Roliga saker som barn säger

Apropå ingenting...

Mamma kan du indonesiska?

Jag, Uhm,nä? Jag har läst engelska, tyska och spanska i skolan sen kan jag lite lite, typ några ord på andra språk också. Sen kan jag ju förstås svenska och norska med.

Mini- hmmm, så det är 5 språk?

- Jaa, det är det nog, så bra du räknat.

Mini- Men med indonesiska så är det ju 6 språk och det är bättre att kunna 6 språk än bara 5. Jag tycker du borde lära dig indonesiska.

Jag, Jaha, Jaaa det kan jag väl , lite osäker på när jag ska använda det dock 🤷😄
 
Mini vid middagsbordet,

-En sak som var en intressant men också en lite mindre bra historia idag ..XX oldemor tog med sig massa får upp på taket och hoppade ner.

-Vi föräldrar, men ojsan, hur gick det med oldemor då? Det låter inte så bra att hoppa från taket.

-Uhm,...näää det vet jag inte,... det sa inte hen nått om,, hur det gick sen (rycker på axlarna)

-Nähä, men det låter ju ganska farligt ändå, för äldre personer, som tex en oldemor ändå, dom är ju ganska ömtåliga. Man blir ju det när man är gammal och är äldre. Men det är ju inte så bra för någon att hoppa från ett tak men speciellt äldre är lite ömtåliga..

-Mini,...Jaaa,, men vipps så är ni så gamla som en oldemor, går på ingen tid alls...slår ut armarna och ser allvarligt på oss 😄🧓🧓


Jahapp 😅
 
E: Kom in i mitt hus
Jag: okej, jag kommer
E: Du måste betala först
Jag: Varsågod
E: Jag kör båt
Jag: Vart ska vi?
E: Till sjukhuset
Jag: vem är sjuk?
E: Du är sjuk mamma

Jag kliver in ett hus på en båt, får betala för att åka med och sen ska jag till sjukhuset för att jag är sjuk 🤷 😂
 
Barnet har fått låna mitt silverhalsband, men nu vill jag ha tillbaka det.

Jag: Vet du var du har det? Jag skulle vilja ha tillbaka det nu.
Han: Men du sa att jag fick det?
Jag: Nja, det vet jag väl inte om jag sa. Men nu vill jag ha det igen.
Han: Du måste bli bättre på att säga nej!
Jag: Det har du helt rätt i!
Han: Och så måste du säga till i tid när du vill ha tillbaka något!

Okej, okej, jag ska skärpa mig! O_o
 
Maken och jag tog en lite längre sovmorgon häromdagen, vilket inte uppskattades av min snart 3-åriga brorson. När vi gjorde dem sällskap i köket vid 10 deklarerade han lite lagom dramatiskt sådär: "Åh faster, jag har varit så ledsen hela morgonen men nu kan jag vara glad för nu är ni här! Tyckte du om flygplanet?"

:love:

Flygplansfrågan var inte helt logisk i sammanhanget, men vi tror att han syftade på flyget vi kom med förra helgen och att han eventuellt fått för sig att vi är ute och flyger lite hipp som happ när vi inte är med honom 😂
 
Jag gör inhopp på en förskola ibland, älskar dom stunderna med barnen!
För någon vecka sedan utspelade sig detta.
Jag kom in genom dörren och 4 av de lite äldre barnen kom springande
-Jenny Jenny, får vi gå ut med dej?
- jaaa... de tror jag går bra
-Får vi gå på på skolgården?
-Nja...brukar ni får det? frågade jag.
-JAAAA bara någon vuxen är med svarade barnen i kör.
Hm tänkte jag, undra om det stämmer? Så jag tittade tjejen som såg mest "lurig" ut och sa
- Blåser ni mej nu? ( menade lurar ni mej)
Tjejen tar ett steg närmare, säger NEJ högt och tydligt, så blåser hon mej rakt i ansiktet!
Finaste goungarna!!!!
Givetvis gick vi ut på skolgården och lekte!

* Jenny *
 

Liknande trådar

Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
739
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 699
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 158
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 294
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Hö- och halmskörd 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp