Bukefalos 28 år!

Romance scam.

Sv: Romance scam.

Jag vill inte förorena datingtråden då det här handlar om bedrägerier.

Jag blev kontaktad av en(?) man(?) som så många andra. Jag var inte speciellt intresserad av honom men hur det nu blev så började vi messa varandra mer och mer. Han blev snabbt väldigt intensiv och jag drog öronen åt mig men gled vidare i mailen under tiden som jag kollat lite på nätet.

Min älskade captain in the US Army är på uppdrag i Kabul, han har nu begärt avsked för att istället flyga raka spåret till mig och skickar över sina tillhörigheter i förväg för att sedan komma efter och ta hand om mig. Han åker inte tillbaka till USA utan lämnar allt bakom sig, även sina två barn. :crazy:

När jag kollar lite på nätet hittar jag bl a det här: scamwarners, 419eater och det här!

För att kunna skicka sina saker så behöver han ju naturligtvis min adress, mitt namn, telnr och även ID?! När jag svarade att jag inte ville lämna ut det på nätet men kunde gå ner på ambassaden och lämna alla uppgifter han behöver gick han i taket! :devil: Jag älskar honom inte, jag litar inte på honom, jag tänker för mycket osv osv. Jag kommer förstöra allt så han inte kan komma och hålla sin älskade i sina armar och ta hand om mig. :cry:

Jag vill varna för den här killen om ni har konto på twoo. När jag googlade korten han skickat så fick jag träff på den här killen istället! :idea: Jag undrar vad min älskade captain har gjort för hemskt som blivit degraderad? :rofl:

Snälla! kan du inte göra en 491 eater på honom?

Säg att du har en kontakt på Svenska ambassaden i (närliggande land) och han bara kan skicka (valfritt material) dit så är du på väg och hjälper honom med uppehållstillstånd.
 
Sv: Romance scam.

Jag tror jag ska byta jobb, såpor kanske kan vara ngt? :idea:

Hahahahaha, jo nog kan du byta jobb allt ;) Och du är rätt redig för att ha lunginflammation, fått en blodtransfusion, kört ihjäl en motorcyklist och stå inför hotet om inte bara förlora jobb, hem och körkort utan åka i finkan med.. ;P

Nu MÅSTE han ju fatta snart? ;)
 
Sv: Romance scam.

Svarar både dig och Alexandra här.

Shippingen är redan på väg till mig, AMAREX väntar bara på att jag ska bekräfta kontaktuppgifterna innan de väntade problemen med frakten kommer. Nu har jag iofs redan viftat att jag kommer vara utblottad pga olyckan så vi får se vad jag får för svar.

Western Union är tydligen poppis när det gäller överföringar, jag ska fundera lite på hur jag ska vända på steken att han skickar pengar till mig så jag klarar mig tills han kommer och så jag kan betala problemen med frakten. Jag kommer självklart inte att klicka på några länkar från AMAREX eller Mark R Rite.

Någon som har lite kreativa förslag? Skicka en check funkar inte då både mitt namn och adressen är fejk, telnr är ett kontantkort utan registrerad ägare och mitt tidigare förslag att jag skulle kontakta "hans" ambassad fick ju honom att gå i taket. :D
 
Sv: Romance scam.

OBS, VIKTIGT!!!

OM ni råkar ut för någon sån här typ, läs in er på www.419eater.com och www.scamwarners.com, lägg även upp den fejkade mailadressen på scamwarners så andra kan googla den och hitta den där, om den inte redan finns när ni googlar.

Rekommendationen är även att om det är frestande, avslöja inte att ni vet att det är en bluff utan bränn dem på 419 och scamwarners. De skaffar annars bara nya identiteter, bilder och adresser. Ju längre de får jobba innan det upptäcks att de är avslöjade, ju färre riskerar råka ut för dem under tiden ni håller dem aktiva.

OM ni blir kontakatade via FB eller de vet i övrigt era korrekta uppgifter, lek inte med dem utan blockera och svara inte alls när ni tror det kan vara en scam.

Jag hittade bilder på my darling captain när jag använde googles sökfunktion, det går att söka både på URL och bild. Det är som sagt vanligt att de snor bilder på nätet som de sedan använder sig av och med lite tur kan man hitta dem då.

Skicka aldrig pengar! De har alltid en snyftare som de drar för att spela på ens samvete och empati. Kolla de som gått ut offentligt, de finns på bl a tuben och de är inga naiva dumbommar som fallit för första bästa.

Vill ni leka, regga er på 419 och skaffa er en mentor som lotsar er. Jag drog tyvärr igång min egen scam innan jag hade upptäckt 419 men har hållit mig hyfsat till deras rekommendationer även om jag nog hade gjort det bättre med en mentor.

markrite96@hotmail.com finns nu som scamwarning, men han vet inte om det själv. :devil:
 
Sv: Romance scam.

Vet inte riktigt.. Det enda som behövs för att betala till Payson är en mailadress. Alltså om du ska betala mig pengar så säger jag att betala till minmail@telia.com.

Det är en av 'svagheterna' i payson. Själva betalning är säker och skyddad osv oavsett om du går via kort eller konto. Men just att det är ditt ansvar att ha koll på vem du betalar TILL.
Payson skriver själva:
´"Om den du haft kontakt med angående ert köp har en gratis e-postadress (Hotmail, Yahoo!, Gmail etc) och inte använder sitt namn rekommenderar vi att du undersöker saken närmre. Fråga efter namn och telefonnummer och kontrollera så att personen finns. Sök t ex på eniro.se eller hitta.se."

OBS att:
Sekretess vid betalning
Vid betalning med Payson förmedlas automatiskt köparens och säljarens namn och e-postadresser mellan parterna. Uppgifter som adress, leveransinstruktioner och liknande kan i förekommande fall lämnas som meddelande till mottagaren vid betalningstillfället.

Du kan ju ange ett fejkat namn dock, man behöver som jag minns det inte ange personnummer eller något. Däremot så när man fått pengar (eller betalar) så endera överför man till paysonkontot via sitt bankkonto, eller betalar via VISA/Mastercard. Kortnumret syns inte!

Men mest troligt kommer du ju inte att få några pengar, så din fejkmail och ditt fejknamn booorde räcka.

Jag har ett paysonkonto, ett legitimt dito. Men provade regga ett till med annan mail.
På förnamn skrev jag Alexandra. På efternamn skrev jag bara W.
Funkade fint, jag kan skicka och begära pengar säger de iaf (jag tänker inte prova).
 
Sv: Romance scam.

Loggade in på mitt vanliga, och inte heller där har jag angett adress eller någonting. (De tycker dock man ska komplettera sin profil med det och det går ett brev till folkbokföringsadressen då för att verifiera att adressen är korrekt. Men man måste inte det - helt uppenbart, eftersom jag använt Payson till och från i flera år utan problem (både ta emot och skicka pengar)
 
Sv: Romance scam.

Tack för info, då blir det payson om han inte fått kalla fötter nu redan. :D
 
Sv: Romance scam.

Det här är det roligaste jag läst på jag vet inte hur länge.
Heja heja, vill höra mer!
 
Sv: Romance scam.

Lite frustrerad är han iaf, fick mail vid lunch där han påstår att han läser vad jag skriver och att jag ska hang on så kommer han så snart hans saker har anlänt, men hur svårt är det att skicka de afghanska trädgårdsmöblerna och sätta sig på flyget i samma veva, varför kan han inte komma till mig nu när jag behöver honom så kan han ta emot och pack upp allt själv?

Jag tycker han kan komma hit och hjälpa mig och fixa trasslet med frakten på plats. :cry:
 
Sv: Romance scam.

Jag har fått kontakt med en annan av de som han kontaktat. :) Jag har gett henne länken hit och bett henne tipsa alla hon känner om samma sak. Ingen ska komma och tro att vi är lättlurade små våp. :devil:
 
Sv: Romance scam.

Svarar både dig och Alexandra här.

Shippingen är redan på väg till mig, AMAREX väntar bara på att jag ska bekräfta kontaktuppgifterna innan de väntade problemen med frakten kommer. Nu har jag iofs redan viftat att jag kommer vara utblottad pga olyckan så vi får se vad jag får för svar.

Western Union är tydligen poppis när det gäller överföringar, jag ska fundera lite på hur jag ska vända på steken att han skickar pengar till mig så jag klarar mig tills han kommer och så jag kan betala problemen med frakten. Jag kommer självklart inte att klicka på några länkar från AMAREX eller Mark R Rite.

Någon som har lite kreativa förslag? Skicka en check funkar inte då både mitt namn och adressen är fejk, telnr är ett kontantkort utan registrerad ägare och mitt tidigare förslag att jag skulle kontakta "hans" ambassad fick ju honom att gå i taket. :D

Allmänna trick att få dem att betala pengar och krångla finns i archive på 491.

Det kan vara bra att be moderatorerna ta bort er konversation här på buke. Den blir lättgooglad om de vill kolla.

Ska läsa igenom mer för fler förslag
 
Sv: Romance scam.

Hm, kanske du har rätt i, så långt tänkte jag inte, men det brukar ju som du säger ligga uppe på 419 med, tror du att han är så smart att han googlar? Han borde ha fullt upp med att grooma andra kvinnor med.
 
Sv: Romance scam.

Svarar både dig och Alexandra här.

Shippingen är redan på väg till mig, AMAREX väntar bara på att jag ska bekräfta kontaktuppgifterna innan de väntade problemen med frakten kommer. Nu har jag iofs redan viftat att jag kommer vara utblottad pga olyckan så vi får se vad jag får för svar.

Western Union är tydligen poppis när det gäller överföringar, jag ska fundera lite på hur jag ska vända på steken att han skickar pengar till mig så jag klarar mig tills han kommer och så jag kan betala problemen med frakten. Jag kommer självklart inte att klicka på några länkar från AMAREX eller Mark R Rite.

Någon som har lite kreativa förslag? Skicka en check funkar inte då både mitt namn och adressen är fejk, telnr är ett kontantkort utan registrerad ägare och mitt tidigare förslag att jag skulle kontakta "hans" ambassad fick ju honom att gå i taket. :D

Så här... känner du till den amerikanske dessertören? han som USA vill få utlämnad?

Du kan ju vara lite orolig över att han deserterar, för då kan ni ju inte leva lyckliga. Så be att han scannar in nån typ av papper som visar att han har fått avsked.
 
Sv: Romance scam.

Det var en väldigt bra idé, tror jag ska be att få se hans resignation paper. ;) :idea:
 
Sv: Romance scam.

Hm, kanske du har rätt i, så långt tänkte jag inte, men det brukar ju som du säger ligga uppe på 419 med, tror du att han är så smart att han googlar? Han borde ha fullt upp med att grooma andra kvinnor med.

Äh, om han googlar måste han använda google translate för att översätta svenskan, och det vet vi ju alla hur bra den (INTE) är. Så bara skylla på att det måste blivit felöversatt, och be honopm köra dina inlägg där du bedyrar din kärlek till honom i google translate så får han ju se att du minsann bara visar din ärliga, äkta kärlek. Och bli gärna harmsen över att han MISSTROR dina intentioner! ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp