Roliga saker som barn säger

Bukefalos 30 år!

3 Åringen och vi har varit sjuka så det har blivit en del tv för honom. Jag absolut vägrar all hysterisk tv med snabba klipp. Säkraste sättet är att titta på barnprogram från 90 talet på öppet arkiv.
Sonen hittade toppen på pottskåpet går att öppna. Vi har använt den som vuxenlåda med verktyg eftersom han inte visste att den fanns. Nu hittade jag honom i hallen med pottskåpet lyft som motorhuven till en bil hållandes en skruvmejsel i handen. Jag: neeej, mamma vill inte att du har den. Du kan skada dig. 3 åring kikar fram bakom "motorhuven": luuuugn jag ska bara fixa grunkan stumpan.

:laugh: fanns vissa oförutsedda nackdelar med 90 tals tv.

Påminner mig om när min äldsta var typ så och vi gick hem.
A: Kolla mamma jag kan bära väskan med näsan!
Visar en intrikat upphängning av ryggsäcken, där remmarna går från ryggen, upp över huvudet och ner under näsan.
Jag: Oj, men gör det inte ont?
A entusiastiskt: Jo jätteont!
Går så resten av vägen hem.

Jag spelade ett flaggquiz igår och frågade dottern om det var Sydkoreas flagga jag tittade på och hon sa ja. Min följdfråga var då "vad är skillnaden mot Nordkorea?" och avsåg då flaggan (som jag är pinsamt dålig på). Dottern svarar självsäkert: "Nordkorea styrs av Kim yong un som en diktatur!" :rofl: ja, jo, iofs, men det hade inte mycket med flaggan att göra. Tonårshjärnor är roliga ibland :D

Hen får styra på själv inne på badet och fyller en hink med vatten, hittar simglasögon och stoppar huvudet i hinken med vatten.... bara det 😆

Sen ser hen på mig och säger så sjukt nöjt, mamma jag stoppa huvudet i den!! 😁

Jag, " ja, jag såg det, såg du nånting därnere då?" (Måste hålla mig för skratt)

Mini, Jaa, en liten valbaby som var såååå söt 😍😍

😆 :rofl:

Vi är ute i skogen och barnen (4 och 6) leker medan jag fikar klart. Jag hänger inte riktigt med i vad de leker, först är de kung och drottning på varsin sten och sen börjar de prata om barn som äter massor av glass jättesnabbt :confused:

Sen kommer 6-åringen och berättar lite om vad som händer i leken. Det verkar som att de har hittat ett gäng med barn i sitt hus. Jag spelar med lite sådär som man gör.

- Poliserna ska komma och hämta barnen.

- Jaha vad ska polisen göra med barnen då?

- De ska ta hand om barnen. De är barnskötare. De tar hand om barn som man inte vet var de kommer ifrån.

- Det var ju fint! Hur hittade ni barnen då?

- De bara lagg där i ett hörn. Det enda vi vet om dem är att de äter jättesnabbt. (😂)

Sen fortsätter de, 4-åringen håller upp handen vid örat som att han pratar i telefon, det verkar som att han pratar med polisen som visst är på väg 😄 Sen berättar han nöjt:

- Polisen kommer och ska gripa våra barn. Och ge dem lite sval varm oboy

-Jag har byggt en maskin [i Duplo] som skjuter iväg tjuvarna så de dör, så polisen slipper slå dem med batongen.
-Har du byggt en maskin som dödar tjuvar...?
-Nej. Maskinen dödar dem inte, de dör när de landar.
-Och så är där en blomma också...?
-Den är till deras grav.

(Annars brukar de ha en ganska sund inställning till brott, straff och polis. 😅 )

-Jag har byggt en maskin [i Duplo] som skjuter iväg tjuvarna så de dör, så polisen slipper slå dem med batongen.
-Har du byggt en maskin som dödar tjuvar...?
-Nej. Maskinen dödar dem inte, de dör när de landar.
-Och så är där en blomma också...?
-Den är till deras grav.

(Annars brukar de ha en ganska sund inställning till brott, straff och polis. 😅 )
Fint att de fick en blomma till graven ändå! 😅

Går förbi en taxi med mina mini mes,

Mini1: "vad står det där?" och pekar på huven

Jag: -"Det står zero emission."

Mini2: ser taxi chauffören som står vid sidan av bilen, vinkar och skriker,

-" Heeeej, Zero emission!!!" 👋👋👋

Jag: -" uhm, vad gör du?"

Mini2: -"Jag känner honom, han heter Zero emission" och ser sjukt nöjd ut när chauffören börjar vinka tillbaka

:rofl: :D

Liknande trådar

• Bilsemester med tvååring
  • Barnsäkra hemmet
  • Lämplig kattras?
  • Vad gör ni på sommarloven?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur