Roliga/engagerande clinics?

Bukefalos 30 år!

Husmusen

Trådstartare
Har någon tips på ett relativt känt namn som håller bra och inspirerande clinics?
(anledningen att vi vill ha ett känt namn är för att vi hade en duktig men “okänd” person senaste clinicen och vill varva lite :) )

Gärna någon som passar både hoppning och dressyr i alla åldrar, iom är en ridskola som kommer anordna den. Utöver det är vi i princip helt flexibla med innehållet. Den kommer hållas i höst i Stockholm.

Vi försökte få till Carl Hedin men han var tyvärr väldigt busy (buhu för han hade varit perfekt).
Jag är tyvärr inte bra på namn alls så alla tips mottages väldigt tacksamt :bow:

Har någon tips på ett relativt känt namn som håller bra och inspirerande clinics?
(anledningen att vi vill ha ett känt namn är för att vi hade en duktig men “okänd” person senaste clinicen och vill varva lite :) )

Gärna någon som passar både hoppning och dressyr i alla åldrar, iom är en ridskola som kommer anordna den. Utöver det är vi i princip helt flexibla med innehållet. Den kommer hållas i höst i Stockholm.

Vi försökte få till Carl Hedin men han var tyvärr väldigt busy (buhu för han hade varit perfekt).
Jag är tyvärr inte bra på namn alls så alla tips mottages väldigt tacksamt :bow:
KvK?

Tar gärna emot fler förslag också så det finns lite att välja på om vissa redan är uppbokade :)

Johanna Lassnack/ryttarinspiration brukar föreläsa på klubbar runt om i landet har jag sett. Också Felicia Grimmenhag ibland har jag sett på hennes Instagram.
I och för sig inte renodlade "ridclinics" men eftersom ni brukade variera huvudpersoner så kanske en "pratclinic" också kan vara intressant?

Har ni kanske någon banbyggare eller dressyrdomare i distriktet med erfarenhet och som vill dela med sig av sina kunskaper. Typ hur man rider olika programdelar/linjer på hoppbanan. Hur är det att rita bana till en nationell/internationell bana jämfört med en clear round på klubbtävling. Hur bedöms en halt i LC jämfört med MsvA/Grand Prix. Vad är framåtbjudning, ryttarens sits och inverkan osv. Många dressyrdomare är ju också tränare och kanske har input från både bedömningen och hur man kommer dit liksom. Beroende på tillgången i närheten så kan det ju bli ett mer eller mindre känt namn tänker jag 😊

Apropå Stockholmsområdet. Jag skulle tycka det var kul att veta mer om hur Sweden horse show planeras, genomförs och lite behind the scenes info. Nu vet jag ju såklart inte vart i landet alla projektledare och inblandade bor, men någon kanske finns i närheten och skulle kunna tänka sig att prata lite om det.

Tana Ericson (Tanadressage) är ett annat hett tips. Hon står för fantastisk hästhållning och mjuk träning och är dessutom väldigt populär runt Stockholm just nu (i kretsar kring klassisk dressyr i alla fall) och hon erbjuder dessutom ett perspektiv på träning och dressyr som inte utgår från tävlings- och sportdressyren.

Håller med om både Traudi och Tana, jag skulle komma direkt!

Tror generellt på att blanda in ”nya” namn ur sporten, är även nyfiken på Idamaria Johansson som är världsfyra i WE och rider GP dressyr.

och bjud tillbaka JF, sist jag såg en clinic med honom var som att se en trollkarl, helt otroligt och väldigt sympatiskt.

Liknande trådar

• Rida ut själv på unghäst?
  • E
    Tips på ridövningar?
  • Problem vid ridning, tips
  • ger snart upp!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur