Roligaste/tråkigaste träningsformen?

Sv: Roligaste/tråkigaste träningsformen?

farin skrev:
det sägs så ja... :angel:
men nä, jag har redan bestämt mig, jag tycker inte det är kul och tänker inte ens försöka ha tålamod att ändra på den inställningen :p

He, he
Mer plats i skogen för mig!:rofl:

MulleMonster skrev:
Jag har aldrig kunnat springa, pga av dåliga knän (chondromalacia patella). Jag började, sprang i två veckor och fick sedan snoront.

För 2 år sedan blev jag förbannad, gav mig attan på att springa igenom smärtan. Jag började på löpband med rejäla knädkydd och gav mig sedan ut på asfalt.

När musklerna runt knäna blev starkare så blev jag av med smärtan.
Nu får jag bara ont om jag tvingas till ett par veckors uppehåll om jag blir sjuk eller så.

:)

Ny forskning visar att knän inte mår dåligt av löpning, däremot är det fotlederna som tar stryk. :crazy:
Det låter precis som mig. Tidigare år har jag också klarat ca 2 veckor, sen har jag lovat mig själv att aldrig mer försöka... :(

I år har jag böjat med långa promenader i snabb takt och efter ett tag lagt in bara några minuters jogging här och där, för att sedan succsesivt öka. Nu kan jag springa ca 5 km utan att få ont.

Du som jag var klämde jag milen förra veckan och var rejält halt nästa dag... :smirk: Som tur var försvann det till nästa dag och efter några dagar var jag igång som vanligt igen.

Felet jag gjort är ju att jag sprungit för långt innan knäna varit redo för det. Tyvärr är det ju svårt att hejda sig, för konditionen är det inge fel på! :) Känns som att jag skulle kunna springa hur långt som helst!!

Apropå fotleder kan jag bara nämna att en människa på en sportaffär hävdade bestämt at jag skulle ha neutrala skor. Jag fick grymma skavsår av dom och gick istället till en annan affär. Där fick jag springa på band och på filmen såg jag ju själv att jag INTE ska ha neutrala skor...

Skönt att du nu kan springa!
Det här med skor är ju så viktigt.
De flesta människor pronerar ju, så neutrala skor kan fungera med specialsulor.
Jag har haft tur och bara gjort fel skoval en gång, fick så ont att de bara användes ett par veckor, men de hann ändå med att göra skada.:mad:
Tack och lov är löparskor billigt här i England eftersom du ofta kan hitta förra säsongens färger billigt.
Färg bryr jag mig inte om, så länge de inte är rosa...:p
Fast kanske ingen större risk eftersom jag använder herrläst!:D

Jag vet inte hur mycket det ligger i det, men de rekommenderas ju att man inte ska köpa förra årets skor eftersom de hunnit föråldras lite. Men det beror väl på. Jag har blivit jättekinkig nu och kollade faktiskt datummärkningen noga innan jag köpte.

var får ni tiden ifrån...?

*KL*

Roligast bortsätt från ridning är nog att jogga :D Sj brukar jag ta med min lilla sköthäst som är en liten shettis :love: bra både för mig och för henne ;) Tråkigast är nog friidrott det är jag så dålig på speciellt häcklöpning :angel:

Vad många det är som tycker att det är så tråkigt att springa, jag älskar löpning! Man kan verkligen koppla bort allting annar då.

Nu när man har unghäst blir det ju tyvärr inte så mkt ridning :(

Annars är styrketräning rolig och snowboard! Boxning!!!

Tråkigast är nog...hmm, ja simma är inte så jättekul inte heller spinning eller vanlig friskis och svettis.

Annars är nog den mesta träningen rolig.

*knapplån*

Ridning är ju helt klart roligast. :) Jag gillar dans också... iaf så länge ingen ser mig dansa, för nån speciellt duktig dansare är jag inte. =/ Faktiskt är jag inte så sportig av mig... tråkigast är löpning, och lagsporter.

Roligast:

- Ridning (såklart)
- Combat-träning (sparkar och slag i luften till musik)

Tråkigast:

- Jogging

Jag tycker som många fler att ridning helt klart är roligast... :D

Annars så trivs jag med en hel del annat, bara jag får röra på mig.
Simning, innebandy, fotboll, bollsporter i allmänhet...
Jogging trivs jag med, men ännu bättre är orientering, motivationen ökar betydligt!!!
Tränar egentligen ingenting just nu (förutom ridning då), så numera blir det mest bara jogging då och då. Hade tänkt börja motionssimma på kvällarna om jag får tid över...

Sen har tanken slagit mig... Om man ska räkna ridning som en riktigt träningssport (vilket det ju kanske inte är så många som gör) så är ju hästmänniskor ena riktiga sportfånar!!! ;) :rofl:

Roligt:
Ridning, stavgång, yoga

Tråkigt:
Jogga, simma

Roligast: ridning, dans, step up, pump

Tråkigast: bollspel som t.ex. fotboll, även ishockey

Över huvud taget tränar jag hellre själv än i ett lag. Har förut sprungit & simmat en del.

Ridning är helt klart roligast och simning är tråkigast eftersom att det är så långtråkigt

och fotboll är oxå riktigt tråkigt, eftersom att man är bollrädd :angel:

roligast tycker jag är ridning, yoga och spinning (med egenvald musik) är vädigt mycket individ när det kommer till just träning.

bollsporter är inte my cup of tea... dels är jag fruktansvärt bollrädd och dels är jag ingen riktig tävlingsmänniska i den benämningen.

All träning är rolig så länge man har musik/mp3. :D

Jag tycker mest om:
Ridning
styrketräning
jogging
längdåkning
paddling
friskis & svettis
(kan räkna upp massa saker)
Tycker mindre om:
simning

//Diana

Roligast:
Ridning såklart:)
Att cykla
Badminton ( fast det inträffar väl bara fem gånger under sommaren:angel: )

Mindre roligt:devil::
Att jogga
Fotboll:crazy:

Roligast: Ridning, spinning

Tråkigast: Simning

Rider 1-2 hästar per dag.
Tränar flera ggr i veckan och då tränar jag body pump, spinning, core, promenader o gym.

Ah, en till spinningtokig! Och ja, simma ar inte heller kul...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
4 675
Senast: mackan
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt... 11 12 13
Svar
245
· Visningar
22 291
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka