Roliga kombinationer i mataffären?

Som någorlunda nybliven biodlare vill jag gärna justera bilden att alla som köper mycket socker på en gång måste vara hembrännare - det KAN också vara till invintring av bisamhällen. :idea::D
Samt även om man har mycket att safta och sylta. När jag hade bin köpte jag massor med socker till dem, men i min släkt har vi även tagit hand om väldigt mycket bär till sylt, saft och infrysning.
 
Samt även om man har mycket att safta och sylta. När jag hade bin köpte jag massor med socker till dem, men i min släkt har vi även tagit hand om väldigt mycket bär till sylt, saft och infrysning.

"Sylta" och "safta" funkar alltså också som ursäkter? :idea: :angel: :p

/hon som också köper rätt mycket socker så här års... för syltning/saftning :D
 
Många år sen nu, det var precis när jag träffat min sons far. Han sprang in på pressbyrån för att köpa kondomer.
Han kom ut till bilen med kådisar och ett kinderägg till mig.

När jag sa att kombon såg rätt märklig gick det upp för honom varför tanten i kassan blivit så illa berörd :o
Varför kan jag utan problem se det framför mig? :rofl:
 
Tycker att jag handlar högst normala grejer i mataffären men märkt av kommentarer ibland från kassapersonalen och blickar från övriga kunder.
Handlar två gånger i månaden och fast jag bor själv skulle man kunna tro att det är för en hel familj.
Det blir mycket av samma.
Tex 30 st mjölk, 5 grekiska yoghurtar
7 grädde
3 matlagningsgrädde
3 jäst
2 ostar
5 feta
30 ägg
3 paket smör
Sylt
10 pressade tomater
Ättika (oftast flera på en gång några ggr/år)
10 bananer
Pasta
Potatis
Kött
Massor av Ingefära
Kaffe (brukar bunkra upp så köper inte så ofta men mycket)
Med mera med mera.
Dvs högst normala grejer men kommer i synnerhet ihåg en dam som sa till sin man något på ett främmande språk men kunde inte vara tydligare att hon menade vad 17 jag ska med all mjölk till.
En annan gång fick jag förklara för ett kassapersonal vad isalatorer var för nånting.
 
Tycker att jag handlar högst normala grejer i mataffären men märkt av kommentarer ibland från kassapersonalen och blickar från övriga kunder.
Handlar två gånger i månaden och fast jag bor själv skulle man kunna tro att det är för en hel familj.
Det blir mycket av samma.
Tex 30 st mjölk, 5 grekiska yoghurtar
7 grädde
3 matlagningsgrädde
3 jäst
2 ostar
5 feta
30 ägg
3 paket smör
Sylt
10 pressade tomater
Ättika (oftast flera på en gång några ggr/år)
10 bananer
Pasta
Potatis
Kött
Massor av Ingefära
Kaffe (brukar bunkra upp så köper inte så ofta men mycket)
Med mera med mera.
Dvs högst normala grejer men kommer i synnerhet ihåg en dam som sa till sin man något på ett främmande språk men kunde inte vara tydligare att hon menade vad 17 jag ska med all mjölk till.
En annan gång fick jag förklara för ett kassapersonal vad isalatorer var för nånting.
Vad är isalator? :confused:
 
Vad är det konstiga med det? Jag hade gissat att det är hur vanligt som helst :confused:

När man förfärats över vad en del föräldrar verkar mata sina barn med (jag vet ju såklart inte helt säkert vad som sker utanför affären) så började i alla fall jag att notera de som handlade nyttigt med barn. Barnen som kom med de nyttiga vagnarna var i allmänhet lugnare och trevligare, och då roligare att interagera med (även om jag såklart behandlade alla barn lika/rättvist).
 
Jag insinuerar inget, jag berättade bara om min erfarenhet, att barnens beteende korrelerade med hur nyttig mat föräldrarna handlade. Ju mer snask och onyttigheter, ju större risk att barnen inte skötte sig helt enkelt.

Jag har jobbat i butik och suttit i kassan under många år. Din "notis" är helt främmande för mig, och ärligt talat tror jag nog snarare att det handlar om fördomar. Hos dig.
 
När man förfärats över vad en del föräldrar verkar mata sina barn med (jag vet ju såklart inte helt säkert vad som sker utanför affären) så började i alla fall jag att notera de som handlade nyttigt med barn. Barnen som kom med de nyttiga vagnarna var i allmänhet lugnare och trevligare, och då roligare att interagera med (även om jag såklart behandlade alla barn lika/rättvist).

"Förfärats"? Alltså, snälla. Sitt inte och döm människor utefter vad de råkade handla just den dagen hos dig. Du har som sagt ingen aning, och vet inte heller om varorna du "förfärats" över var just till barnen. Jag tror som sagt att dina noteringar styrdes av egna fördomar och inget annat.
 
När man förfärats över vad en del föräldrar verkar mata sina barn med (jag vet ju såklart inte helt säkert vad som sker utanför affären) så började i alla fall jag att notera de som handlade nyttigt med barn. Barnen som kom med de nyttiga vagnarna var i allmänhet lugnare och trevligare, och då roligare att interagera med (även om jag såklart behandlade alla barn lika/rättvist).

Tänker ändå att det borde vara massor av kunder att reagera på då, om du reagerade på de som köpte relativt nyttig mat och lite snask. Det känns ju som en majoritet av alla kunder? Det är iallafall min uppfattning, som kundvagnsgluttare.
 
Tycker att jag handlar högst normala grejer i mataffären men märkt av kommentarer ibland från kassapersonalen och blickar från övriga kunder.
Handlar två gånger i månaden och fast jag bor själv skulle man kunna tro att det är för en hel familj.
Det blir mycket av samma.
Tex 30 st mjölk, 5 grekiska yoghurtar
7 grädde
3 matlagningsgrädde
3 jäst
2 ostar
5 feta
30 ägg
3 paket smör
Sylt
10 pressade tomater
Ättika (oftast flera på en gång några ggr/år)
10 bananer
Pasta
Potatis
Kött
Massor av Ingefära
Kaffe (brukar bunkra upp så köper inte så ofta men mycket)
Med mera med mera.
Dvs högst normala grejer men kommer i synnerhet ihåg en dam som sa till sin man något på ett främmande språk men kunde inte vara tydligare att hon menade vad 17 jag ska med all mjölk till.
En annan gång fick jag förklara för ett kassapersonal vad isalatorer var för nånting.[/QUOTEska set vara passerade istället för pressade tomater?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp