Roliga träningsformer?

T

Trotting_horse

Jag å en kompis har tänkt att vi ska börja tävla i hoppning snart... Finns det inte några roliga träningsformer, istället för att typ bara hoppa en bana... Brukar ju löshoppa ibland å hoppa lite i skogen å så.. men finns det inge annat åxå som man kan göra, så att hästarna inte tröttnar??
 
Sv: Roliga träningsformer?

Alltså.. Hoppa ska du ju inte göra ofta, även om du tänker hopptävla :crazy:
Måste ju varvas med dressyr, markarbete, uteritter and so on..
Får jag fråga vad det är för häst, och utbildningsnivån på både dig som ryttare och hästen?
Sen kan du få lite konkreta förslag ;)
 
Sv: Roliga träningsformer?

Reykur skrev:
Alltså.. Hoppa ska du ju inte göra ofta, även om du tänker hopptävla :crazy:
Måste ju varvas med dressyr, markarbete, uteritter and so on..
Får jag fråga vad det är för häst, och utbildningsnivån på både dig som ryttare och hästen?
Sen kan du få lite konkreta förslag ;)

hehe nä jag vet, jag tänkte på det sen när jag hade skrivit klart det där, det ser ut som om jag bara hoppar hela tiden å tröttar ut hästarna.. :d men så är det inte i alla fall.. ;) jag har gått på ridskola i ca 5 år å haft lite olika sköthästar i ca 2 år tror jag och nu när skolan börjar ska jag börja första året på gymnasiet där jag ska gå en häst- och ridutbildning.. vet inte riktigt vilken häst jag ska tävla med än, men det kommer i alla fall att bli en kallblodig travare.. min sköthäst som jag har just nu ska väl snart säljas :cry: så han lär det ju inte bli.. men det finns ett sto där som har gått lätt A - lätt B tror jag, nåt sånt.. men hon har just förlorat sitt föl och ska få föl igen nästa sommar så jag vet inte, förmodligen blir det väl inte henne men jag vet inte.. ev. en annan 4-åring.. hon kan inte så mycket, men det går ju alltid att utbilda henne..
 
Sv: Roliga träningsformer?

Skaffa en bra tränare så får du vettiga tips på övningar! Låter som om det vore en bra idé! :)
 
Sv: Roliga träningsformer?

Håller med Cyllene! Ska du börja tävla bör du absolut börja rida för en bra tränare!

LYCKA TILL!

Ullis
 
Sv: Roliga träningsformer?

Cyllene skrev:
Skaffa en bra tränare så får du vettiga tips på övningar! Låter som om det vore en bra idé! :)

jo jag ska ju börja på hästgymnasium nu så då lär ju i alla fall jag mej mer, men inte hästen... eller ja... jag får väl lära hästen.. men jag har inte så många möjligheter att ta med hästen till Ånge.. då måste man ju ha nån som kör också..
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
525
Senast: Mia_R
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 346
Senast: Miiikaela_
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 545
Senast: Juli0a
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 380
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp