Bukefalos 28 år!

Roliga/charmiga saker barnen säger

Kompisarnas son har väldigt mycket traktorer och arbete med traktorer på hjärnan, uppvuxen på bondgård som han är. Igår var jag och käkade middag hos dem, när han tittar ut på sin plasttraktor som står i fönstret och suckar lite, innan han utbrister: "Det här var verkligen en lång middag mamma, nu är jag riktigt jobbarsugen!" :D
 
Barnen och jag var på språng hela dagen. En fantastiskt trevlig dag! Båda barnen 5,5år och 3månader var så himla goa och trevliga. Speciellt 5åringen var pratglad, lyssnade och var artig och gick bredvid hela dan. Pappan hämtade upp oss vid 17-tiden inne i stan och ber då 5åringen berätta vad vi gjort hela dan. 5åringen pratar med darth vader-röst och fånar sig varpå jag säger:
- Men du, du har ju varit så himla trevlig hela dagen! Kan du inte berätta ordentligt för pappa?
5åringen svarar då irriterat:
- Meh! Jag har ju skött mej hela dan! Kan man inte få vara lite konstig nångång!!!

Både pappan och jag skrattade! Jo visst får man vara konstig ibland också! Och vart är bäst om inte hos de som man vet älskar en mest :love:

Mvh Miks
 
Mini gjorde monstervrål idag och jag gissade på alla möjliga djur, allt från lejon och gorillor till krokodiler och tigrar. Frågade honom vad han var för något. "Men mamma jag är ju en liten liten ekorre" :D:D
 
Jag pratade stjärntecken med mina "barnbarn" och vi kollade att V (5år) var en tvilling. Vi konstaterade att han nog var en typisk sådan. Så sa jag att jag var Lejon, också en typisk sådan....
Så kollade vi T (4år) hon var stenbock, men si det va hon inte alls, hon var minsann en NYCKELPIGA :heart
Älskade ungar!

* Jenny *
 
Jag pratade stjärntecken med mina "barnbarn" och vi kollade att V (5år) var en tvilling. Vi konstaterade att han nog var en typisk sådan. Så sa jag att jag var Lejon, också en typisk sådan....
Så kollade vi T (4år) hon var stenbock, men si det va hon inte alls, hon var minsann en NYCKELPIGA :heart
Älskade ungar!

* Jenny *
Vad sött! :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
29
· Visningar
1 592
Småbarn En tråd om roliga saker som barn säger ☺️☺☺🫣 Börjar. När jag var på hund promenad kommer en ca 3 åring. Pekar och skriker ”där är en...
22 23 24
Svar
464
· Visningar
76 689
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 498
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 742
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Presentation och frågor 💖🦄
  • Föl 2020
  • Insektsspray

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp