Rolig brodyr!

Sv: Rolig brodyr!

Superkul tråd!

Tips på brodyr till:

Arabiskt fullblod, skimmel, hingst.
Pigg och lättskrämd.. (2år)

Svensk Ridponny, brun, sto.
Envis, sur och bortskämd (opålitlig).. Bra i både dressyr och hoppning.

.... Något tips?

.... Något tips?

Till hingsten kanske .. "Hjälp! Ett monster tittar på mig/mitt schabrak/mitt täcke (eller vart nu brodyren ska sitta)!"
Till stoet skulle det kanske passa med typ "Har du inte godis i fickan bör du inte ens närma dig" (eftersom hon var bortskämd och sur :p).

Det blev nå fel med jackan mamma beställt, kanske tur det eftersom veckan efter fick jag en av pappa med liknande text! ;)

Det skulle så bara pappa, men då hade tydligen mamma blivit sur och inte kunde ta det på skoj. Hur som helst är den här jackan lite som ett skämt, för de flesta brukar få den uppfattningen av mig, att jag får allt jag pekar på pga. alla mina saker. :p

hihi006.jpg

knapp

Jag funderar (och nästan måste!) brodera in:

Pissmärr
-likt matte

:rofl::rofl::rofl::rofl: Det passar såå jädrans bra/roligt.. För vi är väääääldigt lika i vårt humör.. Säger de som träffat oss båda.. :angel: :D

:rofl::rofl::rofl:

Det stämmer på mig och min ponny också...

Fast man kanske skulle ändra texten lite grann eftersom att ponnyn är 10 och jag är 16 :angel:

Jag tänkte mig ett helt kit till mig & lånade hästen, eftersom att båda är nervösa så det räcker och blir över:
Pannaband: Nervös ponnyhäst
Schabrak: Nervöst ponnyekipage
Jacka: Nervös ponnyryttare
Mammas jacka: Nervös ponnymamma :D

Någon som har en bra idé till ett prickigt lättskrämt "skrälle"? :)

*KL*

Vilken härlig tråd med många skratt! och även smarta idéer... :D

jag vill/ska köpa schabrak med texterna
Världens Finaste TM
Snel hest
Söt som socker på ena sidan och och äter det gärna på andra sidan
Hjälp! (eftersom hon är så lättskrämd) :p
hade oxå vart kul att ha ett där det står bara Ägd :D (privathäst lix)

Senast ändrad av en moderator:

kl

Min lillasyster hade under en period tre hingstar som hon red, tränade och tävlade med. Alla tre skötte sig bra bland andra hästar men man vill ju gärna ha lite avstånd bara för säkerhets skull så vi försökte med både blå rosett (för hingst) samt röd rosett (trots att ingen av hennes hästar slog) i svansarna för att få folk att passa sig lite.
Eftersom inget hjälpte sa vi till slut att man borde brodera en jacka med stora bokstäver "jag rider hingst" att ha vid framridningar och på träningar...
en av de övriga tävlingsryttarna från vår klubb konstaterade då att det borde stå "jag rider BARA hingst", eftersom syrran inte red annat den perioden.
Det blev aldrig så att vi broderade det men jag tycker fortfarande att det hade varit fyndigt!

*kl*

Till min hoppeponny som egentligen är mer för dressyr vill jag ha
- "Jag(/man) kan ju inte vara bäst på allt! " :d

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka