's not a Hackney - it's just a pony!

Hade varit lite kul om man vore sponsrad av After Eight - då de har en variant som heter just Anytime:D

Mamma har en triangelmärkt häst som heter Zambuca, funderar på Don't Drink and Ride - lite makabert kanske?
 
Sv: Rolig brodyr!

Haha! Nu skäms jag lite... "Sponsrat av pappa" står faktiskt på mitt tävlingstäcke!:D
 
Sv: Rolig brodyr!

Min heter eg Skylord men jag säger bara Lorden men nå små tjejer i stallet kallar honom för Lorre ibland :p inte vackert men har iaf fått dom att inte säga Lordi nu :crazy:

Tänkte precis att det var lite lustigt för det är en häst som står här som heter så. Sen insåg jag att det är ju faktiskt samma häst :p
 
Sv: Rolig brodyr!

kl

Är lite sugen på att brodera "Det är utsidan som räknas" på ett schabrak, skulle passa min ponny perfekt :D
 
Sv: Rolig brodyr!

När jag var i tonåren och tävlade min fjordhäst ute bland "vanliga" ponnyer och ofta fick kommentarer om att "arbetshästar ska hållas framför plogen", då sydde jag ett täcke till henne och broderade STORT på båda sidor:
"Detta är ett norskt FULLBLOD!" :rofl:
 
Sv: Rolig brodyr!

Och på ett av mina schabrak står det "Jag är iallafall söt" på ena sidan och på andra "Men jag är också bäst"! Haha, ja, jag fick det av min kompis som är helt såld på Calle!:D Jag kommer ihåg en gång jag hade det på en tävling och en av mina klasskompisar kommer fram, "Lite bra självförtroende där"!
 
Sv: Rolig brodyr!

Jag funderar på att köpa en broderad grimma till en häst jag hjälper till att "rida till" men jag vet inte vad jag ska skriva! Han är en riktig rodeo kung, bockar alltid när man rider barbacka, charmig, ganska liten, sjukt söt, både seg och pigg och envis. Några förslag på roliga texter?
 
Sv: Rolig brodyr!

KL

Usch, denna tråd är inte bra för plånboken alltså :crazy:

Funderar på att skaffa följade till min fuxflicka :angel:

"Liten men naggande god" - (175 cm i mkh)
"ÖVNINGSKÖR" - som någon tidigare nämnt, letar även efter ett sådant schabrak
"Ubåt" - "gräver" ofta ner sig i formen när hon är trött.

Till min förra isis ville jag ha:
"Bredlast"
"LGF - skylt"
"Bulldoozer"
 
Sv: Rolig brodyr!

*kl*

Nazze har en grimma som det står Superstar på o hennes pojkvän en som det står Vackrast på :p

Hon som brukar rida den andra hästen sa att hon hade börjat tokskratta när hon skulle hämta dem i hagen o de hade dom grimmorna. Bill med hans smutsiga mustasch såg verkligen inte vackrast ut :p Nazze är ju en superstjärna i mina ögon, fastän det kanske inte riktigt är så egentligen. Så det tycker jag är rätt lustigt ;)
 
Sv: Rolig brodyr!

*kl*

Jag har ibland funderat på om jag skulle brodera in på ett schabrak "Bortskämd" på ena sidan och "Älskad" på andra sidan...

Min häst är nämligen väldigt bortskämd och älskad... :D
 
Sv: Rolig brodyr!

Jag har funderat på "dressyrfjant" nu när jag verkar ha odlat in mig i dressyren :angel:


Eller rent och slätt Fjant. Min häst är lätt världens fånigaste. En gång blev hon rädd för en snigel. :grin:
 
Sv: Rolig brodyr!

Och på ett av mina schabrak står det "Jag är iallafall söt" på ena sidan och på andra "Men jag är också bäst"! Haha, ja, jag fick det av min kompis som är helt såld på Calle!:D Jag kommer ihåg en gång jag hade det på en tävling och en av mina klasskompisar kommer fram, "Lite bra självförtroende där"!

Oj då!:oJag skrev fel, kom inte ihåg texten..:) Det står Det är bra att man är söt... och på andra sidan Och bäst!
 
Sv: Rolig brodyr!

Jag såg för kanske 15 år sen ett schabrak som det stod: "Grevinnan af Rud"

Rud var namnet på gården där ryttaren bodde.HOn var kanske 50 år så det var lite kul faktiskt.HOn hade fått det när hon fyllde jämnt av sina hästkamrater.
 
Sv: Rolig brodyr!

haha vilken underbar tråd :D

Tips på vad man kan brodera till en stor och långbent varmblodskille? ;)

Klurar på: Nej jag är ingen älg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp