Roligaste/tråkigaste träningsformen?

Sv: Roligaste/tråkigaste träningsformen?

farin skrev:
känner mig nog inte tillräckligt vältränad för att våga mig in på Sats, tror att man måste vara supertränad där innan man går in :p

Det där var en dålig bortförklaring!! Jag började där fet och otränad efter en graviditet. Det var då ingen som kollade snett på mig. Fick bra med hjälp av en instruktör att sätta ihop ett träningsprogram så jag inte behöver stå och skämmas och läsa/fundera på hur maskinerna fungerar.

tror säkert att det är fel, men jag känner mig hemma på F&S.
Kan inte ens beskyllas för övervikt, möjligen inte med stans mest vältränade muskler dock...
E2 här i närheten har nog blivit Sats nu, kanske ska kolla det?

roligaste är självklart ridning.. särskilt sitsträning.. men sen kommer löpning och cykla... promenad är också kul

tråkigaste.... simma i en simhall..... att simma ute i havet är mycket roligare! och styrketräning är också extremt tråkigt...

Ridning och dans är helt klart roligast:bump:
Simning o löpning är tråkigt o enformigt

Trivs du med F&S så finns det ingen anledning att byta, det är säkert billigare än Sats också, hade inte börjat träna där om det inte var för att jag ville utnyttja barnpassningen som de har på en del anläggningar.

Roligast är ridning, F&S: vanlig jympa, step och skivstång, salsa, yoga och tennis!

Absolut tråkigast är spinning, kan ju bero på att jag cyklar ganska mycket för att jag "måste" annars och så känns det värdelöst att cykla en timme i sträck utan att komma nånstans, löpning och "lagbollsporter" är också dötråkigt.

Ridning är klart roligast. Ett riktigt jobbigt pass, helt i dressyr och så skall man känna efteråt att man verkligen blev ett med hästen :D. Sedan är jogging rätt så roligt, tycker om att vara själv.. kan bestämma takt och tempo och lyssna på bra musik :D.

Simning är verkligen över trist, kan bero på att jag är en dålig simmare :p

Powerwalk, jogg, simning & ridning är roligast!:love:

Tråkigast är nog spinning eller cykling.

Roligast är väl att rida, dansa, friskis o svettis... Sen är streching vääldigt skönt:smirk:

Tråkigast är nog att springa.. Är urusel på det. Funkar bara när vi springer i skolan för att det är tidspress då.

Ridning, javisst! Ingen tal om saken, men jag ska faktiskt pröva på fäktning nu till våren, det är gratis att pröva-på i två veckor, det verkar kul! :)

vad mer..? Hoppa trampets eller vad det heter (blandar alltid ihop trampets, trampolin), men den stora hoppmattan man fick hoppa på i skolan, det var SKITKUL! o så tränar man typ hela kroppen.

Skridskor kan också vara kul, en tjugo min. :P

Det är ju så härligt att få den känslan med hästen, när allt funkar :D Och åtminstone brukar jag ha lite träningsvärk i magmusklerna dagen efter ett sånt pass..;)

"Problemet" med F&S är ju att de inte har Core, åtminstone inte där jag bor. Men du har ju rätt, eftersom jag trivs där så är det lätt att fortsätta med det :banana: Är inte lika priskänslig, jobbet betalar :bow:

Ridning är ju roligast :D Sedan tycker jag simmning är kul, har simtränat förut så jag kan tekniken och så. Sedan verkar innebandy kul, fast jag hinner inte vara med i något lag tror jag. Det blir för mycket med stallet, läxor och allt. Vill även prova pilates och sådana träningsformer.

Tråkigast är nog gym, friskis och svettis och sådana grejer...

*kl*

Jag gillar inte att jogga eller friskis & svettis. Hur tråkigt som helst! Jag har precis börjat träna på gym (mamma tvingade mig eftersom jag har ont i axlar och rygg, skulle aldrig gått dit frivilligt :D) och hade värsta ångesten innan jag skulle dit, men det var faktiskt helt ok. I sin egen takt, inte så många som kollar på en. Tyvärr är jag jätteklen just nu, men det blir nog ännu roligare när man orkar tyngre och tyngre vikter :) Hoppas jag! Så avfärda inget innan ni har provat.

Fast hade jag haft möjligheten att rida 7ggr i veckan hade jag såklart hellr egjort det :D

Som så många andra sagt är ridning roligast!
Sen kommer cykling (på riktigt, inte spinning..) och att jogga, det är kul bara man kommer igång!

Tråkigast är styrketräning med maskiner. Friskis och Svettis pass står jag tyvärr inte heller ut på.

Roligaste träningsformen förutom ridning är absolut spinning, styrketräning är också rätt skoj. Löpning låg på min topplista förut men pga problem med foten kan jag tyvärr inte springa längre. Jag gillar främst ensamma motionsformer där man kan välja egen musik att ta med sig.

Tråkigast är all form av gympa/aerobics samt lagsport....

Utöver ridningen gillar jag cykling och simning. Jag tränar även en del hemma - gör styrkeövningar med min egen kropp som motstånd, sitter på roddmaskinen och har börjat nosa lite på power yoga. Har även planer på att skaffa en balansboll.

Jag tränar bäst ensam och hatar verkligen lagsporter, så de går helt bort för mig, likaså gympa, spinning och liknande gruppaktiviteter. Jogga skulle jag aldrig få för mig att göra, det är bara tråkigt och onödigt plågsamt.

Roligast - Ridning :)
Har nyss köpt ett träningskort, så jag har inte hunnit test så mkt än, men jag gillar att cykla. :) Fotboll är kul, fast jag spelar inte längre..

Tråkigast - jogga, får bara ont av det.

Sarasara skrev:
Men jag fattar inte varför? Jag är smal och har jättelånga ben, sen är jag i stallet och rider 7 dagar i veckan så det är lite konstigt..

Det är nog för att löpning och ridning använder helt olika muskelgrupper. Jag rider och är i stallet 4-5 dagar i veckan, men upptäckte när jag började styrketräna att jag är löjligt svag på lårens ovansida, exempelvis. Jag tar mindre i benpress än min dubbelt så gamla, totalt otränade kollega, vilket känns smått pinsamt...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
4 675
Senast: mackan
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt... 11 12 13
Svar
245
· Visningar
22 292
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka