Bukefalos 28 år!

Roliga/charmiga saker barnen säger

När vår äldste var drygt tre år kom min mans farbror på besök, en svenskfinsk äldre herre, mager och vithårig. Han gick in i barnens rum och liksom tittade runt. Då kom treåringen till sin pappa och sa:
- Pappa, kan du gå och skrämma bort honom från mitt rum?
 
Dottern drygt 2 år åker rutschkana på dagis, med huvudet först. Hon blir tillsagd att man ska med fötterna först, hennes svar är då:
Nej, för Linnéa är galen...

Jo tack, vi vet det... *suck*:crazy::love:
 
Här hemma sjungs det med i många reklamjinglar.
Snart-4åringen har sagt till sin pappa att han sjunger fel när han sjunger "Flyg flyg flyg flygresor punkt se"
- Flyg flyg flyg flyger från desse! heter det.

7åringen gjorde läsläxa med mig idag och skulle då skriva svar i skrivboken. Först var det något som var "en massa hönor" och där skrev han "emassa" - vi fick förklara att det heter en massa i två ord.
Sen var det "hönorna" som han istället skrev hörnona.
:D
 
Dottern drygt 2 år åker rutschkana på dagis, med huvudet först. Hon blir tillsagd att man ska med fötterna först, hennes svar är då:
Nej, för Linnéa är galen...

Jo tack, vi vet det... *suck*:crazy::love:
Haha! Det är roligare med huvudet före! Håller med dottern :)

/också galen och kastar sig ner med huvudet före
 
Jag hade maginfluensa och satt och hulkade i en hink (magen var tom, så det kom inte upp något), dottern kommer och säger, "mamma hickar". Jomenvisst...:up:
 
Min tös, 2 om en månad, sjunger i detta nu en egen version på blinka lilla stjärna. "Krama den som.. Hande handen" det är inte lätt det där med låttexter ;)
 
Skulle bära min 3 åring till sängen nu i veckan, han lägger huvudet mot mig och säger "jag är så trött och go" haha.
 
Pojke åk 4 skriver egna meningar o tränar på has o have; "Has the bitch an ice cream in the water?" Var får ungar allt ifrån!Love åk 4 skriver egna meningar o tränar på has o have; "Has the bitch an ice cream in the water?"

Var får ungar allt ifrån!

* Jenny *
 
Pojke åk 4 skriver egna meningar o tränar på has o have; "Has the bitch an ice cream in the water?" Var får ungar allt ifrån!Love åk 4 skriver egna meningar o tränar på has o have; "Has the bitch an ice cream in the water?"

Var får ungar allt ifrån!

* Jenny *
Skall pjkens namn vekrligen stå med??
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
29
· Visningar
1 592
Småbarn En tråd om roliga saker som barn säger ☺️☺☺🫣 Börjar. När jag var på hund promenad kommer en ca 3 åring. Pekar och skriker ”där är en...
22 23 24
Svar
464
· Visningar
76 689
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 498
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 742
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp