Roliga ställen att ha sex på

Det finns ju så många olika sätt att ha sex på. Om jag tex har kjol och min partner tar in handen under kjolen så kan vi nog ha sex på det sättet ganska nära inpå andra människor utan att de upptäcker något. Det tar ju dessutom mindre än en sekund att avsluta sådant sex. Jag tänker att det är mer sånt sex som kan fungera på offentliga platser snarare än brutalt råknull.
 
Alltså jag tycker som sagt heller inte att det är okej att vara FÖR oförsiktig och dra in andra som inte lämnat samtycke i sin sexualitet. Men det får ju vara lite rim och reson. Man kan bli upptäckt av misstag! Att andra tycker att det är äckligt är nog inte riktigt mitt bekymmer. Jag menar, jag kan ju bli akut nödig och bli upptäckt när jag gör mina behov också. Eller blir jag en blottare då?

Jämför du att bli akut nödig med att ha sex?

Men Typ män som pissar till höger och vänster med kuken framme uppskattar jag visserligen inte heller.
 
Jag jämför bar hud med bar hud.

Jag har mer överseende om någon håller på att skita på sig och måste göra sina behov än folk som väljer att ha sex i hissar/på bussen/tåg/i allmän bastu/etc.

Ibland kan man inte hjälpa om man blir akut kissnödig eller magsjuk. Men man kan faktiskt vara schysst nog att inte ha sex där folk blir inblandade mot sin vilja. Män som står och kissar och verkligen visar allt räknar jag som dock som blottare.
 
Jag har mer överseende om någon håller på att skita på sig och måste göra sina behov än folk som väljer att ha sex i hissar/på bussen/tåg/i allmän bastu/etc.

Ibland kan man inte hjälpa om man blir akut kissnödig eller magsjuk. Men man kan faktiskt vara schysst nog att inte ha sex där folk blir inblandade mot sin vilja. Män som står och kissar och verkligen visar allt räknar jag som dock som blottare.
Ja alltså om man står och kissar där andra ser så är det ju att blotta sig. Men det är skillnad om man tror att man är ensam och det visar sig att man inte är det.
 
Livet måste vara väldigt trist om man aldrig har spontant sex. Hur du lyckas få in dina preferenser vad gäller behåring är obegripligt.
Men spontan sex är väl något helt annat? Det måste väl inte ske utomhus eller bland folk?
Och sen har jag nog inte så mycket spontan sex och finner nog inte mitt liv det minsta tråkigt.

I övrigt håller jag med angående håriga sälar eller vad det nu var.
 
Alltså sålänge det inte blir ohygieniskt som tex i pooler eller så så kan väl folk få ha sex vart dom vill sålänge dom snabbt kan komma i ordning om folk skulle dyka upp. Sex är trots allt nästan det mest naturliga som finns, ser ingen riktig anledning till att bli upprörd för att folk har sex sålänge det inte sker väldigt mitt framför ögonen på en då..
Väldigt många människor håller inte med dig om att sex är "nästan mest det naturliga som finns". Sex kan för väldigt många vara vara förenat med rädsla, skam och smärta. Och även om man håller med dig om att sex är naturligt och okomplicerat så betyder inte det att man vill stöta på andra människor som lever ut sin sexualitet.
 
Alltså vilken tråd! Jag fattar inte detta med ”roliga ställen”? Vadå roliga? Sexet blir väl ”roligt” pga partnern och inte stället? Tycker att det är rätt ofräscht att ha sex ute och framförallt på offentliga platser. Jag är väldigt oblyg men det finns en anledning till att människor i tex porr är ansade och ”fräscha”. Vem vill se två håriga sälar i medelåldern guppa på varandra liksom?! Huuaaa.... Och förövrigt så vet jag inte hur lugnt ni har sex, men jag vill gärna ha tillgång till dusch efteråt då både jag och sambon lätt lever oss in lite väl vilt :angel:;):d
Men herregud! Skojar du nu? Är det mer ok om människor som är unga, ansade och vältränade sexar så att andra riskerar att se dem.
 
Jag vet vad lagen säger om sex offentligt.
Men för mig blir det fortfarande inte automatiskt offentligt bara för att det inte sker i sovrummet.
Även om det kan verka torrt och trist i det här sammanhanget så återkommer jag till vad lagen säger. Det är viktigt eftersom man genom att hänvisa till den undviker att skuldbelägga människor för deras sexualitet.

Det är inte vi som individer som avgör vad som är offentlig plats. Lagen finns till för att det vore farligt om vi alla tilläts göra våra egna tolkningar.
 
Men gränsen går ju där lagen säger. Dvs på offentlig plats när allmänheten påverkas av akten/beteendet. Det är väl inget svårt att förstå?

Är du säker på att det är vad @Tonto menar?

Jag har inga svårigheter att förstå lagen. Jag vill första vad hen menar med "jag pratar om platser där man kan bli upptäckt."
 
Även om det kan verka torrt och trist i det här sammanhanget så återkommer jag till vad lagen säger. Det är viktigt eftersom man genom att hänvisa till den undviker att skuldbelägga människor för deras sexualitet.

Det är inte vi som individer som avgör vad som är offentlig plats. Lagen finns till för att det vore farligt om vi alla tilläts göra våra egna tolkningar.

Och det är ju helt i sin ordning, att hänvisa till lagen och påpeka det olämpliga.
Men att använda sig av ordval som "skitäckligt" om människor tycker jag är opassande.
 
Väldigt många människor håller inte med dig om att sex är "nästan mest det naturliga som finns". Sex kan för väldigt många vara vara förenat med rädsla, skam och smärta. Och även om man håller med dig om att sex är naturligt och okomplicerat så betyder inte det att man vill stöta på andra människor som lever ut sin sexualitet.
Är väl klart att jag vet men oavsett vad man personligen tycker så är det en naturlig grej. Det är så kroppen fungerar. Och nej, folk behöver inte ha sex mitt framför ögonen på en som jag skrev då det inte ens är lagligt offentligt men i skymundan och diskret, liksom spela roll. Sålänge det inte blir ohygieniskt för andra.

Ska det vara så extremt osynligt med sex så ska folk nog även undvika att ha sex i hemmet då det både kan höras och synas för andra. Finns nog inget så odiskret som att ha sex i en lyhörd lägenhet eller i en lägenhet med lite insynsskydd.
 
Och det är ju helt i sin ordning, att hänvisa till lagen och påpeka det olämpliga.
Men att använda sig av ordval som "skitäckligt" om människor tycker jag är opassande.

Jag har i alla fall försökt uttrycka att det är handlingen det handlar om och inte människorna. Om jag har formulerat det på det viset så ber jag om ursäkt för det.
 
Det där är ju som med allt, alla har vi våra trauman i livet som vi får jobba med. Men på vandring och när man är i skogen med sin partner, varför skulle man inte kunna få ha sex i vindskydden då. Klart att man får hålla uppsikt så inte folk kommer dock men annars så varför inte liksom.

Man ska aldrig tycker jag låta andra leva efter sina egna trauman, där har man ansvar själv att försöka jobba på.
Av det enkla skälet att man ska visa hänsyn till andra i det offentliga rummet som vi gemensamt tar ansvar för. Vi knuffar, slåss, spottar, tränger oss inte för att vi alla tar gemensamt ansvar för varandra (även om det finns folk som inte gör det såklart). Att jobba med sina trauman hör inte till saken öht, utan egentligen handlar frågeställningen om hur vi bemöter varandra, hur vi gemensamt tar ansvar för vårt samhälle. Jag tycker att just vindskydd är ett sådant flagrant exempel eftersom de står i vår gemensamma natur, skyddade av allemansrätten, och då tar sig vissa friheter som förstör för andra. Det är osolidariskt på ett sätt som bara skär i mig. Det är också hänsynslöst. Jag tror att det är det jag reagerar på, att man inte värnar om det offentliga utan låter sin kårhet legitimera dessa handlingar. Man skiter i andra helt enkelt, även om man tror att man döljer det osv. Ha sex på en spårvagn och fullkomligt skita att den som kör spårvagnen har sin arbetsmiljö där. Det spelar ingen som helst roll om man inte syns eller hörs för t ex spårvagnsföraren, det är lika hänsynslöst ändå.
 
Är väl klart att jag vet men oavsett vad man personligen tycker så är det en naturlig grej. Det är så kroppen fungerar. Och nej, folk behöver inte ha sex mitt framför ögonen på en som jag skrev men i skymundan och diskret, liksom spela roll. Sålänge det inte blir ohygieniskt för andra.

Ska det vara så extremt osynligt med sex så ska folk nog även undvika att ha sex i hemmet då det både kan höras och synas för andra.

Det är naturligt att äta också men det säger man ju inte gärna till någon som har ätstörningar. Vad som är naturligt eller inte är öht ett ganska olämpligt argument eftersom det drabbar människor som av olika skäl inte kan fungera på det sätt andra anser naturligt.

Vad som är i skymundan betyder olika för olika människor. Och hemmet är inte en offentlig plats.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 472
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 896
Senast: Görel
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 740
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Shettistråden del II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp