Bukefalos 28 år!

Roliga/charmiga saker barnen säger

6 åringen skall sova.
"Sov nu mitt hjärta" säger jag till honom.
"Men mamma jag vill ligga med dig" svarar han. :o:D

(Han vill alltså sova i min säng och inte i sin egen)
 
Dottern nästan 3 år ser mormor topless och påpekar "men mormor där nere ska de inte vara" mormor skrattar lite och säger att hon ska ta på sig bikinöverdelen så ordnar det sig. När det är gjort så inspekterar dottern och påpekar att det inte alls blev bra, och pekade att brösten ska vara där uppe :o
 
Dottern låg precis i sin säng och maken läste en saga för henne, när sagan är slut och maken ska gå ut så hör jag hur hon i gäll ton utbrister:
-Det är inte sant!
-Vadå?
-Jag kan inte sova såhär
-Vad är det som är tokigt?
-Bara gå!

Det svänger fort humöret på damen ;)
 
6 åringen skall sova.
"Sov nu mitt hjärta" säger jag till honom.
"Men mamma jag vill ligga med dig" svarar han. :o:D

(Han vill alltså sova i min säng och inte i sin egen)

Låter som min dotter 2 år 4 mån. Vi lägger henne varannan kväll och vid läggdags klappar hon på kudden och säger mamma/pappa ligga, beroende på vem som ska lägga henne blir svaret antingen ja mamma ska ligga idag eller nej pappa får ligga idag..

Häromkvällen satt vi i tvsoffan. Dottern sätter sig jämte mig, pillar lite på min tröja och utbrister sedan "fina bröst..." Sambon och jag blev lite chockade även om han sa att han höll med henne och jag inte tyckte att det var så passande att säga..
 
Låter som min dotter 2 år 4 mån. Vi lägger henne varannan kväll och vid läggdags klappar hon på kudden och säger mamma/pappa ligga, beroende på vem som ska lägga henne blir svaret antingen ja mamma ska ligga idag eller nej pappa får ligga idag..

Häromkvällen satt vi i tvsoffan. Dottern sätter sig jämte mig, pillar lite på min tröja och utbrister sedan "fina bröst..." Sambon och jag blev lite chockade även om han sa att han höll med henne och jag inte tyckte att det var så passande att säga..
Jag har fått kommentaren av sexåringen: "Mamma du har mycket större bröst än grannen". (Hon låg och solade i sin trädgård i somras)
Jaha tänkte jag det börjas spana på bröst tidigt :D
 
Det är svårt att greppa det där med döden och att det fanns en tid då man själv inte fanns om man är tre år.

En eftermiddag på väg hem från förskolan:
Jag: "Akta! Du kan bli överkörd om du springer iväg så där."
H: "Då får ni köpa en ny H."

En morgon:
H: "Pappa, om du och mamma dör så får jag och E (lillasyster) äta frukost själva."

När jag och mannen pratade om något som hände för fem år sedan:
H: "Var var jag då?"
Jag: "Det var när du inte hade kommit än."
H: "Aha, det var när jag och E satt under bordet och väntade."
 
Vår tre och ett halvtåring sa för ett tag sedan "tjejer får inte äta pytt i panna för dom har ingen pytt". Följt av "tjejer har ingen snopp".

Jag är vegetarian och han har lite svårt att greppa det ;)
 
Jag har inga egna barn, men jobbar en del med barn och får då och då höra allt möjligt ifrån dem. Det senaste fick mig att smälta totalt. En tjej hade suttit hemma och tittat på Mästarnas mästare med sin mamma. Tydligen hade deltagarna haft en tävling i att sitta i 90 grader mot en vägg. Gullungen: "Äh, det där hade Therése vunnit HUR lätt som helst, mamma!" :D
 
Det är svårt att greppa det där med döden och att det fanns en tid då man själv inte fanns om man är tre år.

En eftermiddag på väg hem från förskolan:
Jag: "Akta! Du kan bli överkörd om du springer iväg så där."
H: "Då får ni köpa en ny H."
Hoppas jag inte skrivit detta här redan... När vår äldste var yngre åkte han bil med sin mormor o morfar som han älskar. Så frågar han:
- Ska ni dö snart?
- Nej, det ska vi inte.
- Men ni är ju rätt gamla, jag tror i alla fall att ni kommer att dö i år.

När han var i värsta "jag älska dig mamma"-åldern så skulle jag åka iväg på dagstur ensam. Han springer då fram till bilen och ropar:
- Jag älskar dig mamma, jag älskar dig till och med när du är död!
Kändes sådär tryggt att köra ut på motorvägen.

Samma unge vägrade länge att sluta bajsa i blöjan, han var tre år och vi blev bjudna på stans finaste restaurang (typ michelinstjärna fin) av svågern som fyllde 40. mitt i middagen måste sonen bajsa. Jag går med honom på toa där han ställer sig och bajsar i blöjan. Jag klagar väl lite på att jag ska vänta med honom i den tränga toan medan han bajsar i blöjan varpå sonen säger:
- Men mamma, jag kan bajsa i restaurangen!
 
Jag måst tvätta, akut trosbrist men hittar tillslut ett par gamla string längst in i ett hörn. Då hör jag dottern som sitter och tittar på mig utbrista: Mamma! Vad fina trosor du har. Men (fniss) rumpan sticker ju fram!
 
Häromdagen sa 7-åringen att de i skolans läsprojekt "ska få veta om djur som knullar". :eek:
- vem sa det? blev ju vår fråga.
- Fröken!
- Din klassfröken?
- Nej, hon som har läsningen, jag kommer inte ihåg vad hon heter (de brukar ha någon resurslärare/extra som kör detta projekt).

Vi frågade om det inte var så att det var en kompis som sagt "knullar". Nej, det var fröken.
- Vet du vad knullar betyder?
- Näe
- Det betyder att djuren gör barn, att de parar sig med snoppen i snippan. Man brukar kanske inte använda ordet knullar, många tycker det är ett lite fult ord...

Vi har inte frågat skolan, men nog funderar vi om det verkligen är så att fröken använt det uttrycket! :p
 
- Det här är en usel födelsedag! sa 4åringen för någon vecka sedan när hon fyllde år. Detta för att play-dohleran inte motsvarade förväntningarna; den var väl lite för hård för att kunna baka bra med.
Citerar Lotta på Bråkmakargatan som vi läst ett antal gånger.

Senare frågade jag om det verkligen varit en usel födelsedag.
- Neeeej, jag bara skojade med dig mamma!
 
Vi är hos mina föräldrar nu, 7 åringen håller på och ska skriva ett långt ord. Mormor försöker hjälpa honom vilket väl inte är jättepopulärt. Alldeles nyss utbrast sonen " men nu störde du ju en tänkning" :D
 
Sambon la upp bild på fb igår när de städade på jobbet. Han hade på sig en starwarsmask av något slag och dottern säger "ser ut som flygplan" :p hon såg att det var han i alla fall.
 

Liknande trådar

Småbarn En tråd om roliga saker som barn säger ☺️☺☺🫣 Börjar. När jag var på hund promenad kommer en ca 3 åring. Pekar och skriker ”där är en...
22 23 24
Svar
464
· Visningar
76 689
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 498
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 742
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 246
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp