Roligaste/tråkigaste träningsformen?

Sv: Roligaste/tråkigaste träningsformen?

Ridning é utan tvekan bäst, gärna ett barbackapass antingen ute el lite hårdare dressyr:smirk:

Tråkigaste... Ja, é ingen träningsfreak direkt, väldit lat i själva verket:angel: Så ja sånt som é alltför jobbit, typ styrka tycker ja é skit rent ut sakt, men sen känner man sej ju väldigt duktig när man väl har gjort de:p
Å sen é ju allt me bollar aningen läskit me:crazy: Men ja, inte riiktigt fullt så läskigt längre, ja å pollen hade lite "bollterapi" ihop förra året varenda gång vi skulle ut i skogen:p

Senast ändrad av en moderator:

Ridning, aerobics, löpning är roligast.
Styrketräning är tråååkigt.

roligast;
Ridning
löpning
karate
cykling

Tråkigast;
att gå
simma
gymma

Ridning, (kick-)boxning och styrketräning tycker jag är roligast. Simning är visserligen skönt men jag blir lite äcklad av simhallar och enformigt blir det också, så det får bli det tråkigaste. Inte kan man ha musik heller.

Roligast:
- rida
- joggning
- träna på gym
- golf
- långpromenader före frukost

Tråkigast:
- alla lagsporter av alla slag

Skulle ALDRIG NÅNSIN utsätta mig för:
- airobics, gympa och liknande grejer... :eek:

Roligast: Förutom ridning, så är cykling väldigt roligt. Dessutom använder man ungefär samma benmuskler när man cyklar som när man rider :)
Springa intervaller är skitjobbigt, men väldigt bra :idea:

Tråkigast: Styrketräning med maskiner. Det skulle kanske gå an hemma, men gym - nej tack!

Håller med, löpning är absolut roligast efter ridningen!

Man kan bestämma takten helt själv å om solen ligger på så blir man brun utav bara farten utan att ligga å pressa.

Styrketräning måste vara det tråkigaste, pressa muskler och räkna till tio... Jag mår bara dåligt efter det och är alldeles slut...

Roligast är ridning, löpning, stryketräning och impact. Tråkigt och hemskt är yoga, skidåkning, aerobics...

Roligast träningsformerna:
Ridning = helst ett svettigt dressyrpass där det gått riktigt bra i slutet och man fått beröm av tränaren för sin goda insats :D
Löpning= En skön runda på morgonen i skogen med avslutande nedvarvningspromenad och streching
Roliga gympass= där man inte behöver känna sig sämst.
Lagsporter= som innebandy är också kul!

Tråkigt är simning, styrketräning (bara för att jag är så svag, men nu ska det tas tag i) och dans (för att jag aldrig har dansat i hela mitt liv på riktigt!)

kryptisk skrev:
Roligast är ridning, löpning, stryketräning och impact. Tråkigt och hemskt är yoga, skidåkning, aerobics...
neej, skidåkning (utför) är ju hur underbart som helst:love: /horsen som satte sin andra 180 i vintras:banana:

Ridning och löpning ligger i topp! :)

Går inte i närheten av aerobics, spinning eller yoga

Älskar att springa, vilket är tur då det fyller ett tomrum eftersom jag för tillfället inte rider (fast det ska det snart bli ändring på!)

Löpning ÄR roligt när du får upp lite flås - så ha tålamod.;) Det har räddat mina stackars knän och jag har blivit oerhört beroende. Så avstressande men ett varningens ord: det kan sluta hur som helst!
/MulleMonster som precis har sprungit sin första mara.:angel:

.

Som typ alla andra tkr så tkr jag också att ridning är klart roligast! ;D Och ni vet säkert varför... :)

Sen tkr jag att Yoga är jätteroligt, för man ser verkligen framstegen man gör. För tillexempel så kunde jag inte nudda marken med händerna när jag stod med helt raka ben i början av träningspasset, men i mitten av det så kunde jag göra det hur lätt som helst! Roligt. :D

Jag tycker oxå att det är kul att träna friidrott, speciellt springning och höjdhopp. :) Att träna med maskiner och såna saker tkr jag oxå är roligt. :D

Om man bortser från ridning då....

Då tycker jag att styrketräning kan vara rätt roligt. Om man dessutom som jag, har tillgång till ett nästan privat gym och kan poppa vilken musik man vill under tiden man "pumpar" så är det helt OK..

Löpträning är dödligt tråkigt.... usch......

Ar jag den enda har som ar helt spinningtokig? Cykla landsvag ar ocksa jattekul, men helst inte om det hallregnar och blaser 30 sekundmeter... Springa ar kul, men bara nar man val kommit over forsasongsflaset och sprungit regelbundet i ett par veckor. Telemark ar kanon for benen och helt klart mer anstrangande an vanliga skidor. Dansaerobics ar inte dumt det heller (fast helst inte komma in pa ett pass dar de redan kort samma koreografi i tre veckor och man sjalv aldrig kort den forut, da ser man riktigt dum ut :( )

MulleMonster skrev:
Det har räddat mina stackars knän och jag har blivit oerhört beroende.
Hur menar du? Att tålamod räddar knäna, eller menar du nåt annat?

Jag älskar att springa, men knäna säger ifrån direkt om jag springer för långt...

Jag har aldrig kunnat springa, pga av dåliga knän (chondromalacia patella). Jag började, sprang i två veckor och fick sedan snoront.

För 2 år sedan blev jag förbannad, gav mig attan på att springa igenom smärtan. Jag började på löpband med rejäla knädkydd och gav mig sedan ut på asfalt.

När musklerna runt knäna blev starkare så blev jag av med smärtan.
Nu får jag bara ont om jag tvingas till ett par veckors uppehåll om jag blir sjuk eller så.

:)

Ny forskning visar att knän inte mår dåligt av löpning, däremot är det fotlederna som tar stryk. :crazy:

MulleMonster skrev:
Löpning ÄR roligt när du får upp lite flås - så ha tålamod.;)

det sägs så ja... :angel:
men nä, jag har redan bestämt mig, jag tycker inte det är kul och tänker inte ens försöka ha tålamod att ändra på den inställningen :p

*knappen*

Kul att den här tråden lever igen, den visar ju att vi hästmänniskor har något som kan liknas vid ett normalt liv och kan umgås med icke-hästfolk. Förutom ni som bara väljer individuella grejor då :D

Tråkigast: SIMMA

Varför? Det är jobbigt, man blir svettig och man kommer ingen vart (nästan) åsså ligger man där i vattnet bland en massa andra människor som också svetts, nyser, snorar, kanske kissar? Har hudsjukdomar så det flagnar.. yack!

Roligast: Förutom att rida så älskar jag att dansa.. typ streetfunk osv

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
4 675
Senast: mackan
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt... 11 12 13
Svar
245
· Visningar
22 291
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka