Roliga kombinationer i mataffären?

Ibland när man handlar med sig (mat)varor vid resor mellan länder så kan det ju bli lite roliga kombinationer och framförallt i mängder som man kanske inte annars köper de varorna av, speciellt inte om man inte fyller hela kundvagnen med annat. Några exempel:
Klädnypor, kaffe, fröer och chips (Italien till Sverige)
Paprikapasta, chokladpudding och korv (Ungern till Sverige)
Rostad lök, kexchoklad, smågodis, amerikansk hamburgerdressing (Sverige till USA, gränskontrollen tycker det är mer udda än vad de i kassan på ICA troligen gör.)
 
En glass (Ben & Jerry) och en burk blod fångade en kassörs uppmärksamhet. Vid det tillfället köpte jag alltså ingenting mer än det.

Vid ett annat tillfälle köpte jag mat till mig (vegetariskt eller om det var veganskt den gången) och även då en burk blod. Personen i kassan tittade fundersamt på mig och frågade sedan vad jag skulle med blodet till :p

Annars gissar jag att de som jobbar i kassa har sett det mesta och att det som vi tycker är "hysteriskt kul" är vardag för dem. Fast jag vet inte. Jag har aldrig jobbat i kassa.
Och så en burk blod till vampyren i garderoben tack :D
 
Jag köpte två småfrallor och en sådan halv liten baguette en gång och la i en påse. Kassörskan blev jätteupprörd, konversation ungefär såhär.

Kassörskan -Va! Det var det värsta
Jag - eh vadå?
K -Det här!
J - ????
K -Men titta!
J -Åååh, haha, ja titta, Oj då, förlåt, fnittrar hysteriskt.
K -ooh ledsen det är jag som har snuskig fantasi uppenbarligen.

Efter det så har jag insett att man måste köpa fler än tre småfrallor om man också ska ha en halvlängds baguette i påsen. Så jag har gett upp och får köpa det ena eller det andra. :D

En gång har jag också köpt en stor kundvagn med mjölk, alltså så fylld att paketen riskerade tippa över kanten 56 liter eller ngt (det är mer när man ser det :eek: i realtid än när man tänker på det.). Kassan, uhm har ni en siffra på hur många det är...?
 
Senast ändrad:
Ibland när man handlar med sig (mat)varor vid resor mellan länder så kan det ju bli lite roliga kombinationer och framförallt i mängder som man kanske inte annars köper de varorna av, speciellt inte om man inte fyller hela kundvagnen med annat. Några exempel:
Klädnypor, kaffe, fröer och chips (Italien till Sverige)
Paprikapasta, chokladpudding och korv (Ungern till Sverige)
Rostad lök, kexchoklad, smågodis, amerikansk hamburgerdressing (Sverige till USA, gränskontrollen tycker det är mer udda än vad de i kassan på ICA troligen gör.)
Varvid man okunnigt undrar om de inte säljer amerikansk hamburgerdressing i USA :laugh:

Sverige till Holland blir Fjällbrynt, Kalles kaviar och Marabou mjölkchoklad.
 
Jag jobbar i butik och sitter jag i kassan så gör även jag så att jag komponerar ihop en maträtt av vad de handlar. Det är alltid taco på fredagar har jag märkt :d

Sen har vi vissa som "stamkunder" som alltid köper absurda mängder av allt, typ billig olja, socker osv. Men de handlar till deras företag.

Sen har vi kunder som lastar en kundvagn full med socker, jag tänkte direkt hembränning men har fått en ögonöppnare nu iom bin.

Sjukaste kombon jag sett (från kassan) är nog 3l olja, 2 pack kondomer och en rejäl gurka.
 
En kompis (faktiskt) skulle köpa kondomer på macken där en snygg kille ofta stod i kassan och detta ärende var extra pinsamt om det var han som jobbade denna kväll.
Hon gick in och jag satt kvar i bilen. En bra stund passerade.
Ut kom hon med en badboll och en muffins...
 
En kompis (faktiskt) skulle köpa kondomer på macken där en snygg kille ofta stod i kassan och detta ärende var extra pinsamt om det var han som jobbade denna kväll.
Hon gick in och jag satt kvar i bilen. En bra stund passerade.
Ut kom hon med en badboll och en muffins...

Hahahaha jag kan inte sluta skratta!! :rofl: :rofl: :rofl:
 
Killen framför mig igår köpte 2 st 3pack makrill i tomatsås och en påse tuggummi. Bara det. :rofl:
Jag tyckte det var lite kul kombo.
Jag har köpte en stor japansk grönsakskniv och ett kort med texten "Grattis till sonen".

Jag var tvungen att förklara mig för kassörskan, hon blev förskräckt. Kniven var en present till maken, kortet hörde till en annan present till en kompis som just fått barn, men då hade jag glömt att köpa kort.

En annan kompis kom med det mycket opassande (men enligt mig mycket roliga) skämtet att man skulle skriva "Det är aldrig försent med abort" på kortet. Till saken hör att jag själv var höggravid vid tillfället. Men dålig humor har jag alltid. Tyckte det var jättekul, men helt sjukt såklart.
Jag förstår nog inte riktigt vad som är så kul...? :D
att sakerna inte hör ihop? typ makrill och tuggummi?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp