Roligaste/tråkigaste träningsformen?

Sv: Roligaste/tråkigaste träningsformen?

*kl*
lite trådkapning kanske :o
jag ser inte ridning som en träningsform utan det är något jag gör för att det är helt underbart att kunna förmedla något till en annan varelse att kunna kommunicera och (förhoppningsvis ;) lära ut något, att se att man lyckas med det är helt underbart. Sen får man kondition på köpet, och visst är det ju så att ridning klassas som en sport, men jag är inte inne på samma kör vad det gäller det. :p :p :p

Alla gör inte så men vissa verkar bara ha det som ett konditionspass, pratar mer med ryttaren jämte i ridhuset än fokuserar på hästen, där kan man ju verkligen kalla det ytligt träningstillfälle för inte kommer man närmare hästen med den typen av "söndagsridning" :rofl: men de allra flesta är nog inte såna men visst ser man även den typen av ridning.

ojoj nu blir det väl reaktioner på detta:crazy: , men det är bara uppfattningen jag har :bow: :bow:

som ren träning är joggning absolut tråkigast, jag gillar inte att träna för övrigt så jag gör inte det. Däremot blir det ju annan typ av "träning" som t.ex. hämta hö/spån/torv/kraftfoder/mocka/vattna osv osv. :)

jag har aldrig sett ridning som en träningsform...
men är det det så:

roligast: ridning, spinning, jogga, snabbgång, kickboxning

tråkigast: styrketräning, simning, aerobics

Förut tyckte jag spinning var kul, men det tycker jag boxer size är också.
Tråkigast är nog att jogga.

Simning är tråkigast, så himla enformigt!(i bassäng)

Löpning och ridning är roligast:bump:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
4 675
Senast: mackan
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt... 11 12 13
Svar
245
· Visningar
22 292
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka